۰ نفر

ظریف: کامیونی پشت مرزها نداریم

۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۰:۰۶
کد خبر: 431145
ظریف: کامیونی پشت مرزها نداریم

وزیر امور خارجه گفت که مشکلات پیش آمده برای کامیو‌ن‌های ایرانی در مرز با کشورهای همسایه با کمک وزارتخانه‌های بهداشت و راه، حل شده و الان کامیونی پشت مرزها نداریم که گرفتار باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی اظهاراتی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا به تشریح مشکلات پیش آمده برای تردد کامیون‌های ایرانی در مرزها پس از شیوع کرونا پرداخت.

وی افزود: این مشکلی است که تقریبا روزانه با آن مواجهیم،  مخصوصا کامیون‌های ما که پشت مرزهای کشورهای همسایه با کشورهای دیگر گیر می‌کنند.

وی افزود: کامیون‌های ما هر روز پشت مرزهای ترکیه و همچنین پشت مرزهای کشورهای هم مرز  با ترکیه گیر می‌کنند، الان بحمدالله اکثر این موارد را با کمک دوستان در وزارت بهداشت و راه حل و فصل کردیم و الان کامیونی پشت مرزها نداریم که گرفتار باشد. 

وی یادآور شد: البته هر روز کامیون‌ها اضافه می شود و مجبوریم مشکل را حل کنیم.

ظریف با اشاره به کشورهایی که مرزهای خود را بستند، اظهار داشت: آنجایی که مرز را بستند دو سه مورد هستند که با آنها در تماس هستیم٬ خیلی‌ها را مثل ترکیه و آذربایجان و ارمنستان توانستیم کمک کرده و باز کنیم. 

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به سخت گیری‌های ترکمنستان و تاجیکستان اضافه کرد: ترکمنستان خیلی سخت گیری می‌کند و به سختی توانستیم دو کامیون از ترکمنستان عبور بدهیم. تاجیکستان هم خیلی سخت گیری می‌کند چون تاجیکستان هنوز کیس کرونا ندارد، ولذا بسیار سخت گیری می‌کند، حتی برای عبور یک کامیون و در تلاش هستیم که این مشکلات را حل کنیم.