۰ نفر

گزارش روزانه کدال ۳۱ اردیبهشت؛

افزایش ۱۴۴ درصدی سود عملیاتی در پتروشیمی زاگرس / انعقاد قرارداد جذاب سیم و کابل ابهر

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۴۰
کد خبر: 717698
افزایش ۱۴۴ درصدی سود عملیاتی در پتروشیمی زاگرس / انعقاد قرارداد جذاب سیم و کابل ابهر

در اطلاعیه‌های امروز سامانه کدال پتروشیمی زاگرس دلایل افزایش ۱۴۴ درصدی سود عملیاتی خود را تشریح کرد و همچنین شرکت سیم و کابل ابهر از انعقاد یک قرار داد جدید خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، پتروشیمی زاگرس افزایش ۱۴۴ درصدی سود عملیاتی را ناشی از افزایش ۱۱ درصدی مبلغ درآمدهای عملیاتی به دلیل افزایش ۲۱ درصدی نرخ متوسط ارز نسبت به دوره مشابه قبل دانسته است.

همچنین از افزایش ۱ درصدی بهای تمام شده کالای فروس رفته را به دلیل افزایش ۱۱ درصدی متوسط نرخ گاز خوراک و همچنین افزایش ۴۱ درصدی هزینه‌های اداری خبر داده است.

همچنین امروز شرکت سیم و کابل ابهر نیز نسبت به انعقاد یک قرار داد مهم صادراتی به شرکت عراق را افشاسازی کرده است.

موضوع این قرار داد فروش ۱۱۷ کیلومتر کابل فشار ضعیف به شرکت الجبل عراق به مبلغ ۸۰۰۰۰۰ میلیون ریال می‌باشد.

کدال نگر سی و یکم اردیبهشت

غشان

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

افزایش مبلغ فروش شرکت از مبلغ 6,211,749میلیون ریال به مبلغ 14,977,487 میلیون ریال، تغییر در ترکیب و سبد فروش برخی از محصولات، حذف ارزترجیحی و به تبع آن فروش از محل موجودیهای ابتدای سال و نیز بهینه سازی هزینه‌های قابل کنترل شرکت از دلایل عمده افزایش 244 درصدی سود عملیاتی نسبت به دوره قبل می‌باشد.

تاپکیش

  انعقاد قرارداد مهم:

موضوع قرارداد: فروش تعداد 2400 عدد جامبو

طرف قرارداد:  تجارت الکترونیک پارسیان

مبلغ قرارداد: 1,700,000 میلیون ریال

زاگرس

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

  • افزایش 144 درصدی سود عملیاتی ناشی از افزایش 11 درصدی مبلغ درآمدهای عملیاتی به دلیل افزایش 21 درصدی نرخ متوسط تبدیل ارز نسبت به دوره مشابه قبل و همچنین افزایش 38.415 درصدی سود حاصل از تسعیر دارایی‌های پولی عملیاتی به واسطه افزایش نرخ تبدیل ارز در پایان دوره مربوطه می‌باشد.
  • افزایش 1 درصدی بهای تمام شده کالای فروش رفته به دلیل افزایش 11 درصدی نرخ متوسط گاز خوراک و همچنین افزایش 41 درصدی هزینه‌های اداری و فروش به واسطه افزایش نرخ کرایه حمل و نرخ سوخت کشتی‌ها در بازارهای بین المللی و افزایش نرخ تبدیل ارز نسبت به دوره مشابه قبل بوده است

فرابورس

شفاف سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده:

پیرو اخبار منتشر شده در پایگاه خبری سامانه‌کدال‌توسط‌شرکت‌بانک‌آینده مبنی بر قیمت‌سهام‌شرکت‌مدیریت‌بازار‌متشکل‌معاملات‌ارزایران به استحضار می رساند شرکت فرابورس ایران مالک 20% از سهام شرکت مدیریت بازار متشکل معاملات ارز ایران می‌باشد و در حال حاضر برنامه‌ای برای واگذاری سهم وجود ندارد. لذا خواهشمند است سهامداران محترم آگاهانه اقدام به خرید و فروش نمایند.

ارفع

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

رشد سود عملیاتی 12 ماهه 1401 نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان 116 درصد به علت افزایش درآمد عملیاتی ناشی از افزایش مقداری فروش شمش به میزان 17 درصد ، افزایش نرخ میانگین فروش شمش به میزان 14 درصد و فروش مقدار 95690 تن آهن اسفنجی به مبلغ 7310 میلیارد ریال و همچنین افزایش سایر درآمدهای عملیاتی ناشی از تسعیر ارز می‌باشد.

تنوین

پذیرش تعهدات جدید:

موضوع تعهد: پذیرش تعهد خرید سهام شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان

مبلغ تعهد: 846,450 میلیون ریال

دکوثر

 دریافت مجوز تغییر بیش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات:

نوع محصول: افزایش نرخ فروش 10 قلم دارو

نرخ قبلی: 623,040 ریال

نرخ جدید: 709,700 ریال

نسبت فروش محصول به کل درامد شرکت در سال قبل: 26درصد

ساروج

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

افزایش 103 درصدی درآمد عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال گذشته علاوهبر افزایش 9 درصدی مقداری کل فروش، عمدتا ناشی از افزایش نرخ میانگین محصولات داخلی به دلیل افزایش عرضه و تقاضا در بورس کالا و همچنین افزایش نرخ میانگین فروش محصولات صادراتی ناشی از افزایش نرخ دلاری فروش و همچنین افزایش نرخ تسغیر ارز نسبت به دوره قبل بوده است.

رکیش

شفاف سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده:

پیرو اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اصلاح نظام کارمزدی شاپرکی به استحضار می رساند تاکنون ابلاغیه ای مبنی بر اجرای موضوع مذکور اعلام نگردیده است لذا آثار مالی اصلاحات قابل برآورد نخواهد بودو پس از ابلاغ رسمی از سوی شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک)،متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

داسوه

شفاف سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده:

پیرو اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر افزایش قیمت قرص اسویکس به استحضار می رساند پیرو مذاکرات مطرح شده در مجمع و با عنایت به افزایش نرخ های خرید مواد اولیه وارداتی (ناشی از تغییر نرخ ارز تخصیصی به دارو از نرخ بانک مرکزی به نرخ سامانه نیما) و مباحث مطرح شده آن در بازار دارویی ، بدینوسیله اعلام می نماید درخواست افزایش قیمت محصولات دارویی از جمله قرص اسویکس 75 میلی گرم به سازمان غذا و دارو ارجاع شده و در صورت حصول به نتیجه نهایی در موعد مقرر قانونی اطلاع رسانی خواهد شد.

بکابل

انعقاد قرارداد مهم:

موضوع قرارداد:

تولید و فروش 117 کیلومتر کابل فشار ضعیف جهت صادرات به کشور عراق مبلغ قرارداد 2،000،000دلار آمریکا تاریخ نافذ شدن قرارداد روز دریافت پیش دریافت 1402/02/31

طرف قرار داد: شرکت الجبل عراق

مبلغ قرارداد: 800,000 میلیون ریال