۰ نفر

ساخت پناهگاه اتمی در کره جنوبی از ترس همسایه شمالی + فیلم

۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۵۴
کد خبر: 677149
ساخت پناهگاه اتمی در کره جنوبی از ترس همسایه شمالی + فیلم

یک استاد دانشگاه در کره جنوبی پناهگاهی برای حمله احتمالی هسته‌ای کره شمالی ساخته است.

به گزارش اقتصادآنلاین، لی تائه گو، استاد معماری در کره جنوبی یک پناهگاه ساخته تا در صورت حمله اتمی کره شمالی در امان بماند.

 او در یک پناهگاه ساخته شده حداقل دو هفته در زیر زمین می‌ماند تا از مسمومیت با تشعشعات جلوگیری کند.

لی می‌گوید که با دیوار‌های بتنی ضخیم، در‌های تقویت‌شده با فولاد و سیستم تصفیه هوا، سنگر او که در زیر زمین ساخته شده، می‌تواند از او در برابر فاجعه هسته‌ای محافظت کند و در برابر ضربه مستقیم موشک‌های معمولی مقاومت کند.

پناهگاهی که لی در زمین شخصی خود در جچئون، در حدود ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرقی سئول، با بودجه دولت ساخته است، بخشی از کارزار پروفسور برای ترغیب مردم کره جنوبی به آماده سازی جدی تری برای جنگ احتمالی هسته‌ای است.

لی با ابراز ترس از ذوب هسته ای، مانند فوکوشیما، در یکی از رآکتور‌های هسته‌ای قدیمی کره جنوبی به خبرگزاری فرانسه گفت: تنها در ۱۰۰ کیلومتری کره شمالی قرار دارم که می‌تواند موشک‌های بیولوژیکی یا هسته‌ای پرتاب کند.

از زمانی که جنگ کره در سال ۱۹۵۳ با یک آتش بس به جای یک معاهده صلح به پایان رسید، سئول از نظر فنی با پیونگ یانگ در حال جنگ بوده است و دو طرف مرتباً یکدیگر را به اقدامات تحریک آمیز متهم می‌کنند که می‌تواند آن‌ها را به درگیری آشکار بازگرداند.

پیونگ یانگ اولین آزمایش هسته‌ای خود را در سال ۲۰۰۶ انجام داد، در حالی که کیم جونگ اون اخیراً کار بر روی برنامه‌های تسلیحاتی ممنوع شده توسط سازمان ملل را افزایش داده است.

اگرچه ارتش کره جنوبی همواره اعلام کرده که در آمادگی حداکثری برای حمله قرار دارد، اما لی می‌گوید اکثر غیرنظامیان جنگ را فراموش کرده‌اند و فعلاً آماده نیستند.

بر اساس داده‌های وزارت کشور کره جنوبی شبکه‌ای از بیش از ۱۷۰۰۰ پناهگاه در سراسر این کشور دارد که بیش از ۳۰۰۰ پناهگاه در سئول هستند. همچنین ایستگاه‌های مترو در شهر در صورت حملات هوایی به پناهگاه‌های عمومی تبدیل می‌شوند.