۰ نفر

گزارش روزانه کدال ۲۹ فروردین؛

تجدید ارزیابی دارایی ها موجب رشد بیشتر سهام الکتریک خودرو شرق خواهد شد؟

۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۲۴
کد خبر: 712205
تجدید ارزیابی دارایی ها موجب رشد بیشتر سهام الکتریک خودرو شرق خواهد شد؟

نماد خشرق با نام الکتریک خودرو شرق یکی از شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران در گروه خودرو و ساخت قطعات می باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، قیمت سهام این نماد با ثبت قله قیمتی در سال ۹۹ در قیمت ۲۴۰۰ تومان با کاهش شدید ۸۳ درصدی همراه شد و کف قیمتی ۴۲۸ تومانی را در بهمن ۱۴۰۰ به ثبت رساند.

قیمت سهام این شرکت از کف قیمتی با رشد خارق العاده ۳۰۰ درصدی همراه بوده است و قیمت این نماد هم اکنون به ۱۶۰۰ تومان رسیده است و با سقف تاریخی فاصله ۳۵ درصدی دارد.

شرکت در آخرین کنفرانس اطلاع رسانی خود اعلام کرده است که موضوع تجدید ارزیابی دارایی ها در جلسه هییت مدیره مورد بررسی قرار گرفته است و مقرر شده است تا پس از رفع موانع و همچنین اخذ مجوز از سهامدار عمده نسبت به تجدید ارزیابی اقدام گردد.

همچنین شرکت اعلام کرده است که درحال پیگیری برای اخذ مجوز های لازم برای افزایش نرخ شش ماهه دوم می باشد و از طرف دیگر درحال بررسی و مطالعه برای ورود به بازار خودروهای تجاری می باشد.

کدال نگر بیست و نهم فروردین

آسیا

برگزاری مزایده:

موضوع مزایده: فروش آپارتمان سعادت آباد،ملک هروی تهران و ملک واقع در شهرستان بم.

فتوان

افزایش نرخ محصولات:

احتراما در راستای رعایت مفاد ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکتهای ثبت شده به استحضار میرساند، نرخ فروش ورق قلع اندود بعنوان محصول اصلی این شرکت به جهت پوشش هزینه های ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه افزایش یافته است به گونه ای که میانگین قیمت فروش به 526.333ریال افزایش یافت که بطور میانگین حدودا 3 درصد افزایش یافته است.

 

تپسی

رای شورای رقابت در خصوص شکایت تپسی از اسنپ:

رای جلسه شورای رقابت به شرح ذیل است: - اقدام اسنپ مبنی بر تهیه حدود 1000 سیم کارت و ساخت حساب های کاربری به عنوان کاربر مسافر در سامانه شرکت تپسی و دسترسی به اطلاعات تماس حدود 14000 راننده شرکت تپسی ارتکاب به رویه ضد رقابتی از سوی شرکت اسنپ از سوی شورای رقابت محرز است. - تصمیم بر محکومیت شرکت اسنپ به توقف رویه ضد رقابتی ، اطلاع رسانی عمومی در جهت شفافیت بیشتر بازار و دستور به استرداد اضافه درآمد از طریق مراجع قضایی ذی صلاح گرفته شد. درآمد این موضوع هنوز مشخص نشده و به محض قطعی شدن مبلغ، در سامانه افشا خواهد شد..

وفردا

نامه توضیحی در خصوص سیستم جامع بیمه گری:

به استحضار می رساند بیمه هوشمند فردا (سهامی عام) با هدف تبدیل شدن به یک بیمه گر دیجیتال در صنعت بیمه وارد بازار شده است. موسسین شرکت ضعف سیستم های جامع بیمه گری را یکی از چالشها و مشکالت جدی صنعت بیمه دانسته و با هدف رفع این چالش، احدی از سهامداران اقدام به طراحی سیستم جامع بیمه گری نموده که بیمه هوشمند فردا به صورت اختصاصی از آن استفاده می نماید. این سیستم با بهره مندی از متد لوژی روز دنیا و با ساختاری فرآیند محور این امکان را خواهد داشت که بتواند در کوتاه ترین زمان، نسبت به تغییرات بازار و مشتریان پاسخ دهد. طراحی آسان و سریع محصوالت بیمه ای، طراحی فرآیندها متناسب با نیاز مشتریان، یکپارچگی تمامی فرآیندهای مالی و بیمه گری، امکان اعمال سریع تغییرات در سیستم و تحت وب بودن آن برخی از مهم ترین ویژگی های آن می باشد.

