۰ نفر

5 نشانه‌ای که می تواند نویدبخش استعداد کارآفرینی در شما باشد

۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۰۰
کد خبر: 297327
5 نشانه‌ای که می تواند نویدبخش استعداد کارآفرینی در شما باشد

بدون هیچ گونه تردیدی، تقریبا تمامی افراد در سرتاسر جهان تمایل دارند که به یک کارآفرین تبدیل شوند. با این حال انگیزه و هدف اصلی بیشتر این افراد در کسب ثروت میلیونی خلاصه شده است. توجه داشته باشید در این رابطه نباید تنها وضعیت ایده آل افراد را مشاهده کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز، بدون شک کارآفرینی از جمله حرفه های دشواری است که تنها افراد محدودی موفق می شوند تا در این رابطه به سرانجامی مطلوب دست پیدا کنند. اگرچه برخی از افراد بر این باور هستند که این امر نوعی مهارت ذاتی است، با این حال واقعیت این است که کارآفرینی یک مهارت محسوب شده و هر فردی با تلاش و پشتکاری فوق العاده و حتی بدون داشتن استعداد لازم، قادر به موفقیت در این عرصه خواهد بود.

با این حال این واقعیت را نیز نمی توان انکار کرد که برخی از افراد از ویژگی های مناسبی برای این امر برخوردار هستند که شانس موفقیت آن ها را افزایش خواهد داد. بدون شک آشنایی با این صفات و ویژگی ها خود از اهمیت بالایی برخوردار بوده و فرد را به درک بهتری از شانس های خود خواهد رساند.

در همین راستا و در ادامه به بررسی 5 نشانه ای که نویدبخش وجود استعداد کارآفرینی در شما می باشد، خواهیم پرداخت.

1-تمایل به یادگیری

به عقیده کارآفرین مطرح مارک زاکربرگ، به هر میزانی که شما از سطح مطالعه بالاتری برخوردار باشید، به همان میزان نیز میزان دانش شما افزایش پیدا خواهد کرد. درواقع سطح علمی ابزار قدرت بوده و باعث می شود تا عملکرد به مراتب حرفه ای تری را در تمامی اقدامات خود داشته باشید. در این رابطه کارآفرینان علم آموزی را یک مسیر مادام العمر دانسته و آن را در هیچ مقطعی متوقف نمی سازند. به همین خاطر در صورتی که تمایل به یادگیری مداوم دارید، می توانید خود را از جمله واجدین شرایط برای امر کارآفرینی بدانید.

با این حال نکته ای که باید در این رابطه مورد توجه قرار دهید این است که لازم است تا مدیریت زمان درستی را نیز داشته باشید. برای این منظور لازم است تا حوزه مطالعاتی خود را به مسیر مدنظر خود نزدیک نمایید. بدون شک این ویژگی در درازمدت به عادت شما تبدیل شده و باعث می شود تا همواره به روز و قدرتمند باشید.

2-منحصر به فرد بودن

با نگاهی به جامعه خود به این نکته پی خواهید برد که اکثر افراد در تلاش برای الگو گرفتن از سایرین هستند، اگرچه این امر چندان بد نیست، با این حال موارد انتخابی افراد معمولا در هنرپیشه ها و افراد مشهور خلاصه می شود. بدون شک این امر باعث نخواهد شد تا شما بتوانید به یک کارآفرین موفق تبدیل شوید.

به همین خاطر لازم است تا رویکردی متفاوت با اکثریت جامعه داشته و از متفاوت بودن هراسی نداشته باشید. اگرچه برخی از افراد بر این باور هستند افراد در حوزه های کاری یکسان، تقریبا مشابه یکدیگر می باشند. با این حال این امر حداقل در زمینه کارآفرینی متفاوت بوده و به ندرت می توان دو کارآفرین با رویکرد و سیاست های رفتاری یکسان را پیدا کرد.

در این رابطه بیل گیتس، مارک زاکربرگ و استیو جابز مثال های خوبی هستند. درواقع آن ها با اتخاذ تصمیمی شجاعانه موفق شدند تا هر یک انقلابی را در عرصه خود ایجاد کنند که ناشی از عملکرد متفاوت آن ها با سایرین بوده است. بدون شک در این رابطه لازم است تا زمانی را صرف تفکر در رابطه با خود کرده و اهداف خود را به خوبی مشخص نمایید. تحت این شرایط شما دیگر قادر نخواهید بود تا به مانند افراد بی هدف زندگی کرده و توجه داشته باشید که مسیر موفقیت هر انسانی متفاوت رقم خواهد خورد.

در آخر توجه داشته باشید که لازم است تا به خود اطمینان کافی داشته باشید تا بتوانید در برابر سختی های راه و فشارهای احتمالی از خود مقاومت مطلوبی را نشان دهید.

