۰ نفر

گزارش روزانه کدال ۱۰ اردیبهشت؛

سایپا چه خودروهایی به روسیه صادر‌ خواهد کرد؟

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۲۶
کد خبر: 714296
سایپا چه خودروهایی به روسیه صادر‌ خواهد کرد؟

در گزارش های امروز سایت کدال شرکت سایپا نسبت به شایعات صادرات خودرو به روسیه شفاف سازی کرده است.

به گزارس اقتصادآنلاین، این شرکت اعلام کرده است به دلیل کمبود عرضه خودرو در روسیه و بر اساس قرار‌داد در نظر دارد تا صادرات خودروهای شاهین ، کوئیک و ساینا به میزان ۴۵ هزار دستگاه و به مدت ۳ سال آغاز کند.

همچنین شرکت اعلام کرده است و برای صادرت این خودروها در نظر دارد تا آپشن های خاص متناسب با شرایط اقلیمی و سلایق بازار روسیه را به خودروهای خود اضافه کند.

سوال مهم این است که در حالی که بازارهای داخلی با کمبود عرضه خودرو مواجه هستند و واردات خودرو به داخل کشور نیز توسط افراد حقیقی ممنوع است آیا بهتر نیست که این خودرو ها در داخل کشور عرضه شوند تا عرضه در بازار خودرو بیشتر شود.

کدال نگر دهم اردیبهشت

کماسه

آگهی فراخوان انتخاب مشاور طراحی پروژه نوبت دوم :

شرکت تامین ماسه ریخته گری(سهامی عام) در نظر دارد خدمات مطالعات فنی، امکان سنجی و طراحی ساختمانها و تاسیسات پروژه احداث کارخانه جدید شرکت در زمینی به مساحت حدود 200.000 متر مربع در منطقه سرانزا واقع در شهرستان فیروزکوه را به شرکت مشاور واجد شرایط دارای سابقه فعالیت در زمینه طراحی پروژه های مرتبط با صنعت فرآوری مواد معدنی پس از ارزیابی و بررسی واگذار نماید.

دسینا

برگزاری مناقصه :

موضوع مناقصه :

مناقصه عمومی انتخاب پیمانکار طراحی و ساخت اتاق تمیز جهت تولید قطره استریل چشمی

 

های وب

انعقاد قرارداد مهم :

موضوع قرار داد: همکاری در توسعه شبکه و تامین خدمات دسترسی

طرف قرار داد : شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل

مبلغ قرارداد : 7,200,000 میلیون ریال

غدانه

شفاف سازی در خصوص افزایش سرمایه در جریان :

احتراماً به استحضار می رساند با توجه به اینکه افزایش سرمایه این شرکت از محل سود انباشته تقسیم نشده در مجمع عمومی سال مالی منتهی به 1401/09/30 به منظور بهره مندی از معافیت مالیاتی بند ه تبصره 2 لایحه بودجه سال 1402 صورت می پذیرد ، به همین منظور پس از تصویب قانون بودجه 1402 اقدام به تکمیل گزارش توجیهی طرح گردیده است ، که ظرف چند روز آینده جهت حسابرس و بازرس قانونی ارسال خواهد شد.

 

 

خشرق

 دریافت مجوز تغییر بیش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات :

نوع محصول :دسته سیم خودرو

نرخ قبلی : 64,003,629 ریال

نرخ جدید : 85,424,362 ریال

نسبت فروش محصول به کل درآمد شرکت در سال قبل : 100 درصد

پس از پیگیری های صورت گرفته شرکت موفق به اخذ تعدیل در نرخ های فروش شش ماهه دوم سال1401 از مشتری اصلی خود شده است که تاثیر آن در نرخ قراردادهای منعقده به طور متوسط معادل 23درصد می باشد

قمرو

اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی ناشی از تغییرات قیمت :

  • شرکت از محل منابع نقدینگی به دست آمده از محل افزایش سرمایه جهت تامین مواد اولیه ی مورد نیاز خود که خرید چغندر و یا شکر خام باشد استفاده می کند .
  • در سال 1400 عیار چغندر دریافتی 14.74 و در سال 1401 به طور میانگین 16.56 بوده است و متوسط عیار چغندر پاییزه کشور14.74 و بهاره16.77 بوده است.

خکرمان

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

عمده دلایل افزایش سود عملیاتی این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل مربوط به سود فروش سهام شرکت صنایع خودروسازی مدیران به مبلغ 2387410 میلیون ریال می باشد.

خساپا

شفاف سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده :

در خصوص اخبار منتشره در رسانه‌ها مبنی‌بر صادرات محصولات این شرکت به روسیه، با عنایت به تحولات اخیر کشور روسیه و کمبود عرضه خودرو در آن کشور، قرارداد صادرات خودروهای شاهین، کوئیک و ساینا در بازارهای روسیه و بلاروس بمیزان 45 هزار دستگاه و طی سه سال منعقد گردید. لذا از آنجا که برخی اقدامات از جمله اخذ مجوزات مربوطه، اضافه نمودن آپشن‌های خاص متناسب با شرایط اقلیمی و سلایق بازار روسیه، تجهیز شبکه خدمات پس از فروش، ایجاد زیرساخت‌های لازم و ... زمانبر بوده، در صورت رفع موانع پیش‌رو و صادرات محصولات به کشور روسیه، مراتب در گزارش فعالیت ماهانه به اطلاع عموم خواهد رسید.

قثابت

 

انتقال تعداد 60 میلیون سهم نماد قثابت توسط شرکت سرمایه گذاری سلیم به بازارگردان.

شرنکی

 دریافت مجوز تغییر بیش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات :

نوع محصول :فقط شامل محصولات تزیینی

نرخ قبلی : 3,648,000 ریال

نرخ جدید : 4,560,000 ریال

نسبت فروش محصول به کل درآمد سال قبل : 82 درصد