۰ نفر

گزارش روزانه کدال ۱۳ خرداد؛

افزایش سود عملیاتی در های‌وب / های‌وب افزایش سرمایه می‌دهد؟

۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۴۲
کد خبر: 719809
افزایش سود عملیاتی در های‌وب / های‌وب افزایش سرمایه می‌دهد؟

امروز در سامانه کدال چند شرکت دارویی مانند سبحان دارو و ایران دارو نسبت به افزایش نرخ محصولات شفاف ‌سازی کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین، شرکت داده گستر عصر نوین نیز در اطلاعیه‌های امروز سامانه کدال نسبت به صورت‌های مالی خود اقدام به شفاف سازی کرده است.

های وب دلیل افزایش سود عملیاتی نسبت به سال گذشته را ناشی از افزایش درآمد ناشی از فروش تجهیزات مخابراتی به شرکت فناوران نوین بنیان پاسارگاد و همچنین افزایش مشترکین شرکت اعلام کرده است

همچنین شرکت دلیل عدم محاسبه ذخیره مالیات بر درآمد سال جاری را مربوط به مفاد بند (ه) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور اعلام کرده است و اعلام کرده است پس از تقسیم ۱۰ درصد DPS قصد دارد تا افزایش سرمایه بدهد.

کدال نگر سیزدهم خرداد

خفناور

دریافت مجوز تغییر بیش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات:

نوع محصول: انواع شاتون

نرخ قبلی: 1,754,444 ریال

نرخ جدید:2,544,444 ریال

نسبت فروش محصول به کل درآمد سال قبل مالی: 9 درصد

نرخ فروش محصولات در بازار آزاد طبق مصوبه هیئت مدیره به میزان 45 درصد افزایش می یابد.

ثبهساز

برگزاری مناقصه:

موضوع مناقصه:فراخوان دعوت به مشارکت در ساخت پروژه مسکونی صومعه سرا قطعات 15 و 16 به ترتیب به مساحت 10811 متر مربع و 10862 متر مربع، شامل 8طبقه: 1 طبقه زیرزمین و 1 طبقه همکف و 5 طبقه مسکونی و 1 طبقه زیرشیروانی، به نشانی استان گیلان - شهرستان صومعه سرا - پشت فرمانداری

وسنا

تفاهمنامه بخش بخار نیروگاه گلستان:

باستناد مصوبه شورای اقتصاد به شماره 187502 مورخ 1401/04/21 در خصوص سرمایه گذاری برای اجرای پروژه های احداث بخش بخار نیروگاه های گازی با استفاده از سازوکار ماده (12) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و انعقاد قرارداد بیع متقابل به مبلغ کل سرمایه گذاری 384 میلیون یورو برای بخش EPC، سهامداران اصلی شرکت سرمایه گذاری نیروگاهی ایران (سنا) و شرکت تولید نیروی آذرخش که ذینفعان اصلی این طرح می باشند، تفاهم نامه ای را جهت احداث بخش بخار نیروگاه در سال 1402 توسط شرکت گروه مپنا منعقد نموده است.

سقاین

خرید ماشین آلات معدنی و حمل و نقل:

این شرکت به استناد مصوبه هیات مدیره شماره 633مورخ 1402/02/31 اقدام به خرید تعداد 30 دستگاه خودروی سنگین به شرح ذیل و با مشارکت شرکت سیمان ساوه (سهامی عام) به نسبت آورده و توافق انجام شده به استناد پیش فاکتور شماره 14024001610 مورخ 1402/02/30 از شرکت ایران خودرو دیزل(واریز وجه 1402/03/08 و تاییدیه ایران خودرو دیزل 1402/03/09) با نرخ مصوب نموده است. ضمناً این اقدام با توجه به گزارشات ارائه شده واحدهای مختلف شرکت سبب تسهیل و کاهش هزینه در خرید و استحصال مواد اولیه و همچنین توزیع فروش سیمان خواهد گردید و اثرات آن زمان به کارگیری ماشین آلات مذکور انشاا... در گزارشات آتی منعکس خواهد شد.

دیران

افزایش نرخ برخی از محصولات:

احتراما در راستای رعایت مفاد ماده 13 دستورالعمل افشای اطلاعات به استحضار میرساند نرخ فروش تعدادی از محصولات این شرکت به جهت پوشش هزینه های ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و براساس مجوزات سازمان غذا و داروافزایش یافته است.

های‌وب

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

  • دلیل افزایش سود سال عملیاتی سال جاری نسبت به سال قبل عمدتا مربوط به افزایش درآمد ناشی از فروش تجهیزات مخابراتی به شرکت فناوران نوین بنیان پاسارگاد وهمچنین افزایش مشترکین شرکت‌ می‌باشد.
  • دلیل عدم محاسبه ذخیره مالیات برآمد سال جاری مربوط به مفاد بند (ه) تبصره 2 قانون بودجه سال 1402 کل کشور مبنی بر انتقال آن بخش از سود‌های تقسیم نشده شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس به حساب سرمایه، شرکت‌ها مشمول نرخ صفر مالیاتی است. از این رو شرکت قصد دارد سود سال جاری را پس از کسر اندوخته قانونی و تقسیم پیش حداکثر 10 درصد DPS به منظور استفاده از معافیت مالیاتی، افزایش سرمایه دهد.