۰ نفر

گزارش روزانه کدال ۱۸ اردیبهشت؛

شرایط ویژه سیمانی ها یا یک استثنا!!

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۱۹
کد خبر: 715728
شرایط ویژه سیمانی ها یا یک استثنا!!

بررسی صورت های مالی شرکت سیمان هگمتان (سهگمت) نشان دهنده افزایش ۷۴% سود خالص این شرکت است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ شرکت سیمان هگمتان که با نماد سهگمت در بازاراول بورس شناخته شده است، توضیحی بر عملکرد سال مالی منتهی۰۱/۱۰/۳۰ را ارائه داد که خلاصه ای از آن را باهم میخوانیم:

افزایش بیش از ۴۴ درصدی در مقدار فروش صادراتی ناشی از فعالیت مستمر شرکت در بخش صادرات، بهبود نرخ های صادراتی، تبدیل نرخ ارز و افزایش نرخ محصولات داخلی در بورس کالا در سال مالی ۱۴۰۱، همه و همه باعث افزایش اینچنینی سود خالص شرکت شده اند.

البته در کنار موارد فوق، درآمد های غیر عملیاتی شرکت به دلیل مدیریت بهتر منابع حدود ۲۸ درصد افزایش یافته است.

به جز مورد آخر که تفاوت در نحوه مدیریت را به خوبی نشان میدهد، تاثیر سایر موارد با تفاوت کمتری میتواند در بقیه سهام صنایع نیز به خوبی متبلور شوند که میتواند خبر خوبی برای سیمانی ها و سرمایه گذاران این گروه باشد.

همچنین در جدول زیر میتوانید افشا اطلاعات با اهمیت و یا شفاف سازی اکثر شرکتهایی که امروز منتشر کرده اند را به طور خلاصه مشاهده فرمایید.

کدال نگر هجدهم اردیبهشت

قشرین

تغییر بیش از 10 درصد در نرخ خرید مواد اولیه:

نوع محصول : چغندر قند

قیمت قبلی : 21000 ریال

قیمت جدید : 28000 ریال

قلرست

 تغییر بیش از 10 درصد در نرخ خرید مواد اولیه :

نوع محصول : چغندر قند

قیمت قبلی : 21000 ریال

قیمت جدید : 28000 ریال

نسبت بهای تمام شده مواد به کل بهای مواد شرکت در سال قبل : 83درصد

 

نرخ هر کیلو چغندر پاییزه با عیار 15 مبلغ 27020 ریال و چغندر بهاره با عیار 16 28000 ریال تعیین شده است ضمنا به ازا هر تن چغندر 20 کیلو تفاله خشک و 2 کیلوشکر سهمیه به قیمت هر کیلو تفاله سهمیه 8000 ریال و هر کیلو شکر22000 ریال تحویل میگردد.

حفاری

برگزاری مزایده :

موضوع مزایده : فروش یک باب ساختمان با کاربری مسکونی با مساحت عرصه 628.06 متر مربع و بنای کل 5020 متر مربع مطابق پایان کار و تحت پلاکهای ثبتی قطعات اول الی بیست و نه واقع در شهر شیراز، میدان دانشجو، بلوار دانشجو، کوچه سوم، ساختمان 12 طبقه آلومینیومی

قنیشا

تغییر بیش از 10 درصد در نرخ خرید مواد اولیه

نوع محصول : چغندر قند

قیمت قبلی : 21000 ریال

قیمت جدید : 28000 ریال

نسبت بهای تمام شده مواد به کل بهای مواد شرکت در سال قبل : 90درصد

 

دی

عدم حصول نتیجه از برگزاری مزایده

دلایل عدم حصول نتیجه: به اطلاع سهامداران و ذینفعان محترم می رساند مزایده مزبور در تاریخ مقرر برگزار و برای تعداد 4 فقره املاک مزایده شده به بهای تمام شده 158.921 میلیون ریال ، پیشنهاد قیمت ارائه گردید که پیش بینی سود قابل شناسایی از آن جمعا حدود 136.145میلیون ریال خواهد بود.

