۰ نفر

طرح پایش و تکمیل مطالعات خاک شناسی ایران اجرا می‌شود

۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۴
کد خبر: 319236
طرح پایش و تکمیل مطالعات خاک شناسی ایران اجرا می‌شود

معاون توسعه منابع انسانی موسسه تحقیقات آب و خاک گفت: طرح پایش و تکمیل مطالعات خاک شناسی کشور بزودی آغاز و طی پنج سال اجرایی می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مهرزاد محصص مستشاری روز دوشنبه در همایش روز جهانی خاک در قزوین افزود: اجرای این طرح می تواند اطلاعات موجود کشور در حوزه خاک را بروز کرده و به این ترتیب می توان برای پیشگیری از خاک و بهره برداری بهتر از این نعمت خدادادی به شکل مطلوب تری اقدام کرد. 
وی با اشاره به فعالیت های مطالعاتی مختلف موسسه تحقیقات آب و خاک در راستای حفاظت از خاک، یادآور شد: در حال حاضر این موسسه 30 بخش تحقیقاتی را در نقاط مختلف کشور داراست. 
محصص مستشاری با بیان اینکه اهمیت خاک از آب کمتر نیست، اظهار داشت: بی توجهی به این حوزه و مدیریت مطلوب آن اثرات بسیار مخربی برای کشور و جامعه به همراه خواهد داشت. 
وی با تاکید بر اینکه باید شیوه های بهره برداری از خاک در کشور مورد بازنگری و اصلاح قرار بگیرند، اظهار داشت: در حوزه قوانین موارد خوبی برای حفاظت از خاک داریم که باید با تلاش دستگاه های ذیربط با دقت مورد اجرا قرار بگیرند در غیر این صورت تهدیدات و چالش های حوزه خاک از جمله آلودگی های زیست محیطی و فرسایش افزایش می یابند. 
معاون توسعه منابع انسانی موسسه تحقیقات آب و خاک با بیان اینکه توجه به ارزش اقتصادی خاک باید نهادینه شود، اظهار داشت: در این موسسه می کوشیم تا بهره برداری از خاک در کشور متناسب با زیست بوم های مناطق مختلف باشد. 
پنجم دسامبر به عنوان روز جهانی خاک نام گذاری شده است.