 

ثاباد

 موافقت اصولی:

پس از قریب به یک سال پیگیری و اجرای اقدامات اصلاحی، موافقت اصولی مجتمع اقامتی و گردشگری آبادگران در شهر مشهد مقدس از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صادر شد. لازم به ذکر است از سال ۱۳۸۸ موافقت اصولی به دلیل عدم اجرای تعهدات تمدید نشده بود و این دستاورد که گامی بلند برای حل مسائل مجتمع و ایجاد ارزش افزوده بر دارایی های شرکت است پس از ۱۴ سال محقق شد.

حکشتی

افشای عملکرد شرکت های اصلی گروه کشتیرانی ج.ا.ا:

سود خالص:

  • شرکت حمل و نقل کانتینری: 200181370 میلیون ریال
  • شرکت کشتیرانی حمل فله: 11551749میلیون ریال
  • شرکت کشتیرانی والفجر: 975000 میلیون ریال

 

بازرگام

 اخذ تاییدیه کسب درجه دانش بنیان نوع3در حوزه فناوری

 

گلدیرا

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

 افزایش س.د عملیاتی دوره منتهی به10/10/1401 به میزان 38 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل عمدتا ناشی از افزایش مقدار و نرخ فروش بوده است که نسبت حاشیه سود عملیاتی در همان مقایسه تغییر با اهمیتی را ندارد.

بجهرم

نتایج برگزاری مناقصه:

موضوع مناقصه: فراخوان عمومی ارزیابی کیفی-مالی مناقصه گران، شماره 15355/1401/49/م خرید قطعات مورد نیاز تعمیرات اساسی توربین‌های گازی ورژن V94.2.

نتایج برگزاری مناقصه: شرکت آریا توربین آسیا با مبلغ 161800000000 ریال و شرکت فن آوری پایا مواد با مبلغ 43320000000 ریال به عنوان برندگان مناقصه انتخاب شدند.

 

 

خشرق

 اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی ناشی از تغییرات قیمت:

  • موضوع تجدید ارزیابی دارایی های شرکت در جلسه هییت مدیره مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که پس از رفع موانع و محدودیت ها وهمچنین اخذ مجوز از سهامدار عمده نسبت  تجدید ارزیابی اقدام گردد.
  • شرکت در حال پیگیری  افزایش نرخ شش ماهه دوم می باشد و به محض نهایی شدن در سامانه کدال افشا خواهد شد.
  • شرکت در حال مطالعه و بررسی برای ورود به بازار خودهای تجاری می باشد.

توسن

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

در خصوص الزام به افشای تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی به استحضار می رساند با توجه به افزایش درآمد های عملیاتی دوره مورد گزارش نسبت به دوره قبل به میزان 73 درصد که ناشی از افزایش درآمد های ارایه خدمات پشتیبانی به میزان بیش از 60 درصد نسبت به سال قبل افزایش درآمدهای ناشی از فروش نرم افزار به میزان بیش از 10 درصد نسبت به سال گذشته و اضافه شدن لاین جدید درآمدی شرکت در خصوص فروش سخت افزار طی دوره مورد گزارش را می توان از عمده دلایل این موضوع دانست.

ختور

انعقاد قرارداد مهم:

موضوع قرارداد: خرید اینتر کولر و رادیاتور تراکتور

طرف قرارداد:  شرکت مهندسی تولید و تامین قطعات تراکتورسازی تبریز

مبلغ قرارداد: 627338 میلیون ریال

ولملت

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

دلایل افزایش بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره:

  • اعطای تسهیلات جمعا به مبلغ 2632 میلیارد ریال در سال 1401.
  •  عقد تفاهم نامه با شرکت مایان دیزل و کرمان دیزل و آرین پارس موتور جهت اعطای تسهیلات به مشتریان خودروسنگین و شناسایی درآمد تخفیف توسعه فروش اخذ شده از شرکت های مذکور.

فلامی

 دریافت مجوز تغییر بیش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات:

نوع محصول: تیغ صورت تراشی

نرخ قبلی:9573 ریال

نرخ جدید:11966 ریال

نسبت فروش محصول به کل درآمد سال گذشته:76 درصد

کسعدی

دریافت مجوز تغییر بیش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات:

نوع محصول: سرامیک

نرخ قبلی:1279080 ریال

نرخ جدید:1470924 ریال

نسبت فروش محصول به کل درآمد سال گذشته:97 درصد