۰ نفر

۵ اقدام ضروری برای کسب وکارهای کوچک

۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۲۹
کد خبر: 266277
۵ اقدام ضروری برای کسب وکارهای کوچک

شروع هر سال جدید فرصت خوبی است تا به بررسی و ارزیابی مجدد کارهای مان بپردازیم و هرجا لازم شد دست به اصلاح بزنیم. این مسئله به ویژه برای کارآفرینان اهمیت دارد، چرا که می توانند از این زمان استفاده کنند تا اقدامات هوشمندانه تری برگزینند و کسب وکارشان را در مسیر صحیح پیش ببرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز، اجرای پنج اقدامی که در ادامه ذکر می شود برای هر کسب و کار کوچکی در سال ۲۰۱۸ ضروری است.

۱- تکنولوژی و امنیت مجازی خود را به روز رسانی کنید

گاه پیش می آید که به روز رسانی معمول نرم افزارهایی که کسب وکارتان روزانه با آنها سروکار دارد از قلم می افتد، مخصوصا اگر هشدار به روزرسانی زمانی پدیدار شود که شما در میانه کار روی مسئله مهمی باشید. به هرحال خوب است که به روز رسانی نرم افزارها را هر زمانی که فرصت پیش آمد انجام دهید، زیرا به روزرسانی نکردن برنامه ها ممکن است کسب وکارتان را نسبت به حمله های سایبری آسیب پذیر کند.

شرکت ها به طور مداوم نرم افزارهای شان را تصحیح می کنند تا در برابر تهدیدات جدید از برنامه های خود دفاع و نواقص و معایب پیشین را برطرف کنند. بی توجهی به تصحیح نرم افزارها ممکن است شما را قربانی مشکلاتی کند که قابل پیش گیری هستند، مانند حمله سایبری بدافزار واناکرای که سال گذشته رخ داد.

به گفته مورتن جارسگارد، مدیرعامل شرکت هیمدال،«تصحیح نرم افزار شاید مهم ترین دلیل اکثر نفوذهایی باشد که در محیط مدیران آی تی رخ می دهد. ارقام صنعت حاکی از آن است که آسیب پذیری ریشه اصلی آلودگی به ویروس هاست و بین ۶۵ تا ۹۲درصد از منابع خطرآفرین را تشکیل می دهد.» وی در وبلاگ شرکت می نویسد :«اگر بیش از یک هفته یا حتی بیش از یک روز وقت صرف به روزرسانی نرم افزارتان کردید، بهتر است اصلا به روز رسانی نکنید. مجرمان سایبری قادرند در کمتر از ۲۴ ساعت کدهای مخرب (اکسپلویت) را اجرا کنند و ما به عنوان کاربر باید پا به پای آنها پیش برویم.»

۲- اقدامات بازاریابی و برند سازی را در یک راستا انجام دهید

امروزه بیش از هر زمان دیگری مهم است که شرکت ها برند منسجمی خلق کنند تا در پیام های ارسالی از طریق کانال های متعدد تبلیغاتی ثابت و همیشگی باشد. تلاش های بازاریابی ناهمگون، یا اقداماتی که تنها بر یک کانال متمرکز می شوند و از دیگر راه های ارتباطی غافل می شود، در دنیای بیش از حد متصل و منسجم امروزی راه به جایی نمی برد.

ایوان برگلند، شریک ارشد آژانس گوزنبرگ می گوید: «مهم ترین مسئله برای صاحبان کسب وکارهای کوچک این است که بدانند رویکرد تدریجی و جزء جزء برای بازاریابی حکم مرگ را دارد.»

۳- آگاهی تان را نسبت به قوانین و مقررات افزایش دهید

پیشنهاد خوبی است که جنبه های قانونی صنعتی را که بدان مشغول هستید بررسی و بازبینی کنید. قوانین و مقررات هرازگاهی تغییر می کنند و اگر چه بسیاری از کارآفرینان برای دست و پنجه نرم کردن با نکات ظریف قانونی از وکلا کمک می گیرند، اما شناخت و آگاهی از مسائل کلی می تواند کسب وکار شما را از گرفتار شدن در چنگ قانون حفظ کند. چه درمورد قوانین موجود و چه درمورد قوانین در شرف تصویب، شناخت وضعیت کنونی کلید تصمیم گیری های هوشمندانه است. کارآفرینان نه تنها باید با قوانین دولتی (در سطح کشور) آشنا باشند، بلکه از قوانین منطقه ای نیز باید آگاه باشند.

