۰ نفر

حجتی: مرز هوایی از نیازهای جنوب کرمان برای صادرات محصولات است

۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۱۸
کد خبر: 158441
حجتی: مرز هوایی از نیازهای جنوب کرمان برای صادرات محصولات است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مرز هوایی یکی از نیازهای جنوب استان کرمان است تا از این طریق محصولات منطقه صادر شود.

محمود حجتی شامگاه دوشنبه درنشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان که با حضور معاون اول رئیس جمهوری در جیرفت برگزار شد، افزود: جنوب استان کرمان یک گلخانه طبیعی است که بیشترین حجم گلخانه را در کشور دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، 'فرودگاه جیرفت به عنوان مرکز جنوب کرمان پس از سالها در دولت یازدهم افتتاح شد و به گفته مسئولان استان اخذ مجوز مرز هوایی برای این فرودگاه در دست پیگیری است.'

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: بخش کشاورزی در استان کرمان با توجه به ویژگی هایی که دارد بر اساس بهره وری آب است و اینکه آب را چگونه استفاده و برای چه محصولی مصرف کنیم مهم است تا ارزش افزوده بیشتری داشته باشیم.

حجتی گفت: کشت و صنعت جیرفت طرح بلندمدت یکهزار هکتاری گلخانه هیدروپونیک دارد که 200 هکتار آن امروز در فاز اول کلنگ زنی شد.

وی افزود: تلاش ما این است که بتوانیم تسهیلات را در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

حجتی اظهار کرد: عمده منابع را که توانستیم تجهیز کنیم، سعی کردیم ابتدا اعتبار را به سمت گلخانه ها بیاوریم تا این مدل کشت ترویج پیدا کند.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم بحث مربوط به توسعه گلخانه ها و بازاریابی را همزمان دنبال کنیم و بقیه فعالیت ها و پیگیری ها عمدتا حول همین دو محور انجام گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان هم در این نشست گفت: با توجه به ظرفیت کشاورزی و تولید انبوه محصولات کشاورزی، بخش صادرات این محصولات باید مورد توجه قرار گیرد.

سید مهدی طبیب زاده افزود: اتاق بازرگانی کشور به عنوان معین شهرستان های جیرفت و عنبرآباد انتخاب شده است که کمک خوبی به پیشرفت این منطقه انجام می دهد.

وی تصریح کرد: بخش کشاورزی در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در سه فاز برنامه ریزی شده است و فاز اول کوتاه مدت که از مزرعه تا مصرف محصولات کشاورزی مورد توجه قرار می گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: فاز دوم میان مدت، شرکت های صاحب برند مورد توجه است و پیگیر ایجاد پایگاهی از این شرکت های معتبر در منطقه هستیم.

وی فاز سوم و بلندمدت را اصلاح الگوی کشت عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلات این منطقه جذب منابع مالی است که امیدواریم این مشکل برطرف شود.

کرمان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور است و برای اجرای برنامه های این حوزه به هشت منطقه (زون) اقتصادی تقسیم شده است.

معاون اول رئیس جمهوری که دیروز (دوشنبه) از طریق فرودگاه سیرجان وارد استان کرمان شد، پس از افتتاح مجموعه ورزشی و کارخانه گندله سازی شماره 2 مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر با ظرفیت پنج میلیون تن در سیرجان راهی جنوب استان کرمان شد.

شرکت در نشست های توسعه منطقه ای و ستاد اقتصاد مقاومتی استان، بازدید و افتتاح چند طرح اقتصادی و عمرانی از برنامه های اسحاق جهانگیری در ادامه این سفر 2 روزه به شهرستان های جنوب کرمان است.

جهانگیری امروز (سه شنبه) از قلعه گنج (شهر نمونه اقتصاد مقاومتی) بازدید می کند.

وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، ورزش و جوانان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون سازمان برنامه و بودجه و برخی معاونان وزرا در این سفر 2 روزه، اسحاق جهانگیری را همراهی می کنند.