۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

فروش محصولات لبنی کاهش یافته است

۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۵۵
کد خبر: 418864
فروش محصولات لبنی کاهش یافته است

مدیرعامل شرکت کارخانجات فرآورده های لبنی پاستوریزه خراسان گفت: بازار داخلی به دلیل مشکلات مالی مردم وضعیت مناسبی ندارد و میزان فروش محصولات لبنی کاهش پیدا کرده است.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ مهدی هدایت نیا، مدیرعامل شرکت کارخانجات فرآورده های لبنی خراسان در گفتگو با اقتصادآنلاین گفت: محصولات لبنی درحال صادر شدن هستند زیرا لبنیات کالایی نیست که بتوان آن را مدت زیادی نگهداری کرد و از طریق صادرات، سود به دست می آید.

وی افزود: تولیدات کارخانه ها بیشتر از نیاز داخل کشور است اما مصرف مردم به دلیل اینکه لبنیات را یا استفاده نمی کنند و یا نمی توانند تهیه کنند، کاهش یافته است.

هدایت نیا اظهار داشت: در بحث صادرات نیز مشکلات زیادی وجود دارد. دولت فشار زیادی را برای بازگرداندن ارز وارد میکند و موضوع انتقال ارز نیز در روند صادرات اختلال ایجاد کرده است. اعمال تحریم ها نیز عامل دیگر است.

مدیرعامل شرکت کارخانجات فرآورده های لبنی پاستوریزه خراسان درخصوص حمایت دولت و نهادهای مرتبط از تولیدکنندگان تصریح کرد: به طور کلی در زمینه تولید حمایت خاصی صورت نمی گیرد و تنها در بحث صادرات حمایت های لازم صورت گرفته است تا این امر راحت تر انجام پذیرد و کمک ها درمقایسه با گذشته بیشتر شده است.

وی بیان کرد: محصولات لبنی تولید می شوند اما به دلیل ماندگاری کم و عدم استفاده، مازاد آن ها صادر می شود.