۰ نفر

گزارش روزانه کدال 5 اردیبهشت؛

دلایل افزایش سود شرکت فولاد سبزوار چه بوده است؟

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۵۳
کد خبر: 713351
دلایل افزایش سود شرکت فولاد سبزوار چه بوده است؟

نماد فسبزوار با نام پارس فولاد سبزوار  یکی  از شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران در گروه فلزات اساسی می باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، این سهام در شهریور ۱۴۰۰ در بورس تهران عرضه اولیه شد و پس از سود اولیه ۲۰ درصدی به  سهامداران با کاهش شدیدی همراه شد تا از روند نزولی بورس جا نماند.

این شرکت در قیمت ۲۳۰۰ تومان در بازار سهام عرضه شد و پس از رسیدن به قله ۲۷۰۰ تومانی با کاهش ۴۰ درصدی همراه شد و در آبان ۱۴۰۱ به ۱۷۰۰ تومان رسید و اکنون قیمت این سهم به ۳۳۰۰ تومان رسیده است و ۲۰ درصد بالاتر از سقف ۱۴۰۰ معامله می شود.

شرکت در آخرین شفاف سازی خود در خصوص صورت های مالی  دلایل افزایش درصدی سود عملیاتی را اعلام کرده است.

شرکت یکی از دلایل افزایش سود عملیاتی را افزایش نرخ فروش محصولات دانسته است و دلیل دیگر این اتفاق را کاهش بهای تمام شده تولید محصولات به دلیل خرید به موقع مواد اولیه با قیمت پایین دانسته است.

کدال نگر پنج اردیبهشت

شزنگ

توقف بخشی از فعالیت های شرکت:

          با توجه به لزوم اورهال خط لوله و مخازن مطابق برنامه تعمیر و نگهداری ماشین الات شرکت از مورخ 5/2/1402 تا اطلاع ثانوی و پایان تعمیرات بخشی از فعالیت تولید شرکت متوقف خواهد شد و در بازه زمانی ذکر شده بخشی از تولید شرکت کاهش می یابد، مراتب جهت استحضار و هر گونه اقدام لازم اعلام می گردد.

مداران

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

افزایش سود حدود 31 درصدی سال 1401 نسبت به سال 1400 عمدتا به دلیل افزایش حدود 24 درصدی حجم درآمد های عملیاتی شرکت در ازای رشد 12 درصدی بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی بوده است.

اختلاف رشد درآمد نسبت به بهای تمام شده باعث افزایش 35 درصدی سود ناخالص گردیده است که پس از اعمال سایر اقلام خصوصا مالیات عملکرد رشد سود به 31 درصد رسیده است.

تماوند

موافقت اصولی با تاسیس صندوق سرمایه گذاری در سهام.

تاپکیش

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

عمده افزایش درآمد 3 ماهه نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل در سر فصل فروش قطعات بوده که مربوط به شناسایی و تحقق یافتن درآمدهای فروش به شرکت داده ورز جویا و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان می باشد.

فسبزوار

 توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

دلایل افزایش سود عملیاتی شرکت نسبت به سال مالی قبل:

  • افزایش نرخ فروش محصولات در دوره مورد گزارش
  • کاهش بهای تمام شده تولید محصولات به دلیل خرید به موقع مواد اولیه با قیمت پایین.

تپمپی

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

دلایل افزایش سود عملیاتی شرکت نسبت به سال مالی قبل:

  • افزایش درآمدعملیاتی به میزان 81 درصد عمدتا به سبب درآمد سود تقسیمی بانک سامان و بیمه اتکایی سامان بوده است که این امر باتوجه به اثر افرایش عمومی سطح هزینه ها موجب افزایش 26 درصدی سود خالص شرکت شده است.
  • افزایش 32 درصدی سایر درآمدهای غیر عملیاتی نسبت به دوره مالی مشابه نیز سبب افزایش درآمد حق الامتیاز دانش فنی به علت افزایش فروش شرکت های صنایع پمپیران و صنایع نوید موتور می باشد.

تپسی

شفاف سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده:

این شرکت بدینوسیله به استحضار می رساند در راستای اجرای ضوابط پذیرش سهام شرکت های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال در زمینه نگه داشت مدیران و کارکنان کلیدی مرحله دیگری از اعطای سهام تشویقی با انتقال 0.88 درصد از سهام شرکت  ظرف یک هفته آینده مطابق با قوانین و مقررات مربوطه به تعدادی از مدیران و کارکنان شرکت تپسی انجام خواهد شد

فپنتا

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

  • کاهش سود شرکت اصلی نسبت به سال مالی 1400 عمدتا در رابطه با فروش مستقیم شرکت نورد و لوله سپنتا اهواز می باشد که طبق روال گذشته باید از طریق شرکت مادر صورت می گرفت.
  • کاهش سود سرمایه گذاری دوره مالی 10 ماهه منتهی به 30/10/1401  ناشی از افزایش بهای مواد اولیه و هزینه تعمیر و نگه داری ماشین آلات و همچنین تغییر سال مالی شرکت های زیر مجموعه از پایان اسفندماه هرسال به پایان آذر ماه هر سال بوده که در نتیجه کاهش سود خالص شرکت های زیر مجموعه نسبت به سال مالی قبل را باعث گردیده است.

وسکاب

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

در خصوص افزایش 384 درصدی سود 3 ماهه در مقایسه با دوره مالی مشابه گذشته به مبلغ 1093 میلیارد ریالی به استحضار می رساند به دلیل افزایش حجم معاملات و رونق بازار سرمایه، راهبرد شرکت معطوف به بهینه سازی پرتفو وشناسایی سود از محل فروش سهام بوده است. بر این اساس بخش سود فروش سرمایه گذاری ها با بیشترین افزایش مبلغ و درصد موجب افزایش درآمد عملیاتی شده است.

البرز

انعقاد قرارداد:

احتراماً، دراجرای مفاد ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار به استحضار سهامداران محترم می رساند ،این شرکت برنده مناقصه قرارداد بیمه های درمان ، عمر و حوادث شرکت ملی نفت ایرن، شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران شده است که در مجموع مبلغ قراردادهای مذکور برای دوره یکساله حدود 14/000 میلیارد ریال می باشد.

فن افزار

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

دلایل افزایش سود عملیاتی:

  • افزایش فروش 1091 درصدی فروش نرم افزار
  • افزایش 252 درصدی فروش سخت افزار
  • افزایش 242 درصدی ارایه خدمات نرم افزاری
  • افزایش 158 درصدی ارایه خدمات سخت افزاری