۰ نفر

ساپینتو: خسته شده ایم / ویسی را نمی شناسم، دهانش را ببندد!

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۵۳
کد خبر: 715216
ساپینتو: خسته شده ایم / ویسی را نمی شناسم، دهانش را ببندد!

سرمربی تیم فوتبال استقلال می‌گوید تیمش خسته شده و بازیکنانش ماشین نیستند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ریکاردو ساپینتو در نشست خبری بعد دیدار تیمش مقابل تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در ورزشگاه آزادی که در پایان با نتیجه یک بر یک به اتمام رسید، اظهار کرد: در نیمه اول با آن کیفیتی که به میدان می‌رویم بازی نکردیم ولی با این وجود دو تا سه موقعیت گلزنی داشتیم و یک پنالتی نیز قبل از آن پنالتی که برایمان گرفتند، رخ داد.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم ما تیمی هستیم که همه کارمان را انجام می دهیم و زحمت خود را می کشیم ولی تیممان تا حدودی خسته شده است. ما در ماه‌های گذشته مشکلات زیادی داشتیم و فکر می کنم تصمیم آخر، شدت عمل و تحرکی که باید داشته باشیم را شاهد نیستیم چون بازیکنان ماشین نیستند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه «من هم از مشکلاتی که در ماه‌های گذشته رخ داده است، خسته‌ام،» عنوان کرد: برخی وقت‌ها راحت نیست که بتوانیم با انرژی، فکر مثبت و تمرکز بمانیم که تصمیمات خوب بگیریم. بسیار به تیمم افتخار می کنم. واقعا تلاش کردند و سختی کشیدند. مشکلات هنوز همراه ما هستند و فکر می کنم وقت آن است که از بازی خودمان محافظت کنیم.

ساپینتو افزود: برای بازیکنان راحت نیست که با وجود مشکلاتی که در ماه‌های گذشته داشته‌ایم آنچه واقعا هستند را به نمایش بگذارند. در نیمه دوم مقابل صنعت نفت آبادان واقعا بهتر شدیم. ما حریفی داشتیم که آمده بودند امتیاز بگیرند و طبیعی است چون نمی خواهند سقوط کنند و منتظر فرصت بودند. می دانستیم که آن ها منتظر ضد حمله هستند.

وی با تاکید بر اینکه فکر می‌کند «نتیجه ناعادلانه ای رقم خورد و تصاویر نشان می دهد که گل حریف، آفساید بود،» خاطرنشان کرد: سه توپ به دیرک دروازه زدیم، بازی فوق العاده ای نداشتیم اما به اندازه کافی تلاش کردیم که بتوانیم بازی را ببریم و خیلی حیف شد که این دیدار مساوی به پایان رسید چرا که ما این رویا را داریم که قهرمان شویم و الان خیلی خیلی سخت شده است. ما به کار خود ادامه می دهیم و باید ببینیم در بازی بعدی چه اتفاقی رخ می دهد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره نبود یامگا و تاثیرش روی نتایج استقلال، عنوان کرد: بله! طبیعی است که یامگا بازیکن بسیار مهمی است. من نمی خواهم از بهانه استفاده کنم، همه در تیم ما مهم هستند. بازیکنان فوق العاده داریم که روحیه خوبی دارند و در تصمیمات آخر خود سرحال هستند ولی وقتی که چند بازیکن داریم که در سطح همیشگی فوق العاده خود نیستند چه می توان کرد. ما تلاش خود را کردیم که بازی را ببریم و در حملات خیلی خوب فشار می آوریم.  

ساپینتو ادامه داد: حریف اصلی ما در حال حاضر ذهن خودمان است و ما باید با تمرکز ادامه دهیم و باور داشته باشیم. قهرمانی سخت شده است ولی هنوز شانس داریم. برای جام حذفی هم همینطور است. صحبتی که با مسئولان باشگاه دارم این است که هرچه زودتر مشکلات ما را حل کنند چون همه از شرایط پیش آمده خسته هستند و بازیکنانی داریم که مشکلاتی دارند و در مجموع سخت شده است. در این ماه می توان خیلی از مشکلات و مسائل را حل کرد. از آنهایی که همواره تیم را حمایت کرده‌اند تشکر می کنم و خیلی حیف شد که امروز نتوانستیم این دیدار را ببریم و استحقاق پیروزی را داشتیم.

