۰ نفر

چگونه کسب و کاری درخشان در سال ۲۰۲۱ داشته باشیم؟

۳۱ تیر ۱۴۰۰، ۶:۴۷
کد خبر: 547120
چگونه کسب و کاری درخشان در سال ۲۰۲۱ داشته باشیم؟

سال جدید را باید متفاوت تر از هرگونه پیش بینی به حساب آورد. دلیل این امر نیز به این خاطر است که پاندمی کرونا، همه چیز را دستخوش تغییر کرده است. در این راستا نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این شرایط سخت، برای تمامی کسب و کارها بوده و با نگاهی هوشمندانه می توان از بازار کم رقیب، فرصتی طلایی را به وجود آورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز؛ با این حال سوال اصلی این است که چگونه می توان به این خواسته دست پیدا کرد؟ در ادامه راهکارهایی را بررسی خواهیم کرد که شما را به این سطح نزدیک تر خواهد کرد.

1-از سئو محلی استفاده کنید 

آمارها از زمان شروع کرونا بیانگر آن است که توجه به کسب و کارهای محلی افزایشی چشمگیر را پیدا کرده که این امر خود ضرورت توجه به سئو محلی را افزایش می دهد. این امر به مجموعه تکنیک هایی اطلاق دارد که باعث خواهد شد تا در جست و جوهای افراد یک منطقه در بستر اینترنت، شانس دیده شدن بالاتری را داشته باشید. درواقع اگر تاکنون نسبت به این موضوع کم توجه بوده اید، سال جدید را باید به کسب مشتری حداکثری از دل منطقه فعالیت خود، اختصاص دهید. برای این امر که بالاترین حد نتایج را به دست آورید، استخدام فردی حرفه ای کاملا الزامی است.

2-به جزییات توجه نداشته باشید 

این بخش به کسب و کارهای نوپا اختصاص دارد. درواقع شما باید در ابتدا کلیات کسب و کار خود را بهبود بخشید و پس از رسیدن به سطحی که دیگر زمینه رشد مهیا نیست، اقدام به بهبود جزییات نمایید. درواقع توجه به جزییات می تواند تمرکز شما را نابود نماید که در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، نابودکننده خواهد بود. در این راستا حتی کسب و کارهای بزرگ نیز لازم است تا جزییات را در اولویت های آخر قرار دهند. برای مثال در شرایط حال حاضر که رعایت پروتکل های بهداشتی در تمامی سطوح شرکت نظیر بسته بندی، کاملا الزامی است. پرداختن به مواردی نظیر تغییر رنگ بسته بندی ها ابدا انتخابی هوشمندانه نخواهد بود. در نهایت فراموش نکنید که برای خلق اتفاقات و نتایج جدید، لازم است تا به موضوعاتی بپردازید که از دید برندهایی که در حال ضرر هستند، دور مانده است. 

3-اصول تولید محتوا را یاد بگیرید 

اگرچه تقریبا تمامی برندها در زمینه تولید محتوا اقداماتی را انجام می دهند، با این حال تنها درصد کمی از آنها از این اقدام نتایج لازم را به دست می آورند. دلیل این امر نیز به این خاطر است که شروع اقدامات، با دانش لازم همراه نیست. این امر در حالی است که امروزه مهمترین اقدام بازاریابی، تولید محتواهای ارزشمند است. در این زمینه رعایت حتی نکات بسیار ساده هم می تواند نتایج متفاوتی را به همراه داشته باشد. 

4-از پادکست استفاده نمایید 

از زمان شروع کرونا، استفاده از بستر اینترنت رشدی چشمگیر را پیدا کرده است. در این رابطه برخلاف تصورها، استفاده از پادکست، بالاترین میزان رشد را داشته است. درواقع بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که تجربه موفق کلاب هاوس، به خاطر تمایلات بازار نسبت به این موضوع بوده است. نکته جالب دیگر این است که تولید این نوع محتوا، کاملا ساده و سریع است. به همین خاطر امکان استفاده از آن توسط تمامی برندها با هر سطح بودجه ای، کاملا امکان پذیر است. با این حال توصیه می شود که قبل از شروع فعالیت خود، مدتی را به بررسی اقدامات انجام شده از سوی بهترین ها و مطالعه مقالات مرتبط، اختصاص دهید. 

5-از محتواهای سرگرم کننده غافل نشوید

از دیگر نکاتی که لازم است تا به آن توجه داشته باشید، محتواهای سرگرم کننده است. درواقع این امر یک واقعیت است که اکثریت مخاطبان و دنبال کنندگان شما، افراد عادی هستند که محتواهای بیش از حد تخصصی، برای آنها جذابیت لازم را به همراه ندارد. در این زمینه تولید محتواهای سرگرم کننده، به تنوع کار شما نیز کمک خواهد کرد. در این راستا لازم است تا به صورت مداوم محتواهایی را داشته باشید که کاملا جذاب هستند. این موارد معمولا با بالاترین میزان اشتراک گذاری همراه اند که خود نتایج فوق العاده ای را به همراه دارد. در این زمینه اگر تیم تولید محتوا داشته باشید، با سختی به مراتب کمتری مواجه خواهید شد. همچنین یک برنامه زمانی درست، باعث می شود که در این زمینه به نحوی رفتار نکنید که با نتایج عکس مواجه شوید.

6-به بودجه کمتر فکر کنید 

خرج کردن ساده ترین اقدام در هر زمینه ای محسوب می شود. با این حال از زمان شروع کرونا، وضعیت اکثر بازارها با بحران مواجه شده. درواقع مشکلات مالی هم برای برندها و هم مشتریان رخ داده که باعث می شود نیاز به خرج کردن درست، کاملا حیاتی شود. در این رابطه توصیه می شود که همین امروز، هزینه های خود را بررسی کرده و تا حد امکان آنها را کاهش دهید. همچنین لازم است تا میزان تاثیر روش های بازاریابی خود را بار دیگر مورد ارزیابی قرار دهید تا نسبت به قرار داشتن در مسیر درست، اطمینان حاصل نمایید. 

در نهایت فراموش نکنید که اخبار جهانی را به صورت مداوم مورد ارزیابی قرار دهید تا قدرت پیش بینی اتفاقات آتی را به دست آورید.