۰ نفر

گزارش روزانه کدال ۹ خرداد؛

چرا شرکت سرب و روی ایران با کاهش حاشیه سود مواجه شد؟

۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۵۶
کد خبر: 719216
چرا شرکت سرب و روی ایران با کاهش حاشیه سود مواجه شد؟

در اطلاعیه‌های امروز سامانه کدال شرکت ملی سرب و روی ایران با نماد فسرب نسبت به صورت‌های مالی خود شفاف سازی کرده‌است.

به گزارش اقتصادآنلاین، این شرکت دلیل کاهش حاشیه سود سال جاری نسبت به سال قبل را عمدتا به دلیل افزایش نرخ خرید ماده معدنی باتوجه به نوسانات نرخ LME و قیمت جهاتی فلزات و کاهش تولید محصولات نسبت به سال قبل دانسته است.

همچنین افزایش دستمزد مستقیم و سربار تولید نیز به دلیل افزایس نرخ حامل‌های انرژی مصرف واحدهای فلزی بوده است.

شرکت علی‌رغم خرید ماده معدنی گران قیمت در اواسط سال، به دلیل کاهش نرخ جهانی فلزات  و حفظ حقوق سهامداران اقدام به فروش محصولات نکرده است تا محصولات خود را با نرخ‌های بالاتری به فروس برساند.

کدال نگر نهم خرداد

فسرب

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

  • کاهش حاشیه سود سال جاری نسبت به سال قبل عمدتا به دلیل افزایش نرخ خرید ماده معدنی با توجه به نوسانات نرخ LME و قیمت جهانی فلزات و کاهش تولید محصولات نسبت به سال قبل و افزایش دستمزد مستقیم و سربار تولید به تبع از افزایش نرخ حاملهای انرژی مصرف واحدهای فلزی بوده است؛ علی رغم خرید ماده معدنی گران قیمت در اواسط سال، نرخ جهانی فلزات  در اواخر سال جاری کاهش یافته و این شرکت به دلیل حفظ حقوق سهامداران مجبور به نگهداری محصولات تولیدی جهت افزاایش نرخ فروش در سال بعد بوده که عوامل مذکور از عوامل اصلی کاهش درصد حاشیه سود شرکت نسبت به سال قبل می‎باشد.
  • افزایش هزینه‌های حمل ناشی از از حمل کالاهای صادراتی جهت انتقال محصول به انبارهای خارجی بوده است.

ثبهساز

نتایج برگزاری مناقصه:

موضوع مناقصه: نتایج برگزاری مناقصه مشارکت در ساخت پروژه نورافشار بر روی دو قطعه زمین (تجمیع شده )واقع در شهر تهران به نشانی شهر تهران خیابان باهنر (نیاوران) خیابان شهید پورابتهاج خیابان شهید شفیعی خیابان نورافشار یکم پلاک 18

نتایج برگزاری مناقصه: با عنایت به بازگشایی انجام شده در مورخ 1402/03/01 بر اساس نتایج به دست آمده شریک انتخاب گردید. برای پروژه نورافشار میزان سرمایه آورده شرکت به مبلغ 1/500/000 میلیون ریال و میزان سرمایه آورده شریک به مبلغ 500/000 میلیون ریال میباشد در مجموع میزان کل سرمایه گذاری به مبلغ 2/000/000 میلیون ریال میباشد. با توجه به نوع مزایده که مشارکت درساخت می باشد پس از اتمام پروژه و فروش آن بهای تمام شده و درآمد حاصل از فروش و میزان سود حاصل از فروش مشخص خواهد گردید.

خودرو

شفاف سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده:

پیگیری جهت تامین ارز از مبادی قانونی در حال انجام است، همچنین تولید شرکت طبق برنامه پیش‌بینی شده نیز در حال انجام می‌باشد، و آمار تولید اردیبهشت ماه که افزایش 42 درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد، بیانگر این موضوع می‌باشد و تا این تاریخ کماکان برنامه تولید بر اساس برنامه زمانبندی تحقق یافته است. شایان ذکر است نامه منتشره در فضای مجازی مربوط به اواسط اردیبهشت ماه می‌باشد و صرفاً جهت پیشگیری بوده است که با پیگیری‌های انجام شده توسط این شرکت و تعاملات موثر با بانک مرکزی و وزارت صمت، موانع برطرف شده است. مراتب جهت اطلاع به عموم سهامداران محترم ایفاد می‌گردد.

البرز

امضای تفاهم نامه بین دو شرکت بیمه گر ایرانی و سوری:

به اطلاع سهامداران محترم می رساند در راستای تعاملات بین المللی و گسترش وفاق بین دو کشور ایران و سوریه و در حاشیه دیدار مدیران عامل شرکت بیمه البرز و شرکت العقیله سوریه ، تفاهم نامه همکاری بیمه ای برای تاسیس بیمه مشترک بین شرکت بیمه البرز به عنوان راهبر و نماینده شرکت های بیمه ایرانی و شرکت بیمه العقیله سوریه بعنوان راهبر و نماینده شرکت های بیمه سوری امضا شد.

وحافظ

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

  • علت افزایش در سود عملیاتی شرکت عمدتا ناشی از افزایش در میزان حق بیمه صادره، سود سرمایه گذاری‌های انجام شده در سهام سایر شرکت‌ها و همچنین آزاد شدن ذخیره برگشت حق بیمه بر اساس اصلاح آیین نامه 58 شورای عالی بیمه می‌باشد.
  • افزایش در دارایی‌های ثابت به دلیل تجدید ارزیابی دارایی‌ها بوده و در صورت جریان وجوه نقد در سر فصل معاملات غیر نقدی درج گردید.

رمپنا

 احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی متمرکز کشور:

موضوع قرارداد عبارت است از مهندسی ، ساخت، خرید، حمل، نصب، تست و راه اندازی می باشد.نوع قراردادEPC است و مدت اجرا قرارداد در بخش خرید(P) طی 30 ماه است و بخش مهندسی، نصب و اجرا (EC) طی 42 ماه می باشد.مبلغ قرارداد شامل 44.752 میلیارد ریال و 80.278.518 یورو می باشد. پیش پرداخت بخش (P) معادل 30% مبلغ قرارداد (ارزی_ریالی)، بخش (EC) معادل 10% مبلغ قرارداد(ارزی_ریالی) و مابقی متناسب با شرایط پیشرفت پروژه می باشد.محل اجرا در مجاورت شهر کوهپایه اصفهان است و اجرای قرارداد توسط کنسرسیومی متشکل از شرکت گروه مپنا و شرکت احداث و توسعه پروژه های ویژه مپنا (توسعه 3) می باشد.

کارام

بهره برداری از طرح ها و پروژه های جدید:

عنوان طرح: پروژه تولید کاشی تک پخت

مدت اجرای طرح: 3 ماه

بهای تمام شده طرح: 25,343 میلیون ریال

زفکا

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

به استحضار می‌رساند افزایش 97 درصدی سود عملیاتی نسبت به سال قبل عمدتا بهدلیل افزایش در نرخو مقدار فروش شرکت بوده است.

زاگرس

توقف بخشی از فعالیت های شرکت:

در اجرای مفاد ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکتهای ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به استحضار می رساند با عنایت به کاهش گاز اکسیژن ارسالی از شرکت مبین انرژی خلیج فارس ، واحد اول تولیدی این شرکت تا اطلاع ثانوی از سرویس خارج گردید.

دالبر

افزایش نرخ برخی از محصولات.