۰ نفر

گزارش روزانه کدال ۳۰ اردیبهشت؛

کاهش زیان عملیاتی در قند شیروان، قوچان و بجنورد / قشیر در ۱۲ ماهه به سود رسید

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۲۸
کد خبر: 717521
کاهش زیان عملیاتی در قند شیروان، قوچان و بجنورد / قشیر در ۱۲ ماهه به سود رسید

در اطلاعیه‌های امروز سامانه کدال بعضی از شرکت‌ها به توضیحاتی درباره صورت‌های مالی خود پرداخته بودند.

به گزارش اقتصادآنلاین، اغلب شرکت‌ها دلایل افزایش سود خود را در افزایس نرخ ارز و افزایش میزان فروش اعلام کرده بودند و به نظر اثر افزایش نرخ دلار در صورت‌های مالی کم کم در حال آشکار شدن است.

شرکت قند، شیروان، قوچان و بجنورد با نماد قشیر یکی از نماهای پذیرفته شده در بورس تهران در گروه قندی می‌باشد.

این شرکت دلیل کاهش زیان عملیاتی خود را به واسطه مدیریت در کاهش هزینه‌ بهای تمام شده اعلام کرده است که شرکت توانسته با مدیریت مصرف مواد اولیه هزینه عملیاتی را کاهش دهد.

همچنین یکی از دلایل کاهش زیان عملیاتی، افزایش تولید و افزایش ضریب استحصال کشت پاییزه از ۴۸ به ۷۵ و کشت بهاره از ۷۳ به ۸۱ درصد بوده است که هر ۱ درصد افزایش ضریب استحصال منجر به تولید ۳۰۰ تن شکر خواهد شد.

کدال نگر سی اردیبهشت

خراسان

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

افزایش 60 درصدی سود عملیاتی سال مالی منتهی به 29 اسفند 1401 نسبت به سال مالی قبل به دلیل افزایش درآمدهای عملیاتی صادراتی شرکت ،افزایش قیمت‌های جهانی محصولات، افزایش نرخ ارز و افزایش میزان فروش صادراتی، علی رغم افزایش هزینه‌های تولید بوده است.

سپاها

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

دلیل افزایش 44 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 29 اسفند 1401 در مقایسه با دوره مالی مشابه سال قبل ، عمدتا مربوط به افزایش نرخ فروش داخلی سیمان و افزایش نرخ ریالی ارز حاصل از صادرت می‌باشد.

لوتوس

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

در دوره 3 ماهه منتهی به 31 فروردین 1402 این شرکت، به دلیل افزایش میزان تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی اوراق بهادار و همجنین افزایش حجم صندوق‌های سرمایه گذاری تحت مدیریت درآمدهای کارمزدی شرکت افزایش یافته و منابع ناشی از این افزایش موجب افزایش درآمدهای سرمایه گذاری نیز شده است. مجموع عوامل فوق موجب افزایش 48 درصدی سود عملیاتی دو دوره مالی جاری نسبت به دوره قبل شده است.

دفرا

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

در خصوص علت افزایش سود عملیاتی بیش از 30 درصد برای سال مالی منتهی به29/12/1401 به استحضار می‌رساند، افزایش سود عملیاتی این شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل ناشی از افزایش حجم فروش به میزان 26 درصد و نرخ فروش به میزان 74 درصد بوده است.

لابسا

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

در خصوص کاهش سود عملیاتی 17 درصدی سال مالی منتهی به 29/12/1401نسبت به دوره مالی قبل به استحضار می‌رساند از طرفی در اقتصاد تورمی بسیار شدید کشور که هزینه مواد و قطعات اولیه تولید محصولات، دستمزد و سربار به صورت نجومی در حال افزایش می‌باشد و از طرف دیگر به علت سیاست‌های دولت در ثابت نگه داشتن قیمت‌ کالاهای شرکت‌های لوازم خانگی برتر بدون توجه به مراتب فوق که متاسفانه شرکت ابسال نیز جز آن‌ها محسوب شده است و به همین دلیل در صورت‌های مالی سالانه شاهد کاهش سودآوری هستیم.

دامین

شفاف سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده:

پیرو اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر آتش سوزی به استحضار می رساند به اطلاع سهامداران محترم می رساند واحد سافت ژل این شرکت که در شرف بهره برداری و تولید آزمایشی می باشد دچارحریق شده است و اقدامات اولیه برای تأمین خسارت وارده از طریق بیمه در حال پیگیری می باشد؛ باتوجه به اینکه این واحد به تازگی آماده بهره برداری می باشد، اثرات آن در بودجه 1402 لحاظ نشده و تأثیری در روند تولید، سود و بودجه ندارد.

حفارس

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

افزایش سود عملیاتی سال جاری عمدتا به دلیل تسعیر ارز و به دلیل افزایش نرخ ارز در پایان اسفند ماه 1401 نسبت به اسفند 1400 بوده است.

قشیر

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

  • علت اصلی کاهش زیان عملیاتی به واسطه مدیریت در ساختار بهای تمام شده می‌باشد که شرکت توانسته با مدیریت مصرف مواد اولیه و همچنین کاهش ضایعات غیر عادی و صرفه‌جویی در هزینه‌های عملیاتی باعث کاهش زیان عملیاتی گردد.
  • افزایش ضریب استحصال کشت پاییزه از 48 به 75 و بهاره از 73 به 81 که منجر به افزایش تولید نسبت به دوره مالی مشابه شده است که افزایش 1 درصد ضریب استحصال منجر به افزایش حدود 300 تن شکر می‌شود.
  • یکی دیگر از دلایل کاهش زیان عملیاتی، نوسازی و بهسازی تجهیزات فنی کارخانه می‌باشد که باعث کاهش مصرف سنگ آهک و کنترل دقیق وزن شکر گردیده که در افزایش بهره‌وری تاثیر به سزایی دارد.

پرداخت

شفاف سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده:

پیرو اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ابلاغ افزایش کارمزد خدمات بانکی به استحضار می رساند بعد از ابلاغ رسمی از شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرک در خصوص افزایش کارمزد خدمات پرداخت الکترونیکی، آثار مالی مربوطه متعاقبا محاسبه و اعلام می گردد.

وسنا

معافیت مالیات عملکرد شرکت تولید نیروی آذرخش:

با عنایت به اتمام معافیت مالیاتی موضوع ماده 132 قانون مالیات های مستقیم (از سال 1389لغایت 1399) شرکت تولید نیروی آذرخش، پس از پیگیری‌ها و برگزاری جلسات متعدد در خصوص تمدید معافیت مالیاتی، سازمان امور مالیاتی استان گلستان طی نامه شماره 5248 مورخ 1401/02/25 با موضوع مشمولیت و استفاده شرکت مذکور از ظرفیت تشویقی بند ب ماده 159 برنامه پنجم پنج ساله توسعه کشور با رعایت مقررات موضوعه موافقت نمود.

خزامیا

امضاء تفاهم نامه واگذاری 4000 دستگاه نیسان:

امضاء تفاهم نامه واگذاری 1000 دستگاه وانت نیسان دوگانه سوز فی مابین کمیته امداد امام خمینی(ره) و شرکت زامیاد و لبنیات پاستوریزه پاک و امضاء تفاهم نامه واگذاری 3000دستگاه وانت نیسان دوگانه سوز فی مابین شرکت زامیاد و کمیته امداد امام خمینی