وارس

شفاف سازی در خصوص خبر یا گزارش منتشر شده:

با توجه به زمان بر شدن اخذ مجوز افزایش سرمایه 200 درصدی از محل آورده های نقدی، هیات مدیره شرکت افزایش سرمایه 200 درصدی از محل سود انباشه را جایگزین افزایش سرمایه قبلی نموده است.

وگستر

شفاف سازی در خصوص خبر یا گزارش منتشر شده:

پیرو شکایت این شرکت علیه اعضای هیئت مدیره وقت، موسسه حسابرسی و بانک اقتصاد نوین، مطابق نظر کارشناس محترم نامبرده ها به عدم انجام تکالیف قانونی و جبران ضرر و زیان وارده به شرکت شده اند که گزارش مذکور با اعتراض ایشان مواجه و پرونده جهت بررسی به هیات کارشناسی ارجاع گردیده است.

شکف

توقف تمامی فعالیت های شرکت:

پیرو افشای اطلاعات مبنی بر توقف فعالیت شرکت صورتجلسه هیات مدیره جهت توضیح موضوع و تشریح ادله جهت رفع ابهام به شرح زیر است:

  • اقدامات سازمان امور مالیاتی: تحمیل مالیاتهای ناعادلانه، اعمال محدودیتهای شدید وعدم اجرای توافقات و دستورات مراجع قضایی
  • برای چندمین مرتبه تقاضا رفع انسداد غیرقانونی گواهی ارزش افزوده گردید و بدون دلیل موجه هیچ گونه پاسخی واصل نشد.
  • با توجه به موارد فوق اعضای هیئت مدیره تصمیم به توقف کامل فعالیت شرکت گرفتند

 

قجام

 تغییر بیش از 10 درصد در نرخ خرید مواد اولیه :

نوع محصول : چغندر قند

قیمت قبلی : 21000 ریال

قیمت جدید : 28000 ریال

نسبت بهای تمام شده مواد به کل بهای مواد شرکت در سال قبل : 71 درصد

 

نرخ هر کیلو چغندر پاییزه با عیار 15 مبلغ 27020 ریال و چغندر بهاره با عیار 16 28000 ریال تعیین شده است ضمنا به ازا هر تن چغندر 20 کیلو تفاله خشک و 2 کیلوشکر سهمیه به قیمت هر کیلو تفاله سهمیه 8000 ریال و هر کیلو شکر22000 ریال تحویل میگردد.

واتی

 اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی ناشی از تغییرات قیمت:

  • وکالت فروش سهام شیران را به بانک صنعت و معدن در قالب برگزاری از طریق مزایده تفویض نمود.
  • منابع مالی حاصل از سود خاص مربوط به سال مالی 1401 گروه کارخانجات صنعتی و معدنی ایران به طور کلی به صورت وجه نقد وارد شرکت نشده است و این مطالبات مطلبق زمان بندی دریافت خواهد شد.
  • برنامه شرکت برای مدیریت این نقدینگی، ورود به صنایع و خرید سهام شرکتها با وضعیت بنیادی مناسب و تنوع بخشی به سبد دارایی و کاهش ریسک با توجه به متغیرهای اقتصادی خواهد بود.
  • شرکت به منظور مدیریت بهتر دارایی خود در نظر دارد شرکت گروه کارخانجات صنعتی و معدنی ایران را به گروه مالی تبدیل نموده تا بتوان از طریق آن نسبت به حداکثر سازی سود اقدام نماید.

سهگمت

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

به استحضار می رساند افزایش سود بدلیل افزایش در مقدار و نرخ های فروش صادراتی و افزایش در نرخ های فروش بورس کالا بوده است

  • افزایش بیش از 44 درصد در مقدار فروش صادراتی
  • درآمد های غیر عملیاتی شرکت به دلیل مدیریت بهتر منابع حدود 28 درصد افزایش یافته است.
  • در نتیجه موارد فوق الذکر موجب رشد 74% سود خالص شرکت گردیده است.

