۰ نفر

دومین حریف تیم ملی ایران مشخص شد

۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۴۱
کد خبر: 706874
دومین حریف تیم ملی ایران مشخص شد

با اعلام رسمی فدراسیون فوتبال کنیا، تیم ملی این کشور در فیفا دی فروردین ماه به مصاف تیم ملی ایران خواهد رفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ورزش سه، پس از انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال، مذاکرات برای انتخاب حریفان تدارکاتی در فیفا دی پیش رو آغاز شد. اردوی ملی‌پوشان قرار است از ۲۸ اسفند در مرکز ملی فوتبال آغاز شود و نخستین بازی تدارکاتی نیز در تاریخ سوم فروردین در ورزشگاه آزادی برابر روسیه برگزار می‌شود.

طی روزهای اخیر اخباری درخصوص مذاکرات فدراسیون فوتبال ایران با کشوری از قاره آفریقا برای برگزاری دومین بازی دوستانه منتشر شده بود و حتی امروز نیز اعلام شد که توافقات خوبی بین فدراسیون ایران و یک کشور آفریقایی به عمل آمده و حتی احتمال دارد با انجام شدن فرآیندهای اداری لازم و امضاء توافق‌نامه تا فردا دومین حریف تیم ملی در اردوی آتی هم معرفی شود.

با این حال و طبق اطلاع خبرنگار ورزش سه، کنیا نام دومین حریفی است که قرار است شاگردان امیر قلعه‌نویی برابر این تیم به میدان برود. این کشور آفریقایی در رنکینگ فیفا در رتبه ۱۰۱ قرار دارد و به تازگی دوران تعلیق خود را پشت سر گذاشته است.

فیرات اسامی بازیکنان مورد نظر خود برای دیدار با ایران را اعلام کرده که مایکل اولونگا سرشناس‌ترین شخص حاضر در این لیست است.

فدراسیون فوتبال کنیا نیز با صدور اطلاعیه‌ای در وب‌سایت رسمی خود، این خبر را تأیید کرد. نکته جالب اینکه هدایت تیم ملی کنیا را انگین فیرات بر عهده دارد. سرمربی ترکیه‌ای – آلمانی که پیش از این سابقه هدایت سایپا را در کارنامه دارد و در تیم ملی ایران نیز دستیار علی دایی بود. فدراسیون فوتبال کنیا حتی فهرست ۳۴ نفره‌ای از بازیکنان مورد نظر فیرات را برای دیدار با ایران اعلام کرده است.

از دیگر موارد جالب این بازی دوستانه این است که دیدار با ایران، نخستین بازی بین‌المللی برای کنیا، بیش از یک سال پس از تعلیق فوتبال این کشور توسط فیفا است. در پوستری که فدراسیون کنیا منتشر کرده، تاریخ این دیدار ۲۸ مارس مصادف با هشت فروردین عنوان شده است.

این پوستری است که توسط فدراسیون فوتبال کنیا برای دیدار هشت فروردین برابر ایران منتشر کرده است.