۰ نفر

رییس جمهور وارد رباط کریم شد / بازدید رییسی از پروژه متروی پرند

۱۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۳
کد خبر: 686971
رییس جمهور وارد رباط کریم شد / بازدید رییسی از پروژه متروی پرند

رییس جمهور در ادامه بازدیدهای میدانی از شهرستانهای استان تهران وارد شهرستان رباط کریم شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در ادامه بازدیدهای میدانی از شهرستانهای استان تهران و به منظور بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان رباط کریم صبح امروز پنجشنبه با همراهی رئیس دفتر و معاون اجرائی رییس جمهور و همچنین وزرای نیرو و راه و شهرسازی وارد این شهرستان شد و مورد استقبال مقامات محلی قرار گرفت.

بازدید از پروژه‌های در حال احداث، شرکت در جلسه شورای اداری و دیدار عمومی با مردم از جمله برنامه‌های سفر نیم روزی رییس جمهور به شهرستان رباط کریم است.

رییس جمهور پیش از این در قالب بازدید میدانی از شهرستانهای استان تهران به شهرستانهای ورامین، قرچک، پردیس، پیشوا، شهر قدس، ملارد، شهریار، پاکدشت و اسلامشهر سفر کرده بود.

بازدید رییس‌جمهور از پروژه متروی پرند

 سید ابراهیم رییسی که در ادامه بازدیدهای میدانی از شهرستان‌های استان تهران صبح امروز پنجشنبه به شهرستان رباط کریم سفر کرده است از پروژه در حال احداث متروی پرند بازدید کرد و با توضیحات مدیران این پروژه و مسئولان محلی در جریان آخرین وضعیت احداث این پروژه قرار گرفت.

روند احداث خط متروی پرند از ۱۴ سال پیش آغاز شده و سالهاست مردم این شهر چشم انتظار رسیدن قطار مترو به شهرشان هستند.

این خط مترو از ایستگاه شاهد در خط یک مترو منشعب شده و با طی مسیر ۵۰ کیلومتری با ۵ ایستگاه به شهر پرند می‌رسد. ۳۰ کیلومتر خط اول متروی پرند با ایستگاه‌های شهر آفتاب و فرودگام امام خمینی(ره) به بهره‌برداری رسیده و ۲۰ کیلومتر پایانی آن در حال احداث است.

رییس جمهور در جریان بازدید از این پروژه مسئولان را مکلف کرد تا به فوریت بخش باقیمانده این پروژه را تکمیل کنند تا مردم این شهرستان از آن بهره‌مند شوند.

مسئولان این پروژه وعده دادند متروی پرند خرداد ماه سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

بازدید از پروژه ۱۴۶۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن پرند

سید ابراهیم رییسی در ادامه بازدیدهای خود از پروژه‌های در حال احداث شهرستان رباط کریم از پروژه هزار و ۴۶۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن در شهر پرند بازدید کرد و در جریان مراحل ساخت و آخرین وضعیت این پروژه قرار گرفت.

این پروژه از جمله پروژه‌های گام اول طرح نهضت ملی مسکن است که در تابستان سال ۱۴۰۱ احداث آن آغاز شده و در دو بخش ۸۹۰ و ۵۷۰ واحدی در دست احداث است.

رییس جمهور ضمن ابراز رضایت از میزان پیشرفت بخش اول این پروژه تصریح کرد: با رونق تولید و ساخت مسکن، علاوه بر رفع نیاز مردم بسیاری از بخش‌های مختلف صنعتی نیز رونق خواهند گرفت و موجب افزایش اشتغالزایی خواهد شد.

رئیس جمهور از پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب رباط کریم بازدید کرد

سید ابراهیم رئیسی در ادامه بازدیدهای خود از پروژه‌های عمرانی شهرستان رباط کریم از پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرستان بازدید کرد و با توضیحات وزیر نیرو و مدیران آن در جریان مراحل تکمیل و آخرین وضعیت پروژه قرار گرفت.

پروژه تصفیه خانه فاضلاب رباط کریم با طول شبکه ۱۵۱ کیلومتری، علاوه بر تحت پوشش قرار دادن ۱۳۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان نقش مهمی در رفع مشکلات زیست‌محیطی و آلودگی سفره‌های زیرزمینی این منطقه خواهد داشت.

این پروژه که از سال ۹۷ مراحل احداث آن آغاز شده با بودجه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان به پیشرفت ۶۷ درصدی رسیده و تکمیل آن در انتظار تخصیص اعتبار ۹۰ میلیارد تومانی است.

رئیس جمهور در جریان بازدید از این پروژه، مسئولان آن را مکلف کرد با تلاش مضاعف و همت شبانه‌روزی بخش باقیمانده این تصفیه‌خانه را تکمیل و به نتیجه برسانند.

بنا به وعده مدیران پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب رباط کریم، این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیسی همچنین در جریان بازدید از این پروژه با برخی از کارگران آن گفتگوی چهره به چهره‌ داشت.