۰ نفر

با کار در یک شرکت نوپا چه می‌آموزیم؟

۲۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۳۳
کد خبر: 466720
با کار در یک شرکت نوپا چه می‌آموزیم؟

با تغییر نگرش نسبت به کار و محیط‌های کاری، امروزه کسب‌وکارهای نوپا توانسته‌ است محبوبیت زیادی بین افراد کسب کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جام جم،  بسیاری از افراد دوست دارند به‌جای عادت به روزمرگی، در محیط فعال یک شرکت نوپا (استارت‌آپ) مشغول به کار شوند و ساعت‌های خود را با تیمی پرانرژی‌تر بگذرانند. این تیم‌ها معمولا کوچک‌تر و صمیمی‌تر از تیم‌های سازمانی هستند و افراد، آزادی عمل بیشتری را در آنها تجربه می‌کنند. همکاری با یک شرکت نوپا می‌تواند به رشد مهارت‌هایی در افراد کمک کند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

منعطف بودن

در محیط یک شرکت نوپا، بیشتر نقش‌ها بین افراد تقسیم می‌شود. وقتی ساختار سنتی مدیریت دیگر وجود ندارد، همه باید بخشی از مسؤولیت‌های مدیر را برعهده بگیرند. انعطاف باعث می‌شود که تیم بتواند با انواع بحران‌ها مقابله کند. انعطاف از رموز موفقیت شرکت‌های نوپاست و پرورش این مهارت در افراد به بهتر شدن تعاملات تیمی کمک می‌کند.

تحمل ریسک و مسؤولیت

شرایط اقتصادی و رشد در یک شرکت نوپا متغیر است و افراد ممکن است فراز و نشیب‌های زیادی را متحمل شوند. به همین ترتیب اعضای یک تیم شاغل در شرکت نوپا باید تحمل مواجهه با انواع ریسک و تغییرات شدید را داشته باشند. هرچقدر فعالیت یک شرکت نوپا جدی‌تر شود مسؤولیت‌های سنگین‌تری را به افراد تحمیل خواهد کرد بنابراین با رشد آن شرکت، تحمل ریسک و مسؤولیت در افراد هم رشد خواهد کرد.

«نه» به فردگرایی

کار شرکت نوپا با محوریت یک نفر پیش نخواهد رفت و نیاز به همکاری همه افراد تیم دارد. تیم‌های شرکت‌های نوپا کوچک هستند و اگر کسی بخواهد اعمال زور و قدرت کند، به همه تیم آسیب خواهد زد. از طرفی بودجه شرکت‌های نوپا زیاد نیست و افراد بیشتر به‌واسطه علاقه‌ به همکاری مشغول هستند؛ بنابراین فردگرایی می‌تواند به تیم آسیب‌های جدی وارد کند. آسان بودن ارتباطات و گروهی بودن فعالیت‌ها کمک می‌کند که مهارت جمع‌گرایی در اعضای یک شرکت نوپا تقویت شود.

هم‌سطح بودن

در یک شرکت نوپا مدیریت به‌صورت هم‌سطح و نه از بالا به پایین اعمال می‌شود. ارتباط بین افراد ساده‌تر است و نیازی به مکاتبات طولانی برای دیدن مدیر یا اعلام درخواست‌ها وجود ندارد. افراد ازنظر جایگاه باهم تفاوت ندارند و بیشتر همکاران اصلی تیم سهام‌دار هستند. به همین دلیل سلسله‌مراتب و ارتباطات بالادستی و پایین‌دستی در شرکت نوپا شکل نمی‌گیرد. همین امر کمک می‌کند افراد مهارت همکاری هم‌سطح را یاد بگیرند.

به‌روز بودن

بازار شرکت نوپا ممکن است روزبه‌روز تغییر کند. رقبا همواره در کمین هستند. هرلحظه ممکن است تیم جدیدی با مزیت رقابتی‌ بیشتر وارد بازار شود. برای همین در یک شرکت نوپا افراد همیشه به‌روز هستند. اخبار مرتبط را دنبال می‌کنند و بررسی رقبا و بازار را به‌طور همیشگی در نظر دارند. کار کردن در یک شرکت نوپا کمک می‌کند افراد ارتباط بهتری با آمار و ارقام و اخبار بگیرند.