۰ نفر

رییس دفتر رییس‌جمهور؛

دولت اهتمام ویژه‌ای نسبت به کنترل قیمت کالاها دارد

۸ اسفند ۱۳۹۹، ۲۳:۵۲
کد خبر: 509210
دولت اهتمام ویژه‌ای نسبت به کنترل قیمت کالاها دارد

رییس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: تلاش کردیم قیمت کالا را کنترل کنیم و دولت به صورت جدی به این موضوع وارد شد تا اجازه ندهیم بی‌جهت قیمت کالا بالا برود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمود واعظی امکان جمعه شب در حاشیه جلسه شورای اداری در سالن جلسات استانداری اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: بالا رفتن نرخ ارز بر روی تمام ارزاق اثر می‌گذارد، به هرحال نمی‌توانیم دستوری نرخ ارز را بالا و پایین ببریم.

وی ادامه داد: وحدت و همدلی بین استانداری اصفهان، نماینده ولی فقیه در استان و مسئولان وجود دارد که این سرمایه خوبی است تا براین اساس موضوعات در استان حل و فصل شود.

رییس دفتر رییس جمهوری بیان کرد: البته برخی از مسائل نیازمند بررسی ملی است که این مسائل و مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های خوبی در اصفهان در حال اجرا و یا اجرا شده و به اتمام رسیده است، اظهارکرد: ۶ پروژه در اصفهان پیشرفت بالای ۸۰ درصد دارد که حدود ۱۸۰ میلیارد تومان برای آن‌ها تخصیص داده شده و امیدواریم تا اردیبهشت و اوایل خرداد به اتمام برسد.

واعظی با اشاره به موضوع آب آشامیدنی مردم اصفهان تصریح کرد: این موضوع جزو پروژه‌های با اولویت استان است که با جدیت دنبال می‌شود و امیدواریم براساس برنامه زمان‌بندی دوازدهم فروردین ۱۴۰۰ اجرایی شود.

عملبات اجرایی انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان در اواخر اسفند آغاز می شود

وی گفت: مساله انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان برای مصارف صنعتی تحولی در وضعیت صنعت اصفهان است، در جلسه‌ای با حضور رییس جمهوری تصمیمی اتخاذ شد تا دهه سوم اسفندماه عملیات اجرایی آن آغاز شود.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: در زمینه جاده سازی اقدامات مناسبی در حال انجام است، همت و همدلی و تلاشی که در استان اصفهان، فولاد مبارکه، ذوب آهن، پتروشیمی و کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی وجود دارد قابل تقدیر است.

وی ابراز امیدواری کرد، با پشتوانه و بستری که فراهم شده سال آینده سالی باشد که تحریم‌ها برداشته و تولیدکنندگان و صنعتگران و تجار استان بیش از پیش در جهت جهش و رونق تولید گام بردارند.

رییس دفتر رییس جمهوری به منظور ارزیابی و افتتاح شماری از طرح‌های عمرانی و تولیدی استان عصر روز پنجشنبه وارد اصفهان شد و در فرودگاه شهید بهشتی این شهر از سوی عباس رضایی استاندار و مقامات محلی مورد استقبال قرار گرفت.

محمود واعظی در نخسین روز سفر ۲ روزه خود با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان دیدار و سپس در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان شرکت کرد.

همچنین امروز جمعه ضمن ادای احترام به شهدای هشت سال دفاع مقدس در گلستان شهدای استان  پروژه‌های زیرساختی ارتباطات سیار و ثابت شرکت مخابرات استان ، پل آفتاب، طرح شرکت قطورسازان اسپادان(تولید انواع لوله اسپیرال) و طرح توسعه صنایع چینی زرین ایران را افتتاح خواهد شد.

واعظی عصر امروز بعد از بازدید از فولاد مبارکه در جلسه شورای اداری استان شرکت کرد.

براساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر است.

بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی ترین استان کشور بشمار می‌آید.