۰ نفر

170هزار میلیارد ریال به اشتغال عشایر و روستاییان اختصاص یافت

۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۴۸
کد خبر: 323052
170هزار میلیارد ریال به اشتغال عشایر و روستاییان اختصاص یافت

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نزدیک به 170 هزار میلیارد ریال در راستای حمایت از اشتغال پایدار در مناطق عشایری و روستایی کشور اختصاص یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علاءالدین ازوجی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران کاشان افزود: این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در اختیار کمیته فنی کارگروه اشتغال استان ها قرار خواهد گرفت.
وی بیان کرد: این اعتبار که هم اکنون در مرحله تصویب، امضای قرارداد و پرداخت است ، از طریق چهار بانک عامل کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرین پرداخت می شود.
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: با توجه به بررسی های صورت گرفته و اعلام متقاضیان اشتغال، با این اعتبارها افزون بر 200 هزار شغل پایدار جدید ایجاد خواهد شد.
وی همچنین از تشکیل کارگروه نظارت در استان ها برای رصد اجرای این طرح ها خبر داد و گفت: همه سرمایه گذاران طرح های عشایری و روستایی موظف هستند تا اشتغال متعهد شده را محقق کنند. 
ازوجی بدون اشاره به میزان پرداخت این اعتبارها تا کنون افزود: با توجه به منابعی ابلاغی از سوی سازمان برنامه و بودجه به صندوق توسعه ملی، بخش عمده ای از این طرح ها پرداخت شده و باقیمانده نیز در آینده از سوی چهار بانک عامل واریز خواهد شد.
وی تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه ای به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرده که برای مرحله بعدی پرداخت ها نیز به نحوی اقدام شود تا پیش از دهه مبارک فجر امسال ، تسهیلات در اختیار بانک های عامل قرار گیرد تا با توجه به کارکردی که خواهند داشت، به متقاضیان پرداخت شوند.
دولت تدبیر و امید از بهمن 96 با اختصاص یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی طرح اشتغال روستایی و عشایری را کلید زده است.
بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95، جمعیت روستایی کشور 20 میلیون و 730 هزار نفر است که در نزدیک به 39 هزار روستای بالای 20 خانوار و 63 هزار آبادی دارای سکنه زندگی می کنند.