۰ نفر

درخواست از قوه قضاییه برای رسیدگی به پرونده‌های قطع اشجار

نجفی: ۷۵۰درخت ولیعصر سرطان دارند

۱۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۱۸
کد خبر: 255555
نجفی: ۷۵۰درخت ولیعصر سرطان دارند

شهردار تهران دلایل کاهش تعداد درختان خیابان ولیعصر را تشریح کرد و گفت: ۷۵۰ درخت چنار دچار سرطان شده‌اند.

اقتصاد آنلاین- فائزه مومنی؛ محمدعلی نجفی در مراسم ساماندهی و احیای درختان چنار خیابان ولیعصر با شعار «هر خانواده ایرانی، یک درخت» گفت: موضوع فضای سبز در کلانشهر تهران اهمیت بسیار زیادی دارد، ما زمانی آنقدر درخت چنار در تهران داشتیم که از برخی مناطق با عنوان چنارستان» یاد می‌شد.

وی به خیابان ولیعصر به عنوان بزرگترین خیابان خاورمیانه اشاره کرد و افزود: این خیابان به طول ۱۸ کیلومتر، ۱۸ هزار درخت چنار داشت که اکنون این رقم به حدود ۱۶ هزار عدد کاهش یافته است.

شهردار تهران با بیان اینکه ۷۵۰ درخت چنار دچار سرطان شده‌اند، اظهار کرد: ما در این مدت به دلیل کم‌توجهی‌ها، باعث از بین رفتن درختان شدیم؛ برخی از آنها دچار آفت شدند، نفوذ بیش از حد آب، بحث سیمان که در جوی‌های خیابان ولیعصر به کار رفته، تعرض برخی ساختمان‌ها به پیاده‌رو و ... از مهمترین دلایل این موضوع بوده‌ است.

نجفی با اشاره به درختان سرطانی گفت: قرار است این درختان به دلیل نوع آفتی که دارند، از ریشه خارج شوند و درختان ۱۰ تا ۱۵ ساله به جای آنها کاشته شود.

وی ادامه داد: بخشی از این کار انجام شده که البته کار آسانی نبود و امیدواریم با این اقدام بتوانیم درختان را حفظ کنیم تا مشکلات ایجاد شده، مرتفع شود.

شهردار تهران تصریح کرد: در برخی از شهرها و استان‌های کشور نیز این مشکل وجود دارد؛ مانند خوانسار و خرم‌آباد که امیدواریم بتوانیم با ارائه مطالعات، تجربیات و حتی ماشین‌آلات خود به شهرهای دیگر، آنها را نیز در حفظ فضای سبز یاری کنیم.

نجفی گفت: ما برای حفظ درختان و فضای سبز تلاش بسیاری کردیم، اما شهرداری نباید تنها باشد؛ باید همه مردم پای کار بیایند و حضور مردم، تأکید همیشگی من برای همه مسائل شهری است.

نجفی خاطرنشان کرد: در کنار ما و مردم، باید قوای سه‌گانه هم مسئول باشند و به ویژه از دستگاه قضا درخواست داریم که با پروژه‌های ارجاعی با این موضوع، با قاطعیت و سرعت بیشتری برخورد کنند.