۰ نفر

گزارش روزانه کدال ۸ خرداد؛

شفاف سازی آریان در خصوص شایعات فضای مجازی / ماجرای کیفر خواست برای مدیران بانک پاسارگاد چه بود؟

۸ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۵۶
کد خبر: 719061
شفاف سازی آریان در خصوص شایعات فضای مجازی / ماجرای کیفر خواست برای مدیران بانک پاسارگاد چه بود؟

در اطلاعیه‌های امروز سامانه کدال سرمایه گذاری پارس آریان نسبت به اخباز فضای مجازی در خصوص صدور کیفر خواست برای مدیران وقت بانک پاسارگاد و صادرات شفاف سازی کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، شرکت اعلام کرده است که تسهیلات مطروحه که رقم واقعی پرداخت شده آن ۶۰۰۰ میلیارد بوه و در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ با رعایت مقررات قانونی پرداخت شده است.

تسهیلات مذکور طی دو مرحله در شهریور و دی ماه سال ۱۳۹۹ و حتی ۲ ماه زودتر از سر رسید یک ساله کاملا پرداخت بازپرداخت شده است.

شرکت گیرنده تسهیلات هیج گونه بدهی از این بابت به بانک صادرات ندارد؛ همچنین طبق نظر یه کارشناسی مدیریت ذیربط در بانک مرکزی تسویه آن با نرخ ۲۴ درصد در مقاطع تاریخی فوق الذکر مورد تایید قرار گرفته است.

کدال نگر هشت خرداد

کپشیر

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

با توجه به اینکه سیاست شرکت تلاش در راستای حفظ و افزایش بازده محصولات می‌باشد با افزایش بهای تولید، قیمت گذاری محصولات با حفظ بازده فروش انجام گردیده است لذا با افزایش فروش سود شرکت نیز افزایش یافته است.

سقاین

افزایش سرمایه از محل مازاد تجدیدارزیابی -طبقه زمین:

باتوجه به اخذ مجوز شماره 02/100/1897 مورخ 1402/03/07 شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، اعضا با افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی های ثابت مشهود (طبقه زمین) موافقت و همچنین مقرر نمودند سایر اقدامات مرتبط نیز توسط مدیر عامل در اسرع وقت پیگیری گردد.

ودی

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده :

افزایش حق بیمه دو ماهه رشته درمان، عمدتا ناشی از انعقاد قرارداد درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران  می‌باشد.

بالاس

نتایج شرکت در مناقصه:

موضوع مناقصه : فروش 120.000 مترمکعب بالاست در منطقه تهران

نتیجه ناقصه : برنده شدن شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن 

مبلغ قرارداد: 372,000 میلیون ریال

شرنگی

اخذ مجوز تولید رنگ بدنه خودرو:

احتراماً به اطلاع میرساند که این شرکت پس از ماه‌ها تلاش و پیگیری موفق به اخذ گواهینامه IATF از موسسه DQS گردید. با اخذ این گواهینامه شرکت رنگین می‌تواند کلیه رنگ‌های مربوط به بدنه خودرو در شرکت‌های خودروسازی و قطع سازی را تولید و عرضه نماید.

سرود

 خرید 20 دستگاه کامیون کشنده فوتون

آریان

شفاف سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده:

عطف به خبر منتشره در فضای مجازی و باز انتشار آن در برخی رسانه‌های معاند در تاریخ 04/03/1402 با موضوع "صدور کیفرخواست برای مدیران وقت بانک‌های پاسارگاد و صادرات" موارد زیر را جهت شفاف‌سازی اذهان عمومی علی الخصوص سهامداران و سپرده‌گذاران محترم تقدیم می نماید: 1. تسهیلات مطروحه که رقم واقعی پرداخت شده آن 000ر6 میلیارد ریال بوده و در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ با رعایت کلیه تشریفات و مقررات قانونی پرداخت شده است و شرکت گیرنده تسهیلات که شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان (سهامی عام) یکی از سهامداران بانک و از شرکت های بنام سرمایه گذاری و نیز پذیرفته شده در فرابورس (که به گواهی رتبه‌بندی سال 1400 IMI صد رتبه اول در بین شرکت‌های سرمایه‌گذاری و با رتبه پنجمی در سطح یکصد شرکت برتر شرکت‌های کشور دارا بوده است) می باشد و از وجاهت اعتباری لازم برای دریافت این مقدار تسهیلات برخوردار بوده است. 2. تسهیلات مذکور طی دو مرحله در شهریور و دی ماه سال ۱۳۹۹ طی دو مرحله و ‌حتی دوماه زودتر از سررسید یک‌ساله کاملاً بازپرداخت شده است و شرکت گیرنده تسهیلات ( شرکت پارس آریان) هیچ گونه بدهی از این بابت به بانک صادرات ندارد، همچنین طبق نظریه کارشناسی مدیریت ذیربط در بانک مرکزی ج.ا.ا تسویه پرداخت اصل و فرع مبلغ 000ر6 میلیارد ریال تسهیلات دریافتی و تسویه آن با نرخ 24 درصد در مقاطع تاریخی فوق‌الذکر مورد تائید قرار گرفته است.

رتاپ

شفاف سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده:

پیرو اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اصلاح نظام کارمزد شاپرکی به استحضار می رساند با توجه به وابستگی شدید نظام جدید به مبلغ تراکنش و از طرفی مشمول نبودن برخی از پذیرندگان و متغیر بودن زمانبندی جهت اجرای شدن این دستورالعمل برای صنوف مختلف،محاسبه و افشای اثرات آن بر درآمدهای شرکت تا زمان اجرایی نشدن کامل نظام جدید کارمزد امکان پذیر نمی باشد.

تفارس

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

  • افزایش هزینه تعمیر و نگهداری ساختمان مربوط به تجهیز ساختما استیجاری برای شرکت و استقرار نیروی انسانی بوده است.
  • افزایش هزینه‌های اداری و عمومی علاوه بر مورد یاد شده در رابطه زمان فعالیت شرکت، ناشی از افزایش نیروی انسانی و به تبع آن سایر افزایش هزینه‌های پرسنلی بوده است.
  • افزایش هزینه حق المشاوره مربوط به سال 1401 عمدتا به دلیل مشاوره اجرای طرح های زمان آغاز فعالیت و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز بوده است که در ابتدای فعالیت شرکت لاجرم انجام شده است.