۰ نفر

چند روش ساده برای کاهش هزینه‌ها در کسب و کار

۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۰۵
کد خبر: 233598
چند روش ساده برای کاهش هزینه‌ها در کسب و کار

گاهی پیش بینی های شما در مورد کسب و کارتان درست از آب درنمی آید یا اینکه به زمان طولانی تری برای تحقق رویاهای شغلی تان نیاز دارید.

برای همین مجبور هستید به روش هایی برای کاهش هزینه های کسب و کار کوچک تان روی بیاورید تا بتوانید همچنان فعالیت کنید و به کارتان ادامه دهید. کارفرمایان معمولا به نخستین گزینه ای که فکر می کنند اخراج برخی کارکنان است، اما ما به شما به نقل از بازده، ۱۰ روش کاهش هزینه های کسب و کار را معرفی می کنیم که نیازی به اخراج و کاهش تعداد کارکنان تان نیز نباشد.

۱- به دنبال یک اسپانسر برای پوشش برخی هزینه  هایتان بگردید

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرصت امروز، خب هر کسب و کاری مخصوصا اگر از یک ابزار اینترنتی مثل سایت هم بهره برد، می تواند با یک سازمان، شرکت، تولیدکننده یا هر کسب و کار دیگری وارد معامله شود و قرار بگذارد که در ازای پرداخت برخی هزینه هایش توسط آن سازمان از اسم و لوگوی آن سازمان در سایت، کارت ویزیت، تبلیغات و ... استفاده کند و به نوعی برای آن سازمان تبلیغات رایگان انجام دهد.

۲- یک شریک برای استفاده از فضای اداری تان پیدا کنید

خب حالا که باید به دنبال راهی برای کاهش هزینه در کسب و کار خود باشید بد نیست بخشی از فضای دفتری تان را به یک کاری شبیه کار خودتان اجاره دهید. هم می تواند در بحث درآمدی کم تان کند هم در برخی هزینه ها مثل آب، برق، تلفن و... صرفه جویی می شود.

۳- تعدادی از کارکنان را به پرسنل دورکار تبدیل کنید

نیازی نیست نیمی از کارکنان را اخراج کنید. اگر امکانش را دارید کافی است به آنها اجازه دورکاری بدهید. هم کارهایتان از منزل توسط آنان انجام می شود، هم برخی هزینه های جاری دفتر و بیمه و مالیات برای شما کم می شود و هم می توانید به خاطر این امکانی که به آنان داده اید حقوق کمتری پرداخت کنید و آنها به یک شغل دیگر هم روی بیاورند و درآمد خود را افزایش دهند.

۴- روی مشتریان وفادارتان سرمایه گذاری کنید

اگر شما خدمت و محصولی به بازار ارائه می کنید حتما برخی مشتریان وفادار خود را هم دارید که می توانید از آن بهره ببرید. طبق گزارش بازاریابی بین بخشی ای کانسالتنسی- رسپانسیس، ۷۰ درصد از شرکت ها گفته اند حفظ یک مشتری کنونی کم هزینه تر از جذب مشتری جدید است. پس روی خدمات بیشتر به مشتریان فعلی تمرکز کنید و پول تان را برای جذب مشتری جدید دور نریزید.

۵- محل و فضای کسب و کارتان را عوض کنید

خب شاید فکر کنید دفترکار شما حتما باید در خیابان فرشته باشد تا مشتری های خوبی با دیدن آدرس تان سراغ تان بیایند، اما همیشه هم اینطور نیست. هزینه های اجاره و ایاب و ذهاب را با تغییر محل کارتان کاهش دهید و یک دفتر کوچک تر در محله پایین تر بگیرید. نخستین ماهی که مبلغ صرفه جویی در حساب تان باقی بماند می فهمید که آنقدرها هم کار بدی نکرده اید.

۶- از پرسنل در بخش های مختلف کمک بگیرید

اگر پرسنل حسابداری یا پرسنلی از سایر بخش ها دارید که می توانند به کسب و کار دیگری کمک کنند، می توانید با شرکت های شبکه ارتباطی تان تماس بگیرید و خدمات تان را عرضه کنید. یا در عوض، ببینید که شرکت هایی هستند که به شما خدمت عرضه کنند. شرکت های بزرگ اغلب فعالیت هایی مثل حسابداری یا … را برون سپاری می کنند.

درواقع به جای افزایش تعداد کارمندان، می توانید شرکتی بیابید که خدمتی را که نیاز دارید تامین کند تا آن خدمت را از شما بخرد. این خدمات می تواند پشتیبانی از خدمات مشتری، حسابداری و دفترداری، تیم های فروش، یا بازاریابی از راه دور باشد.

۷- به جای پرداخت های ریالی خدمات ارائه دهید

واقعا فکر می کنید اشکال کسب و کارهای ۱۰۰ سال پیش وقتی به جای پول تخم مرغ، ظرف شیر می دادند چه بوده است؟! حالا درست است که الان این امکان وجود ندارد اما شما می توانید از همین ایده الگو بگیرید و مثلا به شرکتی که خدمات کامپیوتری برای تان عرضه می کند خدمات حسابداری ارائه دهید و به جای پرداخت ریالی یک کاری برایش انجام دهید. سیستم تهاتری به محدودیت شما کمک می کند.

۸. برای انواع خریدهایتان گروه تشکیل بدهید

همیشه عمده خریدن و گروهی پرداخت کردن در هزینه های شما صرفه جویی می کند. برای خرید هر چیزی که قرار است تهیه کنید به یک گروه یا دو سه نفر دیگر ملحق شوید و با خرید عمده در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

۹- با کمی چانه زنی بابت پرداخت های نقدی تخفیف بگیرید

هر کاسبی که به شما گفت این روزها دیگر کسی نسیه کار نمی کند و همه چیز نقدی است کاملا دروغ می گوید! هنوز بازار برای پول نقد ارزش زیادی قایل است و اگر شما درحال خرید نقدی هستید باید تخفیف بگیرید یا یک امتیاز اضافه بگیرید. چانه زنی محدودیت شما را از بین می برد.

۱۰- هدایای کاربردی اما ارزان تر بخرید

در هر صنف و کسب و کاری دادن هدایای تبلیغاتی برای حفظ روابط ضروری و مهم است، اما بد نیست امسال به جای خرید سررسیدهای گالینگور و زرکوب گرانقیمت یک لیوان دسته دار سرامیکی هدیه دهید. هم هزینه تان نصف می شود و هم خیلی بیشتر از آن سررسیدهای خاک گرفته و تکراری جذابیت دارد. بالاخره این هم یک روش کاهش هزینه های سرمایه گذاری است که خوب است امتحان کنید.