۰ نفر

پاسخ کنعانی به ادعای حمله قریب الوقوع ایران به عربستان + فیلم

۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۲۵
کد خبر: 681115
پاسخ کنعانی به ادعای حمله قریب الوقوع ایران به عربستان + فیلم

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی درباره ادعای یکی از روزنامه‌ها مبنی بر تهدید عربستان از سوی ایران و حمله قریب‌الوقوع ایران به عربستان اظهار داشت: ایران به مسیر دیپلماسی پایبند است و در این چارچوب در خصوص مسائل مورد نظر خود با طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی عمل می‌کند. ایران به دنبال ایجاد تنش در منطقه نیست و رفتارهای مسئولانه‌ای در راستای امنیت منطقه‌ای داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین، سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی درباره ادعای یکی از روزنامه‌ها مبنی بر تهدید عربستان از سوی ایران و حمله قریب الوقوع ایران به عربستان اظهار داشت: ایران به مسیر دیپلماسی پایبند است و در این چارچوب در خصوص مسائل مورد نظر خود با طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی عمل می‌کند. ایران به دنبال ایجاد تنش در منطقه نیست و رفتارهای مسئولانه‌ای در راستای امنیت منطقه‌ای داشته است.

ناصر کنعانی گفت: مسیر مذاکره با عربستان منوط به مذاکرات قبلی است و امیدواریم طرف مقابل با اجرای توافقاتی که صورت گرفته زمینه را برای ادامه گفت‌وگوها فراهم کند و در ارتباط با رفتارهای غیردوستانه ایران تلاش می‌کند در مسیر دیپلماسی رفتارهای غیرسازنده را اصلاح کند. این گونه اخبار را تایید نمی‌کنیم. دولت آمریکا در راستای ایران هراسی و ایجاد خلل در روند گفت‌وگوهای سازنده ایران و کشورهای منطقه مواضعی را مطرح می‌کند که در چارچوب سیاست‌های غلط مخرب منطقه‌ای دولت آمریکاست و برخی رسانه‌ها به این چارچوب دامن می‌زنند.

وی قطع میانجیگری عراق بین ایران و عربستان را تأیید نکرد و افزود: دولت عراق در مسیر مذاکرات دو کشور نقش سازنده‌ای داشته است و دولت عراق آمادگی خود را برای ایفای نقش مثبت اعلام کرده است. در ارتباط با دولت روسیه،‌ از نقش سازنده‌ هر کشوری که در چارچوب حسن نیت برای ایجاد فضای مثبت در مناسبات کشورهای منطقه ایفای نقش کند، استقبال می‌کنیم.