۰ نفر

۷ ویژگی مشترک سایت های پربازدید

۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۴۵
کد خبر: 500726
۷ ویژگی مشترک سایت های پربازدید

برای هر موفقیتی یکسری شرایط ثابت وجود دارد. در زمینه سایت ها نیز این امر صادق بوده و با تحلیل بهترین ها، به نکات مشترکی دست پیدا خواهید کرد که رعایت آنها می تواند شانس شما را برای دیده شدن و کسب محبوبیت، چندین برابر نماید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز، نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در شرایط حال حاضر، میزان استفاده افراد از بستر اینترنت با رشدی چندین برابری مواجه شده و به همین خاطر دیگر بدون فعالیت حرفه ای، مورد توجه جدی قرار نخواهید گرفت. در این راستا 7 ویژگی مشترک سایت های پربازدید را بررسی خواهیم کرد.

1-هدف گرا بودن 

درواقع شما نباید هر محتوایی که پیدا می کنید را منتشر نمایید. به بیان دیگر اگر اقدامات شما در راستای چشم اندازی نباشد، نمی توانید از آن نتیجه ای را به دست آورید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید حداقل برای سه ماه آینده خود، اهداف مشخصی را داشته باشید. این امر باعث خواهد شد تا فرصت کافی برای فکر کردن نسبت به نحوه رسیدن به هر یک را داشته باشید. برای مثال ممکن است شما بخواهید احساس نیاز را در مشتری افزایش دهید. در این راستا یکی از اقدامات بسیار موثر این است که آموزش داشته باشید. درواقع به هر میزان که اطلاعات افراد از برند شما بیشتر باشد، احتمال خرید نیز افزایش پیدا خواهد کرد. برای این امر که به اهداف بهتری دست پیدا کنید، تحلیل اقدامات انجام شده از سوی سایر رقبا نیز می تواند شما را به چارچوب فکری بهتری برساند. همچنین فراموش نکنید که مخاطب تشنه محتواهای ارزشمند است. این امر تنها زمانی امکان پذیر خواهد بود که شما تمرکز لازم را داشته باشید. به همین خاطر اهداف شما باید تا حد امکان محدود باشد تا بتوانید به هر یک از آنها به خوبی رسیدگی نمایید. به همین خاطر نیز در سایت های موفق، می توان به سرعت چند هدف مشخص را پیدا کرد.

2-تعیین نوع مخاطب

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما برای چه نوع مخاطب هدفی قرار است تا تولید محتوا داشته باشید. درواقع گروه های مختلف با یکدیگر تفاوت داشته و به همین خاطر نیز ضروری است تا این تفاوت ها را به خوبی درک کرده و براساس آن فعالیت های خود را شکل دهید. درواقع شناخت جامعه هدف از جمله مواردی است که حتی ممکن است به ماه ها تحقیق نیاز داشته باشد، با این حال اگر از تکنولوژی های روز استفاده کنید، این موضوع می تواند در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسد. در کنار این موضوع نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که سلیقه مشتری اصل اول بوده و شما باید برای آنها اقدام به تولید محتوا نمایید. در این راستا صرفا به اقدامات تبلیغاتی محدود نشده و فراموش نکنید که امروزه هیچ روش بازاریابی به اندازه تولید محتوا، منجر به افزایش اعتبار برند و ارتقای نرخ فروش نخواهد شد. این موضوع حداقل تا 10 سال آینده صادق خواهد بود.