3-به تاخیر انداختن تمایلات

واقعیت این است که حداقل چندین سال نخست کارآفرینی همراه با مشکلات مالی خواهد بود. درواقع تحت این شرایط شما قادر به عملی ساختن خواسته ها و تمایلات خود نخواهید بود. اگرچه در مواردی مشاهده شده است که برخی از کارآفرینان اقدام به محقق ساختن رویاهای خود در همان ابتدای راه می نمایند. با این حال این امر باعث خواهد شد تا هزینه و بودجه لازم برای پیشرفت سریع شما صرف اموری شود که می توانید به آن ها در سال های بعد و در موقعیت هایی بهتر، رسیدگی نمایید.

در این رابطه توجه داشته باشید که عکس این قضیه امکان پذیر نبوده و عملکرد آهسته شما تنها منجر به از دست رفتن فرصت ها خواهد شد. این امر از جهات دیگری نیز حائز اهمیت است. برای مثال این اقدام شما باعث خواهد شد تا مهارت مدیریت بودجه را در همان سال های ابتدایی به خوبی در خود تقویت کرده که این امر خود عملکرد اقتصادی شما در سال های آینده درخشان خواهد ساخت. مثال بارز در این رابطه ایوان اشپیگل مدیرعامل برند اسنپ چت است. وی همواره به علت زمان بندی مناسب برای انجام کارها مورد تحسین سایرین قرار گرفته است و بسیاری این امر را یکی از علت های مهم موفقیت های وی می دانند.

برای مثال وی پس از رساندن شبکه اجتماعی خود به جایگاه مطلوب، اقدام به تشکیل خانواده با مدل معروف میراندا کر، نمود. این امر در حالی است که اگر وی می خواست تا این خواسته خود را زودتر عملی سازد، بدون شک شانسی برای چنین ازدواجی را به دست نمی آورد. در حال حاضر نیز وی توانسته است تا زندگی مرفه ای را درست مطابق خواست خود شکل دهد. به همین خاطر بسیار مهم است که اولویت اول خود را موفقیت در امر کارآفرینی قرار داده و سایر موارد را در صورت نیاز به تاخیر بیندازید. بدون شک در صورتی که شما در این رابطه استعداد دارید، احتمالا گزینه مناسبی برای امر کارآفرینی محسوب خواهید شد.

4-اشتیاق و علاقه به کار

با نگاهی به زندگی کارآفرینانی که موفق به کسب ثروت میلیاردی شده اند، به این نکته پی خواهید برد که آن ها در مقایسه با میزان درآمدی که دارند، دیوانه وار پول های خود را خرج نمی کنند. در این رابطه وارن بافت عقیده دارد که ثروت یک محصول منفی برای کارآفرینان محسوب می شود که می تواند اولویت آن ها را تغییر دهد. درواقع لازم است تا تمرکز افراد در عملکرد آن ها معطوف باشد و هدف اول کسب ثروت در نظر گرفته نشود. از جمله مواردی که باعث خواهد شد تا ثروت اندوزی چندان مورد توجه قرار نگیرد، میزان اشتیاق افراد به حوزه کاری انتخاب شده است. بدون شک به هر میزانی که شما به کار خود علاقه بیشتری داشته باشید، حرفه ای تر عمل کرده و عملکرد بهتری را از خود نشان خواهید داد. به همین خاطر بسیار مهم است که کار خود را در زمینه ای که به آن تمایل دارید، ادامه دهید. در نهایت با این سیاست، شما می توانید اطمینان داشته باشید که ثروت نیز خود به خوبی شکل خواهد گرفت.

5-کمک کردن به دیگران

درواقع یک کارآفرین باید بتواند تیم کاری خود را مدیریت کرده و به مانند یک مربی در کنار آن ها باشد. در این رابطه کمک کردن نیز از جمله الزامات مهم در راستای نقش رهبری شما محسوب خواهد شد. توجه داشته باشید که تمامی موارد معرفی شده باید به عادت رفتاری شما تبدیل شود تا در هر لحظه به صورت طبیعی عکس العمل های لازم را صورت دهید. به همین خاطر افرادی که از همان ابتدا دارای این ویژگی ها هستند، در زمینه کارآفرینی با مشکلات به مراتب کمتری مواجه خواهند شد که این تکامل بیشتر، خود مسیر را هموار خواهد کرد. بدون شک این امر نیازمند روحیه کمک رسانی است که برخی از افراد استعداد جالبی در رابطه با آن دارند.

به عنوان نکته آخر ذکر این مورد ضروری است که این موارد تنها بیانگر این واقعیت خواهد بود که شما از استعداد کارآفرینی برخوردار هستید. بدون شک این موارد به تنهایی موفقیت شما را به همراه نخواهد داشت و لازم است تا به خوبی آن ها و سایر موارد ضروری را در خود ایجاد و تقویت کنید.