۰ نفر

رییس کل بانک ‌مرکزی مطرح کرد؛

ضرورت تلاش بانک‌ها برای تامین مالی تولید

۹ بهمن ۱۳۹۹، ۲۳:۰۷
کد خبر: 501671
ضرورت تلاش بانک‌ها برای تامین مالی تولید

عبدالناصر همتی در خصوص “جلسه گفتگو دولت و بخش خصوصی در شیراز” در اینستاگرام توضیحاتی نوشت.

به گزارش اقتصادآنلاین، عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی نوشت: صبح امروز پنجشنبه نهم بهمن ماه ۱۳۹۹، به اتفاق برخی از معاونین ومدیران بانک مرکزی در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی در شیراز شرکت کردیم. جلسه بیش از سه ساعت به طول کشید. مذاکرات خوبی با فعالین اقتصادی استان فارس داشتیم.

 در یک فضای صمیمی، که استاندار محترم و سایر مسئولین استان نیز حضور داشتند، مسائل ارزی وریالی و نیازهای واحدهای و تولیدی و بازرگانی استان بررسی شد.

مقرر شد مسائل موردی ، در قالب کمیته ای در بانک مرکزی پیگیری وحل وفصل گردد. همچنین مقرر شد بانکها منابع لازم و برای اتمام ۱۰۵ پروژه با ۹۰ درصد پیشرفت را تأمین نمایند. در پایان جلسه سیاستهای پولی وارزی وسایر اقدامات بانک مرکزی برای خنثی سازی تحریم های بی سابقه را در دو سال گذشته برای مقابله با فشار حداکثری، برای اعضای محترم جلسه توضیح دادم.

 بعدازظهر درجلسه شورای هماهنگی بانکهای استان شرکت کرده و ضمن بررسی مسائل بانکها، ضرورت تلاش آنها برای تأمین مالی تولید را مورد تاکید قرار دادم. همچنین بر ضرورت رعایت بخشنامه صادره بانک مرکزی برای متناسب سازی میزان تسهیلات اعطایی بانک های خصوصی با سپرده های آنها در استان تاکید کردم.

در سفر امروز بازدیدی از پروژه خط دو متروی شیراز داشتم مقرر شد منابع ناشی از انتشار اوراق مشارکت سریعا در اختیار پروژه قرار گیرد تا امکان راه اندازی این خط هرچه سریعتر فراهم شود.