۰ نفر

گزارش روزانه کدال ۳ خرداد؛

طرح توسعه تولید غکوروش

۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۳۲
کد خبر: 718213
طرح توسعه تولید غکوروش

صنایع غذایی کورش به منظور تکمیل زنجیره تولید خود، اقدام به انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان نموده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ نماد غکوروش در فروردین ماه به درآمد فروش 924 میلیارد تومانی رسید که این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته عددی قابل قبول بحساب میاید. البته که ظرفیت تولید این شرکت بسیار بالا تر از این اعداد و ارقام است کما اینکه در خرداد ماه سال گذشته 2389 میلیارد تومان درامد فروش کسب کرد. به همین خاطر برای جلوگیری از توقفات تولید، در خصوص نحوه تامین روغن خام، اقدام به عقد تفاهم نامه ای با سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان نموده است که حدالامکان بتواند از ظرفیت خود به نحو مطلوبی استفاده کند. ظرفیت این پروژه 40 هزار تن است که مساحتی به وسعت 12 هزار متر را نیاز دارد. هزینه ای که برای احداث این پروژه تخمین زده شده چیزی حدود 1200 میلیارد ریال است که به علت تاریخ بهره برداری از مخازن، سود و زیانی در سال مالی جاری شرکت متقرب نمی باشد اما میتواند در آینده تولید و به تبع آن سود آوری شرکت را افزایش دهد.

همچنین در جدول زیر میتوانید افشا اطلاعات با اهمیت و یا شفاف سازی اکثر شرکتهایی که امروز منتشر کرده اند را به طور خلاصه مشاهده فرمایید.

کدال نگر سوم خرداد

حآسا

شفاف سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده:

تعرفه بهره برداری از شبکه ریلی راه آهن در سال 1402 از تاریخ 1402/03/01 تا اطلاع ثانوی در حدود 27 درصد بصورت میانگین برای این شرکت افزایش یافته است که افزایش تعرفه راه آهن باعث افزایش درامد عملیاتی و همچنین بهای تمام شده میگردد و هیچگونه تاثیر سود وزیان عملیاتی ندارد و براساس قرارداد حمل ریلی بطور کامل از کارفرمایان محترم قابل دریافت می باشد.

وکغدیر

 عدم حصول نتیجه از شرکت در مزایده

موضوع مزایده: مزایده عمومی معادن و محدوده های اکتشافی استان اردبیل

تاریخ شرکت در مزایده: 1402/02/19

تاریخ اعلام نتایج: 1402/02/30

دلایل عدم حصول نتیجه: ابطال مزایده توسط سازمان برگزار کننده مزایده (اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان اردبیل)

خنصیر

دریافت مجوز تغییر بیش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات:

نوع محصول: انواع میل لنگ (پراید -ام 15-نیسان ) و میل سوپاپ تیبا

نرخ قبلی: 5,155,000 ریال

نرخ جدید: 5,496,000 ریال

نسبت فروش محصول به کل درآمد شرکت در سال مالی قبل: 52 درصد

با توجه به تامین مواد خام از سوی شرکت مگاموتور که مبلغ اثر گذاری درگردش عملیاتی شرکت می باشد افزایش قیمت از سوی فروشنده (مگاموتور)انجام نشده است .از همین رو اثر سود و زیانی این افزایش برای سال 1401 معادل 78.287 میلیون ریال بر سود و درنتیجه برفروش شرکت می باشد .این مبالغ ناخالص هستند لازم به ذکر است برای سال قبل شرکت در دو مرحله از خودروساران افزایش قیمت دریافت داشته (مگاموتور- ساپکو)

لکما

ارجاع سفارش -برنده مناقصه:

شرکت ارتباطات سیار ایران ، ارجاع سفارش 350 دستگاه راک رکتیفایر Outdoor 12kw به همراه 4 ماژول برای هر راک به ارزش کل 795،300،000،000 ریال را دریافت نموده است و برنده مناقصه شده است.

وسنا

تغییر در مفاد هر نوع اطلاعیه بااهمیتی که قبلاً منتشر شده است:

مطابق با الزامات قرارداد ECA، قبل از بهره برداری تجاری COD)) واحد بخار بایستی تست‌های قبل از راه اندازی آزمایشی و دوره راه اندازی آزمایشی Trial Run) ) به مدت 10 روز انجام گردد. در حال حاضر حدود 80% از تست‌های پیش راه اندازیPre Trial Run)) انجام شده است و پیش بینی می‌گردد از ابتدای مرداد ماه سال جاری بهره برداری تجاری COD) ) واحدها آغاز گردد. با توجه به عدم شروع دوره بهره‌برداری تجاری، در حال حاضر آثار سود و زیانی نیروگاه مذکور مشخص نبوده لذا پس از بهره برداری تجاری، برق تولیدی به مدت 59 ماه با نرخ قرارداد ECA به فروش خواهد رسید که متعاقبا اعلام خواهد گردید. لذا برآورد آثار مالی موضوع مذکور امکان پذیر نمی باشد. در این راستا افشای اطلاعات با اهمیت "الف به "ب" تغییر یافت.

وسنا

تغییر در مفاد هر نوع اطلاعیه بااهمیتی که قبلاً منتشر شده است:

شرکت سرمایه گذاری نیروگاهی ایران سنا در خصوص تمدید معافیت مالیات عملکرد شرکت تولید نیروی آذرخش و با عنایت به تاثیر مالی قابل توجه موضوع مذکور لذا افشای اطلاعات به الف تغییر یافت .

