۰ نفر

چگونه مانند یک کارآفرین فکر کنیم؟

۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۵
کد خبر: 290270
چگونه مانند یک کارآفرین فکر کنیم؟

اگرچه در قدیم کارآفرینی بیشتر در جسارت انجام یک کار خلاصه می شد، با این حال این امر با توجه به رشد تکنولوژی و پدید آمدن شرکت های متعدد دیگر به این سادگی نیست. در واقع امروزه فضای کسب و کار دچار تغییراتی شده است که همه چیز حتی مدیریت و کارآفرینی را نیز متفاوت ساخته است. بدون شک دیگر کارآفرینی یک انتخاب محسوب نشده و افراد باید برای این امر خود را آماده سازند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز، از جمله مهارت های پایه در این زمینه این است که چگونه مانند یک کارآفرین فکر کنیم. بدون شک مهم ترین تفاوت افراد موفق با سایرین در نحوه فکر و اندیشه آنهاست و به همین خاطر آن را مهم ترین گام در نظر گرفته ایم. در نهایت نزدیک کردن خود به نوع نگرش و فکر کارآفرینان، در شرایطی که حتی قصد کارآفرین شدن را نداشته باشید، می تواند موفقیت کاری را برای شما به همراه داشته باشد.

در همین راستا و در ادامه به بررسی چهار راهکار موجود در این رابطه خواهیم پرداخت.

1- اعتماد به نفس مطلوب در نحوه تصمیم گیری شما نقش کلیدی خواهد داشت

همواره مشاهده کرده اید که برخی افراد توانایی اتخاذ تصمیمات جسورانه را دارند، ریشه این امر را باید در اعتماد به نفس آنها جست وجو کرد. درواقع کارآفرینان موفق نیز در این رابطه از اعتماد به نفس مطلوبی برخوردارند و این امر به آنها کمک می کند تا در تصمیمات خود کمتر دچار تردید شده و با قدرت بیشتری تصمیمات خود را به مرحله اجرا درآورند. اگرچه در این رابطه برخی بر این باور هستند که این امر کاملا اکتسابی است و برخی از وجود آن بی بهره اند، با این حال نتایج تحقیقات در این رابطه بیانگر آن است که این امر نیز به مانند تمامی مهارت ها بوده و امکان ایجاد و رشد آن کاملا امری ممکن است.

به همین دلیل بسیار مهم است که وضعیت خود را در این رابطه مشخص کرده و در صورت وجود کمبود، برنامه ریزی خوبی برای آن داشته باشید. همچنین توصیه می شود همواره به قانون 80 ، 20 توجه داشته باشید. این قانون بیانگر آن است که 80درصد از نتایج به دست آمده حاصل از 20درصد فعالیت ها خواهد بود. درواقع این قانون کاربردهای متعددی داشته و برای موارد گوناگون نیز قابل استفاده است. به همین خاطر بسیار مهم است که 20درصد فعالیت خود را به نحوی تنظیم کنید که نتایج پرباری به همراه داشته باشد.

2- غرور را در خود به میزان قابل توجهی کاهش دهید

ریشه بسیاری از مشکلات مردم در زندگی و کار آنها ناشی از غرور کنترل نشده است. این امر نه تنها فرصت های شما را محدود خواهد ساخت، بلکه امکان ارتباط درست با سایرین را نیز از بین خواهد برد. با این حال این امر را نباید با توهین به خود یا نابودی کامل غرور اشتباه گرفت. این امر تنها به این حقیقت اشاره دارد که لازم است به میزان مطلوبی از خویشتنداری دست پیدا کنید تا بتوانید مانند یک فرد بزرگ فکر کنید. در همین راستا توصیه می شود تا همواره بازنگری ای روی رفتار خود داشته و در تلاش برای الگوبرداری از عادات شایسته دیگران باشید.

3- تفکر برنده شدن را در خود تقویت کنید

بدون شک کارآفرینی یکی از اقدامات دشوار محسوب می شود و علت آن نیز نیاز به مهارت های گوناگون است. از جمله ویژگی های ذهنی کارآفرینان این است که آنها همواره تنها به قصد برد اقدامی را صورت می دهند. درواقع آنها کاملا پر از انگیزه و انرژی بوده و به همین روحیه خود بسیاری از شرایط لازم را ایجاد می کنند، به همین خاطر ضروری است تا برای شروع کار و اتخاذ تصمیمی در مرحله اول تفکر برد را در خود به خوبی شکل داده و با این اقدام می توانید اطمینان داشته باشید که نتیجه مورد نظر را دریافت خواهید کرد.

4- توقف داشته باشید

اگرچه تغییرات در محیط پیرامونی ما با سرعت بسیار بالایی در حال رخ دادن است، با این حال در صورتی که بخواهید همواره با سرعت بالا تصمیم گیری کنید، بدون شک در مقطعی با مشکل مواجه خواهید شد. علت این امر نیز به این خاطر است که سرعت بالا احتمال خطا را افزایش خواهد داد و انرژی و وقت زیادی را از فرد خواهد گرفت.

همچنین توجه داشته باشید که شما تنها یک کارآفرین نخواهید بود و نقش های دیگری نیز در زندگی خود خواهید داشت. یک مصاحبه جالب از کارآفرینان گرفته شده است که در آن بیان داشتند که اگر به عقب بازمی گشتند، زمان بیشتری را به زندگی کردن اختصاص می دادند. به همین خاطر نباید لحظه های ناب زندگی خود را به طور کامل فدای کار خود کنید.

توجه داشته باشید که بی توجهی به این امر در نهایت ممکن است با نتایج بسیار بدی همراه باشد. در این رابطه توصیه می شود تا همواره اقدامات لازم را در جایی یادداشت کنید و برای زندگی شخصی خود نیز برنامه ای دقیق داشته باشید. توجه داشته باشید که در این بخش شما فرصت بازنگری در شیوه تفکر خود را خواهید داشت که خود می تواند امری کاملا سودمند باشد.