۰ نفر

گزارش روزانه کدال ۴ اردیبهشت؛

رشد جذاب سهام سیمان ارومیه در بازار سهام ادامه دارد؟

۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۳۸
کد خبر: 713190
رشد جذاب سهام سیمان ارومیه در بازار سهام ادامه دارد؟

نماد ساروم با نام سیمان ارومیه یکی از شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران در گروه سیمان، آهک و گچ می باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، قیمت این نماد با ثبت قله قیمتی در سال ۹۹ در قیمت ۲۵۰۰ تومانی با کاهش ۵۵ درصدی همراه شد و کف قیمتی ۱۱۲۷ تومانی را در آذر ۱۳۹۹ به ثبت رساند.

قیمت سهام این شرکت از کف قیمتی بسیار سریع رشد کرد و در همان سال ۹۹ موفق شد تا بار دیگر به سقف تاریخی برسد و حال این روزا ۱۰۰ درصد بالاتر از سقف سال ۹۹ در حال معامله می باشد و عایدی خوبی برای سهامداران داشته است.

شرکت در آخرین شفاف سازی خود در خصوص صورت های مالی  دلایل افزایش ۳۸ درصدی سود عملیاتی را اعلام کرده است .

شرکت یکی از دلایل افزایش این سود را افزایش ۳۶ درصدی درآمد های عملیاتی ناشی از ۱۰ درصد افزایش در مقدار و ۲۶ درصد افزایش در نرخ فروش محصولات دانسته است.

کدال نگر چهارم اردیبهشت

کپرور

تعیین قیمت ساختمان موردمعامله توسط کارشناس رسمی:

تعیین قیمت ساختمان اداری خریداری شده به متراژ458.6 متر مربع عرصه و 900 متر اعیان توسط کارشناس رسمی دادگستری و همچنین تعیین قیمت ساختمان واگذار شده .

خرید ساختمان به مبلغ 630 میلیارد ریال در ازای واگذاری ساختمان به ارزش 135 میلیارد ریال و پرداخت 495 میلیون ریال در حال انجام است.

کاما

کشف منابع و یا ذخایر قابل توجه :

پروانه بهره برداری جدید معدن سرب و روی ایرانکوه، شامل کانسنگ های سولفیدی و اکسیدی است. مجمع ذخیره قطعی سرب و روی قبلی بالغ بر 6،089،049 تن بوده است که ذخیره قطعی جدید سرب و روی پس از انجام اکتشافات و براساس درخواست شرکت برای تمدید پروانه بهره برداری به 25،972،665 تن افزایش یافته است.

وپارس

تفاهم اولیه در خصوص فراخوان برگزار شده توسط بانک:

پیرو آگهی منتشره مورخ 1401/12/14 با موضوع آگهی فراخوان فروش ملک تجاری-اداری رویال به آگاهی می رساند تفاهم نامه اولیه با یکی از متقاضیان خرید ملک مذکور بعمل آمده است که در صورت نهایی شدن، اعلام خواهد شد.

کرماشا

شفاف سازی در خصوص گزارش افزایش سرمایه :

گزارش هییت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص توجیه افزایش سرمایه همزمان با صورت های مالی منتهی به 1401.12.29 در دست رسیدگی توسط حسابرس مستقل این شرکت برای صدور گزارش حسابرسی می باشند که به محض دریافت گزارش حسابرسی شده در سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد شد.

حبندر

 شفاف سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده :

به استناد ماده 2 مکرر 3 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان به اطلاع می‌رساند پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تلگرام به استحضار می رساند احتراما به اطلاع آن دسته از سهامداران محترم که تاکنون سود مجمع سال مالی 1400 را دریافت ننموده اند میرساند علت تاخیر در پرداخت (5% از سهامداران) سود این عزیزان به دلیل فقدان کدملی در سامانه نرم افزاری سهام بوده است از آنجایی که پرداخت از طریق سجام صرفا با شناسه کدملی صورت میگیرد این شرکت نسبت به تکمیل کدملی سهامداران مذکور اقدام نموده به حول قوه الهی این هفته از طریق سجام پرداخت خواهد شد.

مفاخر

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده :

در خصوص الزام به افشای اطلاعات تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی، باتوجه به افزایش درآمد عملیاتی در دوره مورد گزارش نسبت به دوره مشابه قبل به میزان 16 درصد که بابت افزایش درامد ارایه خدمات و پشتیبانی و فروش سخت افزار بوده است را می توان دلیل عمده این اتفاق دانست.

صبا

مدارک و مستندات مربوط به پذیرش نماد صبا در بورس

زشریف

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

افزایش 44 درصدی سود عملیاتی دوره 3 ماهه نتهی به 29/12/1401 نسبت به دوره مالی قبل عمدتا به دلیل افزایش در نرخ و مقدار فروش محصولات (عمدتا شیر خام) و همچنین افزایش بهره وری در مجموعه رابتا بوده است.

وسپه

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

افزایش سود عملیاتی این شرکت نسبت به دوره مشابه قبل عمدتا ناشی از افزایش سود فروش سرمایه گذاریها و سود تقسیمی شرکت های سرمایه پذیر و درنتیجه افزایش درآمد عملیاتی این شرکت در دوره جاری نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل می باشد.

ساروم

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

دلایل افزایش 38 درصدی سود عملیاتی :

  • درآمد های عملیاتی در سال منتهی به 29 اسفند 1401 نسبت به سال های قبل 36 درصد افزایش داشته که ناشی از 10 درصد افزایش در مقدار و 26 درصد افزایش در نرخ فروش محصولات می باشد.
  • سایر درآمدهای عملیاتی در سال منتهی به  29 اسفند 1401 نسبت به سال مالی قبل مبلغ 364592 میلیون ریال افزایش داشته که ناشی از سود تسعیر نرخ ارز می باشد.
  • مدیریت هزینه ها با وجود تورم ، موجودی های ابتدای دوره انبار با نرخ کمتر و همچنین تاثیر موجودی های نیمه ساخته پایان دوره در کاهش بهای تمام شده تاثیر مثبت داشته است.