۰ نفر

عمده‌ترین دلیل کاهش تولید رینگ ناشی از افت تولید خودرو است

۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۴۹
کد خبر: 383004
عمده‌ترین دلیل کاهش تولید رینگ ناشی از افت تولید خودرو است

خودروسازی ایران دومین شاخه مهم اقتصاد ملی،بعد از صنعت نفت و گاز به حساب می آید به طوری که صنعت خودرو سهم 4 درصدی در تولید ناخالص داخلی کشور و همچنین سهم 20درصدی در بخش صنعت و سهم 12 درصدی اشتغال در بخش صنعتی کشوراز جایگاه اقتصادی ویژه ای برخوردار است.

به گزارش اقتصادآنلاین، براساس مطالعات انجام شده حدود 855 هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند که نشان دهنده اهمیت این صنعت در تولید ناخالص داخلی کشور است.

صنعت خودرو درسالهای گذشته با مشکلات متعددی مواجه بوده است.

عوارض ناشی ازتحریم ها ونوسانات نرخ ارز و به تبع آن افزایش شدید قیمت ورق فولادی و ریخته گری که بخش اصلی مواد اولیه محصولات بوده موجب افزایش بهای تمام شده خودرو شده و موجب برهم خوردن نظم عرضه و تقاضای بازار و افزایش مشکلات ناشی از کمبود نقدینگی شده است.

بطوری که این وضعیت باعت تولید پایین تر از ظرفیت شرکت های خودرو سازی شده است.

با توجه به مشکلات پیش آمده در سال های اخیر که گریبانگیر تمام صنایع علی الخصوص خودروسازی بوده  شرکت رینگ سازی مشهد درسال های اخیر توانسته  با شناسایی فعالیت های فاقد ارزش افزوده،کاهش ساعات توقف ماشین آلات ، کاهش زمان تولید محصولات و راه اندازی خط تولید محصولات جدید گامی موثررا در جهت کاهش هزینه های جذب نشده ، افزایش کارایی و بهره وری وکاهش هزینه ها و قیمت تمام شده محصولات بردارد .

استراتژی شرکت در حوزه بازار داخلی،حفظ و تقویت سهم بازار و تولید محصولات جدید بوده است.

دراین حوزه سعی شده ضمن افزایش سهم و تامین خودروساز با تعریف پروژه های جدید نسبت به افزایش درآمد و فعالیتهای شرکت اقدام شود.

درحوزه بازاریدک نیز سعی شده ضمن پایش فعالیت های نمایندگان فروش و شرایط رقبا در بازار نسبت به بهبود حاشیه سود از طریق اصلاح قیمت فروش نسبت به قیمت تمام شده اقدام شود.

همچنین با افزایش قیمت ارز و سوق پیدا کردن کشورهای همسایه به سمت بازار داخلی ، شرکت از فرصت ایجاد شده ، استفاده و با کشورهای همسایه ازجمله پاکستان، عراق ، آذربایجان وارد مذاکره شد و موفق به انعقاد قرارداد صادرات رینگ شد.

ظرفیت قابل دسترس ( عملی ) شرکت تولید 3.7میلیون حلقه انواع رینگ و تولید 240 هزار عدد رام زیر موتور بوده که در پایان سال 1397 تعداد 1.6 میلیون حلقه رینگ و 162 هزارعدد رام زیرموتور تولید شده و همچنین در مقایسه با عملکرد مدت مشابه سال قبل تولید انواع رینگ 33 درصد کاهش و رام زیرموتور35 درصد کاهش داشته است که عمده دلیل کاهش تولید رینگ سواری و رام ، کاهش میزان تولید خودرو سازها بوده است.

اما درزمینه تولید رینگ های تجاری و سنگین با افزایش تیراژ مواجه بوده که عمده دلایل افزایش تقاضا، افزایش نرخ ارز و گرایش مصرف کننده به سمت تولیدات داخلی بوده است .

فروش خالص شرکت در سال 1397 مبلغ 2798649 میلیون ریال بوده است که نسبت به سال گذشته 26 درصد کاهش داشته است که عمده دلایل آن کاهش تولید خودرو از جانب خودرو سازها به علت اعمال تحریم ها بوده است و چون بخش عمده فروش محصولات به شرکتهای خودرو سازبوده این کاهش تیراژ تولید خودرو در کاهش فروش شرکت نقش داشته است.