دلایل تغییر:تاثیر مالی قابل توجه (بالای 10%) معافیت مالیات عملکرد شرکت تولید نیروی آذرخش

سلار

 توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

  • دلیل کاهش حاشیه سود ناخالص نسبت به دوره قبل: افزایش بهای تمام شده عددی نزدیک به 3%.... افزایش بهای تمام شده سال 1401 به نسبت 1400 حدود 44% اما نسبت افزایش فروش حدود 37%
  • دلیل افزایش حسابهای دریافتنی تجاری: افزایش در اسناد دریافتنی (چک دریافتی به مبلغ 54000 میلیون ریال بابت فروش کلینکر)
  • دلیل افزایش در سایر حسابهای دریافتنی: فیش های پرداختی به شرکت گاز ( سهم پرداختی شرکت بابت خطوط گاز معادل 150 میلیارد ریال که مقرر شد طی 12 قسط پرداخت شود و پس از آن با شرکت گاز تسویه حساب شود که فعلا به حساب بدهی شرکت گاز منظور شده است.)
  • افزایش در پیش پرداخت شرکت: مبلغ 60 میلیارد ریال پیش پرداخت جهت خرید پاکت

پارسیان

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

دلایل رشد بیش از 30 درصدی سود عملیاتی: افزایش درآمد سرمایه گذاری از محل منابع بیمه ای و سایر درآمد های عملیاتی (افزایش سود ناشی از تسعیر ارز و افزایش درآمد سرمایه گذاری ها ناشی از تقسیم سود شرکته های سرمایه پذیر)

خفولا

برگزاری مزایده:

موضوع مزایده: برگزاری مزایده فروش یک دستگاه وکیوم لودر

تاریخ برگزاری مزایده: 06/03/1402

شرح فرآیند مزایده: فروش یک دستگاه وکیوم لودر و لزوم افشای اطلاعات آن،این شرکت اقدام به برگزاری مزایده کرده است.

وسپهر

انتشار اطلاعیه عرضه سهام به صورت عمده:

شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات در نظر دارد تعداد 856،685،450 سهم معادل 13.59 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری مسکن (ثمسکن) را واگذار نماید.

وآرین

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

افزایش سرفصل حساب های دریافتنی این شرکت بابت تامین نقدینگی شرکت فراز ابنیه آرین می باشد

دی

قرارداد واگذاری ملک موسوم به کوهستان پارک مشهد:

شش دانگ یک قطعه زمین به انضمام کلیه اعیانی ها و هرگونه امتیازات ملک موسوم به کوهستان پارک شادی مشهد دارای پلاک ثبتی به شماره 16713 فرعی از باقیمانده 182 اصلی واقع در حوزه ثبتی شهرستان مشهد، در قبال چندین ملک سهل البیع، به سازمان اموال و املاک کوثر واگذار گردید. همچنین با عنایت به اینکه ارزش دفتری ملک موسوم به کوهستان پارک شادی مشهد در دفاتر این بانک معادل مبلغ 944 میلیارد ریال می باشد و براساس اطلاعات مزایده مرحله دهم سال 1401 که در تاریخ 26‌/11‌/1401 در سامانه کدال منتشر گردیده، پیش بینی می شود سود حاصل از واگذاری تاثیر قابل توجه ای در عملکرد سال مالی 1401 و کاهش زیان انباشته بانک داشته باشد.

ثنام

آگهی فراخوان جذب سرمایه گذار جهت احداث مجتمع اداری :

فراخوان جذب سرمایه گذار به منظوراحداث مجتمع اداری نام آوران زرتشت

غکوروش

پروژه احداث مخازن:

شرکت صنعت غذایی کورش به منظورتکمیل زنجیره تاًمین خود اقدام به انعقاد تفاهم نامه¬ای در خصوص احداث مخازن با ظرفیت 40.000 تن در شمال کشور با سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان نموده است که بعد از انجام مطالعات و طراحی طرح و تهیه طرح توجیهی اقتصادی پروژه و تأیید آن توسط سازمان مزبور منجر به عقد قرارداد نهایی خواهد گردید. مشخصات پروژه مذکور به شرح ذیل میباشد:

  • ظرفیت مخازن: 40.000 تن
  • ساحت زمین:12.200 متر مربع
  • برآورد زمانی بهره برداری از پروژه: 18 ماه
  • برآورد هزینه: 1.200 میلیارد ریال
  • اشتغال زایی طرح: 10 نفر

با توجه به تاریخ بهره برداری از مخازن مذکور، آثار سود و زیانی برای سال مالی جاری مترقب نمیباشد. همچنین با لحاظ نمودن هزینه های جاری مخازن و هزینه استهلاک آن (بعد از بهره برداری) آثار سود و زیانی قابل توجهی برای سنوات آتی پیش بینی نمی گردد و همانگونه که اشاره گردید ساخت مخازن مذکور به منظور تکمیل زنجیره تاًمین و جلوگیری از توقفات تولید در خصوص نحوه تأمین روغن خام می باشد.

خبنیان

دریافت مجوز تغییر بیش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات:

نوع محصول: بلوک سیلندر نیسان z24

نرخ قبلی: 100000000 ریال

نرخ جدید: 137500000 ریال

مبلغ فروش محصول در سال مالی قبل: 189810 میلیون ریال

نسبت فروش محصول به کل درآمد شرکت در سال مالی قبل: 99 درصد