۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین عنوان شد:

افزایش تعرفه صادرات گاو مولد از صفر به 5درصد/ صادرات 44هزار راس گاو مولد در سال گذشته

۲ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۳۴
کد خبر: 323857
افزایش تعرفه صادرات گاو مولد از صفر به 5درصد/ صادرات 44هزار راس گاو مولد در سال گذشته

رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده کشور گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای صادرات گاو مولد تعرفه 5درصدی تعیین کرده است در حالی که سال گذشته تعرفه آن صفر بود.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ منصور پوریان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی کشور اولویت باید توسعه صادرات و افزایش ارزی آوری باشد، اظهار کرد: افزایش تعرفه خروج از صفر به 5 درصد تاثیر منفی بر میزان صادرات خواهد داشت، ضمن اینکه این تعرفه باید به دلار پرداخت شود.

وی ادامه داد: سال گذشته ما موفق به صادرات 44 هزار راس گاو مولد (تلیسه) شده ایم، اما به نظر می رسد امسال این رقم کاهش یابد.

پوریان با اشاره به اعمال ممنوعیت صادرات گاو مولد از تیرماه سالجاری، افزود: میزان صادرات در سالجاری قبل از اعمال ممنوعیت تنها 2800راس بود.

به گفته وی؛ نیاز مهم امروز صنعت دامپروری کشور رفع ممنوعیت صادرات دام های پرواری از کشور است.

رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده کشور بار دیگر به نتایج منفی ادامه ممنوعیت صادرت دام پرواری هشدار داد و افزایش قاچاق در ماه های اخیر را از نتایج آن عنوان کرد.

پوریان یادآور شد: علی رغم افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار، رکود بر صنعت پرواربندی کشور حاکم است و گوشت های وارداتی میدان را از تولید داخل گرفته‌اند.