ثاخت

برگزاری مزایده:

شرکت بین المللی توسعه ساختمان (سهامی عام) در نظر دارد مالکیت و حقوق و امتیاز سرقفلی رستوران های طبقات پنجم و هفتم و فضای فرهنگی طبقه پنجم مجتمع تجاری عفیف آباد واقع در خیابان عفیف آباد شهر شیراز را به صورت مستقل از یکدیگر با وضعیت موجود از طریق مزایده به صورت نقد و اقساط با قیمت پایه و با مشخصات مندرج در اسناد مزایده به اشخاص حقیقی یا حقوقی واجد صلاحیت واگذار نماید

رنیک

عدم حصول نتیجه از شرکت در مناقصه:

موضوع مناقصه: پروژه اجرا عملیات باقی مانده قطعهc2 منطقه دو آزادراه تهران-شمال

دلایل عدم حصول نتیجه: پس از بازگشایی پاکات مناقصه گران و بررسی مدارک و قیمتهای پیشنهادی، شرکت جنرال مکانیک به عنوان برنده دوم مناقصه اعلام شد.

خبهمن

توثیق یا فک رهن دارایی ها:

دارایی وثیقه/ فک رهن شده: رفع توثیق 83.219.167 سهم تراکتورسازی ایران در پرتفوی گروه بهمن و رفع توثیق 450.903.987 سهم گروه بهمن در پرتفوی سروش بهمن

شرح موضوع و دلایل توثیق/ فک رهن: درخصوص توثیق تعداد 702.694.102.1 سهم بهمن دیزل از پرتقوی گروه بهمن جهت آزادسازی تعداد 83.219.167 سهم تراکتورسازی از پرتفوی گروه بهمن در فرآیند انتشار اوراق مرابحه بهمن موتور، آزادسازی سـهام تراکتورسازی در پرتفوی گروه بهمن انجام گرفته است. همچنین

درخصوص توثیق 450.903.987 سـهم گروه بهمن از پرتقوی سـرمایه گذاری مانانوین جهت آزادسازی تعداد 450.903.987 سهم گروه بهمن از پرتفوی سـروش بهمن در فرآیند انتشار اوراق مرابحه بهمن موتور، آزادسازی سهام گروه بهمن در پرتفوی سروش بهمن انجام گرفته است.

شلعاب

توقف فرآیند افزایش سرمایه

بدلیل اینکه گزارش کارشناسی دارائی های ثابت (زمین) مربوط به 10 ماه گذشته بوده است و در این مدت تورم و افزایش قیمت ملک، به نوعی بوده است که نرخ های کارشناسی شده به نفع سهامداران محترم نمی باشد. هیئت مدیره این شرکت با در نظر گرفتن صرفه و صلاح سهامداران، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارائی های زمین را متوقف و به زمان دیگری موکول نموده است شایان ذکر است بدلیل اینکه مجوز فوق الذکر ابتدا افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارائی ها صادر شده است متعاقباً افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران نیز تحت تأثیر این مهم قرار گرفته است لذا با توجه به توضیحات فوق و اتمام مهلت 60 روزه، مجوز افزایش سرمایه در تاریخ 16 / 02 / 1402 ابطال گردیده است. کارشناسی مجدد دارائی ها در دستور کار هیئت مدیره قرار گرفته است

لپیام

تقسیم سود شرکت مهندسی بازرگانی پیام قشم:

احتراما، به استحضار می رساند بنا بر مصوبه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام سهم سود شرکت گسترش صنایع پیام از بابت سود تقسیمی شرکت مهندسی بازرگانی پیام قشم منتهی به  1401/06/31 مبلغ 12،499،996،250ریال می باشد