۰ نفر

در گفت و گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد:

احتمال عبور قیمت جوجه یکروزه از 4هزارتومان/ حرکت نمایشی انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه!

۳۰ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۱۹
کد خبر: 330568
احتمال عبور قیمت جوجه یکروزه از 4هزارتومان/ حرکت نمایشی انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه!

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور گفت: قیمت هر قطعه جوجه یکروزه در روزهای اخیر به 3700 تومان رسیده است و به نظر می رسد به زودی از مرز 4000 تومان عبور کند.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ حبیب اسدالله نژاد در گفت و گو با اقتصادآنلاین استقبال مرغداران از جوجه ریزی را از دلایل افزایش این نهاده اساسی دانست و اظهار کرد: با نزدیک شدن ایام نوروز مرغداران زیادی با تصور افزایش قیمت مرغ اقدام به خرید جوجه یکروزه و جوجه ریزی کرده اند که این امر افزایش قیمت را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: افزایش استقبال مرغداران از جوجه ریزی زمینه سوء استفاده برای تولیدکنندگان جوجه یکروزه را فراهم ساخته و آن‌ها قیمت‌ها را بی قاعده افزایش داده اند.

اسدالله نژاد با تاکید بر اینکه افزایش قیمت جوجه یکروز منطقی است، افزود: متاسفانه نظارتی بر بازار این نهاده‌های اساسی تولید مرغ وجود ندارد و مسئولان نظارتی نسبت به شرایط به وجود آمده بی اعتناء هستند.

وی نامه اخیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروز به اعضاء خود برای کاهش قیمت را نمایشی خواند و اضافه کرد: این انجمن بارها از این دست نامه‌ها در زمان‌هایی که قیمت جوجه افزایش پیدا می‌کند نوشته و منتشر کرده است که بیشتر جنبه نمایشی دارد و برای ساکت کردن اعتراضات مرغداران است.

اسدالله نژاد در پایان گفت: بدون شک هجوم  مرغداران و جوجه ریزی بی برنامه آن‌ها در شرایط به وجود آمده موثر است، اما نمی‌توان از تولیدکننده انتظار توقف تولید داشت و در این شرایط  ناظران باید هشیار باشند.