۰ نفر

گزارش روزانه کدال ۲۴ اردیبهشت؛

افزایش نرخ برخی از محصولات پارس دارو/ روند معاملاتی این نماد چگونه است؟

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۲۲
کد خبر: 716659
افزایش نرخ برخی از محصولات پارس دارو/ روند معاملاتی این نماد چگونه است؟

نماد دپارس با نام پارس دارو یکی از سهام پذیرفته شده در بورس در گروه مواد‌‌‌ و‌محصولات دارویی می‌باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، این شرکت از مرداد سال ۱۳۹۷ یک موج صعودی قدرتمند را آغاز کرد و قیمت این نماد طی ۲ سال با رشد ۶۷۶۰ درصدی همراه شد.

با رسیدن به سقف ۶۹۰۰ تومان در تیر ماه ۱۳۹۹ روند صعودی این نماد تغییر جهت داد و در مدت زمان بیش از یک سال با کاهش ۷۴ درصدی همراه شد.

حال دوباره در موج صعودی اخیر بازار سهام با رشد خوبی روبه‌رو شده است و نسبت به آبان ۱۴۰۱ بازدهی ۲۲۰ درصدی به سهامداران خود داده است و قیمت سهم اکنون در نزدیکی سقف تاریخی سال ۹۹ می‌باشد.

شرکت در آخرین اطلاعیه خود  افزایش میانگین ۳۴ درصدی نرخ برخی از محصولات خود را اعلام کرده است و این محصولات ۲۸ درصد کل فروش سال قبل شرکت را تشکیل می‌دادند.

کدال نگر بیست چهارم اردیبهشت

وسپهر

عدم حصول نتیجه از برگزاری مناقصه :

موضوع مناقصه : فروش سهام شرکت سرمایه گذاری توسعه ساختمان سپهر تهران سهامی خاص

وامید

لغو برنامه انتشار اوراق بدهی :

 با عنایت به در جریان بودن افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 96,979 میلیارد ریال به 188,000 میلیارد برنامه انتشار اوراق بدهی به مبلغ 20,000 میلیارد ریال با نرخ سود 19 درصد 4 ساله که اطلاعیه آن در تاریخ 1401/05/25 در سامانه کدال منتشر گردیده، طبق مصوبه مورخ 1402/02/19 هیئت مدیره شرکت ملغی گردید.

زفکا

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده :

افزایش 97 درصدی سود عملیاتی عمدتا به دلیل افزایش در نرخ و مقدار فروش شیرخام بوده است.

دسبحان

افزایش قیمت برخی از محصولات داروئی :

احتراما درراستای رعایت مفاد ماده 13 دستورالعمل افشاء اطلاعات به استحضار میرساند، نرخ فروش برخی از محصولات این شرکت به جهت پوشش هزینه های ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و بر اساس مجوز سازمان غذا و دارو افزایش یافته است .در صورت وجود تغییر با اهمیت اطلاعات اعلام شده موضوع از طریق سامانه کدال به سهامداران محترم اطلاع رسانی خواهد شد.لازم به ذکر است میانگین افزایش قیمت های اخذ شده 18 درصد بوده و انتظار می رود درآمد های عملیاتی و سود خالص شرکت افزایش یابد.

کی بی سی

انعقاد قرارداد مهم:

موضوع قرارداد : تامین واکسن

طرف قرارداد : وزارت بهداشت

مبلغ قرارداد : 2,731,638 میلیون ریال

وارس

افزایش سرمایه :

به اطلاع می‌رساند پیرو اخبار منتشر شده در پایگاه خبری کدال مبنی بر افزایش سرمایه شرکت به استحضار می رساند با توجه به زمان بر شدن اخذ مجوز افزایش سرمایه 200 درصدی از محل آورده های نقدی از سازمان بورس و اوراق بهادار در سال گذشته و با توجه به برگزاری مجمع عادی سالیانه ، هیات مدیره شرکت افزایش سرمایه 200 درصدی از محل سود انباشه را جایگزین افزایش سرمایه قبلی نموده است و در صورتی که مجددا تصمیمی در خصوص افزایش سرمایه از محل آورده نقدی اتخاذ گردد از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد شد .

دپارس

دریافت مجوز تغییر بیش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات :

نوع محصول : محصولات شرکت شامل انواع قرص وکپسول، سوسپانسیون،محلول،کرم درمانی

نرخ قبلی : 262,630 ریال

نرخ جدید : 350,700 ریال

نسبت فروش محصول به کل درآمد : 26 درصد

درراستای رعایت مفاد ماده 13 دستورالعمل افشاء اطلاعات به استحضار میرساند، نرخ فروش 16قلماز محصولات این شرکت بر اساس مجوز سازمان غذا و دارو افزایش یافته است.لازم به ذکر می باشد افزایش نرخ نسبت به سال قبل،براساس میانگین موزون به میزان 34% جهت 12 قلم فعال می باشد .