۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین عنوان شد؛

جوسازی 2شرکت وارد کننده در بازار واکسن طیور/ هشدار؛ دولت از تصمیم شتاب‌زده پرهیز کند

۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۵۱
کد خبر: 331363
جوسازی 2شرکت وارد کننده در بازار واکسن طیور/ هشدار؛ دولت از تصمیم شتاب‌زده پرهیز کند

رییس سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی ایران، گفت: دو شرکت واردکننده واکسن و داروهای دامپزشکی با شایعه سازی درباره کمبود این اقلام در بازار، سعی در افزایش نگرانی مرغداران و متقاعد سازی دولت برای واردات هستند.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی؛ حجت‌الله ذبیحی در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین با بیان اینکه این دو شرکت به تازگی اقدام به ورود به بازار دارو و واکسن دامی از ترکیه کرده اند، اظهار داشت: موج جوسازی گسترده آن‌ها برای منفعت طلبی خود در حالی است که به میزان نیاز در کشور واکسن تولید و ذخیره شده است.

وی ادامه داد: تولیدات دو شرکت واکسن و سرم سازی رازی و پستوک توانایی تامین نیاز مرغداران را دارد و این شرکت ها ذخایر کافی نیز برای ماه های آینده تدارک دیده اند.

به گفته ذبیحی؛ جوسازی شرکت های تازه از راه رسیده به بازار واردات واکسن دام و طیور موجب برهم خوردن جو روانی مرغداران شده است و لازم به برخورد دستگاه های نظارتی است.

وی یکی از مهمترین نگرانی سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی ایران را تصمیم شتاب زده دولت برای صدور اجازه واردات با ادامه فشار ناشی از برهم خوردن جو روانی مرغداران دانست.

ذبیحی از نتایج منفی تصمیم شتاب زده در این زمینه را برهم خوردن تعادل بازار واکسن و داروهای دامی و خروج بی مورد ارز از کشور برشمرد که متوجه مرغداران و اقتصاد کشور خواهد شد.