چارلی مور، بنیان گذار و مدیرعامل راکت لایر، می گوید: «هرساله صاحبان کسب وکارهای کوچک عنوان می کنند که پیروی از قوانین و مقررات دولتی دغدغه اصلی آنهاست و امسال به طور حتم تغییرات فراوانی صورت خواهد گرفت، چرا که دولت جدید روی کار آمده است. توصیه می شود بیش از یک بار در سال با وکیلی تجاری مشورت کنید نه اینکه فقط پس از وقوع مسئله ای مهم به سراغ وکیل بروید. بهتر است پیش از وقوع حادثه اندکی پول صرف کنید تا اینکه پس از وقوع آن مبالغ هنگفتی بپردازید.»

۴- ثبت و نگهداری سوابق را سازماندهی کنید

چه درمورد امور مالی، موافقت نامه ها و چه درمورد استخدام یا ارباب رجوع برخورداری از یک سیستم ثبت و ضبط منسجم باعث می شود کارهای درونی کسب وکار شما شفاف سازی شوند. امروزه فرصت های بیشماری هست که با کمک آنها می توان ثبت سوابق را با کمک نرم افزارهای مربوطه دیجیتالی یا حتی اتومات کرد. با استفاده از این نرم افزارها می توانید به سادگی بر سیستم بایگانی خود نظارت داشته باشید. ثبت سوابق در فصل های مالیاتی و هنگامی که سروکارتان به دولت بیفتد، اهمیت ویژه ای پیدا می کند، اما علاوه بر آن عملکرد و فعالیت های ثابت شما را شفاف سازی می کند.

دبورا سوینی، مدیرعامل مای کورپوریشن، پیشنهاد می کند که «از شروع سال جدید استفاده و سالانه یک جلسه در شرکت برگزار کنید تا در آن به سازماندهی سوابق شرکت بپردازید. گزارش سالانه خود را بایگانی کنید تا کسب وکارتان در وضعیت مناسبی باقی بماند و نیز اطمینان حاصل کنید که اطلاعات کسب وکارتان صحیح و به روز باشد از جمله آدرس کنونی شرکت و هرگونه تغییری در نمایندگی های ثبت شده شرکت. اگر در کسب وکارتان مجوزی دارید، زمان تجدید آن را به خاطر داشته باشید و به موقع هزینه لازم را پرداخت کنید تا منطبق با قانون استوار بماند.»

۵- مقاصد کلی کسب وکارتان را بازبینی کنید

هیچ زمانی بهتر از شروع سال جدید برای بازبینی و تأکید دوباره بر مقاصد کلی و جامع شرکت مناسب نیست. اهداف تان را برای خدمت رسانی پایدار به ارباب رجوع بررسی کنید. مطمئن شوید که خودتان و کارمندان تان هر دو می دانید در مرتبه نخست علت وجودی این شرکت چیست. آگاهی از مقاصد کلی به تیم شما هدفی عینی و شفاف می دهد که بعد از آن نوبت به برنامه ریزی و اجرای برنامه ها می رسد.

به گفته بروس پون تیپ، بنیانگذار جی ادونچرز «صاحبان کسب وکار به سادگی درگیر کارهای روزمره می شوند و اهداف بلندمدت و علت وجودی شرکت خود را فراموش می کنند. سال جدید برای شما و تیم تان زمان مناسبی است تا دوباره بازبینی کنید که چرا در مرتبه نخست شرکت وجود یافته است. داشتن درک روشنی از هدف کارمندان تان را ترغیب می کند تا به بهترین نحو کار کنند. مطمئن شوید که فعالیت های تان به یک استراتژی منسجم وابسته است و شما را در بهترین مسیر ممکن در جهت رشد و موفقیت بلندمدت قرار می دهد.»