3-ارزش سازی 

چه دلیلی وجود دارد که مخاطب شما را دنبال کند؟ ممکن است کیفیت محصولات و یا تولید محتوای حرفه ای خود را مثال بزنید، با این حال اگر صادقانه به شرایط بازار نگاه کنید، برندهای بهتر از شما نیز وجود خواهد داشت. تحت این شرایط چگونه می توان در کنار جذب مخاطب، آنها را نگه داشت؟ این موضوع به نحوه ارزش سازی شما بستگی دارد. درواقع بهترین حالت ممکن این است که دلیل اصلی خرید از شما، صرفا دستیابی به محصول نباشد. مثال آن را می توان یک برندی دانست که بخشی از سود خود را به خیریه اهدا می کند و یا با اقدامات خود به کربن منفی رسیده و کاملا دغدغه مند نسبت به محیط زیست رفتار می کند. این موارد کاملا ارزشمند باعث خواهد شد تا افراد حتی اگر برندهای بهتری نسبت به شما وجود داشته باشد، همچنان شما را انتخاب کنند. در این زمینه بهتر است که ارزش برند خود را حتی در شعار برند نیز ذکر نمایید. این موارد تاثیر فوق العاده ای را به همراه دارد. خود را به جای مخاطب قرار دهید، اگر در برخورد اول یک برند را دغدغه مند نسبت به یک اصل مهم تصور نمایید، بدون شک تاثیر مثبت آن در عملکرد شما تعیین  کننده خواهد بود. درواقع افراد تمایل زیادی را دارند که با خرید از شما، به تداوم جریانی که شکل داده اید، کمک نمایند. 

4-جلب توجه 

اگرچه تولید محتوا یک مسئله بسیار مهم است، با این حال نحوه روایت و عرضه آن به مراتب مهمتر بوده و می تواند مرز میان موفقیت و شکست را تعیین نماید. در این راستا نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که محتوا باید در کنار پوشش اهداف شما، تمایل لازم را نیز در مخاطب ایجاد نماید. در این راستا استراتژی های مختلفی وجود دارد. برای مثال برخی از عامل طنز استفاده می کنند. درواقع این موضوع در اکثر مواقع با نتایج مثبت همراه است، با این حال به صورت کلی اگر خواهان موفقیتی تضمین شده هستید، هیچ چیز به اندازه اهمیت دادن نسبت به تنوع اقدامات، مهم نخواهد بود.

5-استفاده از اصول سئو 

این امر یک واقعیت است که بدون توجه به سئو حتی بهترین محتواها نیز دیده نخواهد شد. این مسئله به نحوه نمایش شما در موتورهای جست و جو اشاره داشته و لازم است تا جدیدترین متدهای سئو را رعایت نمایید. این مسئله به حدی مهم است که تقریبا تمامی برندها افرادی را استخدام می کنند تا این مسئله را به صورت حرفه ای پیگیری نمایند، با این حال اگر بودجه لازم برای چنین اقدامی را ندارید، می توانید با گذراندن دوره های آموزشی، تا حد زیادی نیاز خود را برطرف نمایید. نکته بسیار مثبت در رابطه با جهان امروز این است که آموزش به مراتب ساده تر شده و می توانید طی چند ماه، هرگونه مهارتی را به دست آورید. 

6-خوانا بودن و سهولت در مطالعه 

هیچ فردی تمایل به دنبال کردن محتوایی ندارد که مطالعه و یا مشاهده آن باعث سردرد خواهد شد. درواقع شما باید به نحوی سایت خود را تنظیم نمایید که محیط کاربری ساده ای را داشته باشد و افراد بتوانند سریعا محتوای موردنظر خود را مشاهده کنند. در این زمینه حتی رنگ پس زمینه و پشتیبانی از قابلیت صفحه تاریک، کاملا مهم خواهد بود. برای درک بهتر از اقداماتی که در این زمینه باید انجام شود، بهتر است که مقالات مرتبط با آن را مشاهده نمایید.

7-محدود نبودن 

در نهایت نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تنها به سایت محدود نبوده و از بسترهای دیگر نیز استفاده نمایید،. با این حال هر یک از آنها باید به نوعی معرف یکدیگر باشند. این امر باعث خواهد شد تا بهترین نتایج را به دست آورید. برای مثال در کنار ایجاد سایتی مناسب، حضور در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و بزرگترین بستر اشتراک گذاری ویدئو(یوتیوب) کاملا ضروری خواهد بود، با این حال در رابطه با سایر گزینه ها، کشوری که در آن فعالیت می کنید تعیین کننده خواهد بود. برای مثال برخی از شبکه ها در برخی از کشورها محبوب تر بوده و این امر بدون شک در تصمیم گیری های شما تاثیرگذار است.