وی در مورد داوری و آفساید بودن صحنه گل صنعت نفت آبادان، عنوان کرد: هر بازی ما علیه ما اتفاقتی می‌افتد. اگر سرحال نباشید و سه چهار گل نزنید این اتفاقات رخ می دهد. در آخر هیچ‌کس به یاد نخواهد داشت که ما باید ۱۰ امتیاز بیشتر داشته باشیم و امروز باید ۲ امتیاز بیشتر به دست می آوردیم. طبیعی است که نتایج به یاد می ماند نه اینکه چه کسی استحقاق پیروزی و قهرمانی را دارد. ما هیچ چیز جز عدالت برای خود و بقیه نمی خواهیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد استفاده از داوران خارجی در دیدارهای حذفی گفت: ما ابتدا به نیمه نهایی جام حذفی و نساجی که تیم خوبی است فکر می کنیم. اگر بتوانیم از داوران خوب خارجی استفاده کنیم برای همه بهتر است.

ساپینتو در مورد فیلمی که منتشر شده و گویا در حال مواخذه سیدحسین حسینی است، گفت: نه! همه چیز طبیعی است و سعی کردم با کاپیتان تیمم صحبت کنم و به او انگیزه دهم تا حس بدی نداشته باشد.  

وی در مورد اینکه آیا ممکن است استقلال در دو دیدار باقی مانده لیگ خیلی با انگیزه نباشد و تمام توان خود را برای جام حذفی بگذارد؟ اظهار کرد: ما همیشه جدی هستیم و همیشه روی بازی تمرکز می کنیم. من وظیفه دارم تیم را هدایت کنم و بازیکنان وظیفه دارند بهترین عملکرد را داشته باشند. هر بازی برای ما یک مسئولیت بزرگ است و هر بازی را باید ببریم و این رتبه بندی ها در جدول اهمیتی ندارد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد خروج ابوالفضل جلالی از لیست با توجه به اینکه وی زیر نظر کی‌روش در جام جهانی به میدان رفت، گفت: به نظر من یک گزینه است که باید برخی مواقع انتخاب کنم که نه فقط در مورد این بازیکن بلکه در مورد تمام بازیکنان است. من نمی توانم در هر بازی بیش از ۲۰ بازیکن داشته باشم. خیلی بیشتر از او در تمرینات و رفتارش از وی انتظار دارم که بتواند به تیم اضافه شود. بازیکنی که می‌خواهد بازی کند باید سخت تلاش کند و صد درصد وجودش را بگذارد حتی اگر قبلا ملی پوش باشد. مهم این است در تیم همه بتوانند به سطح خوبی برسند و همه این شانس را دارند که خود را نشان دهند. باید در طول هفته یک بازیکن خود را به خوبی نشان دهد. وی از استعداد و پتانسیل خوبی برخوردار است اما باید بیشتر تلاش کند.

ساپینتو در مورد اظهارات ویسی که عنوان کرد سرمربی استقلال در هر بازی به دیگران توهین می کند، اظهار کرد: من خیلی خوب وی را نمی‌شناسم و سوابق فوتبالی او را نمی دانم. اگر می خواهد صحبتی کند باید اوراق هویتی خود را به من نشان دهد. اصلا شناختی از او ندارم اما شاید در ایران وی را می شناسند. من در جام جهانی و جام‌های اروپایی بازی کرده ام و مربی رده بالایی بوده ام و باید به من احترام بگذارند، همانطور که من به همه حتی در لیگ آماتوری هم احترام می گذارم.

وی افزود: تنها موضوعی که من در این دیدار داشتم آن بود که باید با یک نفر دیگر از تیم حریف صحبت می کردم. سرپرست تیم حریف به منطقه فنی ما آمد و این کار را تکرار کرد. من مشکل داشتم چون وی به منطقه ما آمد و من به سمت آن ها نرفته بودم و به هیچ‌کس توهین نکردم. من به همه احترام می گذارم. او آمد که ما را تحریک کند و وقت بخرد چون بازی مساوی بود و این شخص که راجع به من صحبت کرده باید دهان خودش را ببندد. او نباید هرگز اینگونه در مورد من صحبت کند و هیچ چیزی راجع به من بگوید و با من دست بدهد. برای من تمام شده است چرا که همانطور که من به آن ها و نیمکتشان احترام گذاشتم آن ها به من احترام نگذاشتند و همه می دانند که من به همه احترام می گذارم.