۰ نفر

قرعه کشی جام حذفی انجام شد؛

پرسپولیس منتظر فینال دوم / استقلال به جم می رود

۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۱۶
کد خبر: 705257
پرسپولیس منتظر فینال دوم / استقلال به جم می رود

قرعه کشی یک چهارم نهایی جام حذفی امروز برگزار شد که بر این اساس پرسپولیس در انتظار برنده فولاد - گل گهر می ماند و استقلال میهمان پارس جنوبی جم خواهد بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  فارس، مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال کشور از ساعت ۱۲:۳۰ امروز در سالن روابط عمومی سازمان لیگ برگزار شد.

در این مرحله تیم‌های لیگ برتری استقلال، پرسپولیس، پیکان، هوادار، نساجی، برنده بازی گل‌گهر- فولاد، تیمهای دسته اولی استقلال ملاثانی و پارس جنوبی جم حضور خواهند داشت.

دیدار گل گهر و فولاد از مرحله یک هشتم نهایی که به دلیل حضور تیم اهوازی در لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاده بود قرار است ۲۶ اسفند در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان برگزار شود.

ورزشگاه‌های یادگار امام تبریز، نقش جهان اصفهان، شهدای فولاد اهواز، شهدای مس کرمان و امام رضا (مشهد) نامزدهای میزبانی از فینال جام حذفی هستند که قرار است در مراسم امروز برای انتخاب محل این بازی بین آن‌ها قرعه کشی شود.

ورزشگاه آزادی تهران به دلیل میزبانی دیدار فینال در فصل گذشته، از بین این ۵ گزینه میزبانی این فصل خارج شده است‌.

* اسماعیل اسماعیلی (سرپرست نساجی)، داود قاضی نور و مهدی علوی (معاونان باشگاه استقلال)، رضا رهقی(سرپرست پیکان)، محمد امام وردی (معاون اجرایی پرسپولیس)، امیر حمیدی (سرپرست استقلال ملاثانی) و علی طهماسبی (سرپرست هوادار)، ایوب چراغی(سرپرست پارس جنوبی جم) و علیرضا ابراهیمی (مدیر رسانه‌ای فولاد )در این قرعه کشی شرکت کردند.

* اسماعیل حلالی(پیشکسوت پرسپولیس) و ستار همدانی (پیشکسوت استقلال) مهمان‌های این مراسم قرعه کشی بودند.

* امیر حسین روشنک مسئول مسابقات جام حذفی اعلام کرد: نام ۲ تیم فولاد و گل گهر را داخل یک گوی قرار می‌دهیم‌. همچنین قرعه کشی تعیین میزبان فینال جام حذفی را مطابق آیین نامه خواهیم داشت. البته اولویت اول و دوم را در نظر می گیریم. محل برگزاری فینال باید شهر بی طرف باشد و اگر اولویت اول به هر دلیلی شرایط نداشت، اولویت دوم میزبان خواهد شد‌ در غیر این صورت  خود سازمان لیگ راسا اقدام به تعیین میزبان خواهد کرد‌.

* ورزشگاه شهدای مس کرمان گزینه اول فینال برگزاری جام حذفی شد البته در صورتی که این ورزشگاه تا زمان آن بازی تکمیل و تجهیز شود.

*همچنین ورزشگاه یادگار امام تبریز نیز گزینه دوم میزبانی فینال جام حذفی خواهد بود و با توجه به اینکه نمایندگان تبریز در مراحل نهایی جام حذفی حضور ندارند، در صورت تکمیل نشدن ورزشگاه شهدای مس، این ورزشگاه میزبان بازی فینال می‌شود.

**قرعه کشی به شرح زیر است:

استقلال ملاثانی - هوادار

 پرسپولیس - برنده دیدار فولاد - گل گهر  

پارس جنوبی جم - استقلال

نساجی - پیکان

* در صورتی که گل گهر سیرجان برنده بازی مرحله یک هشتم نهایی مقابل فولاد شود، پرسپولیس میزبان مسابقه یک چهارم نهایی خواهد بود در غیر این صورت و با صعود تیم فولاد خوزستان، برای مشخص شدن محل بازی دو تیم، قرعه کشی خواهد شد. با اینحال در صورت برتری فولاد مقابل گل‌گهر در دیدار معوقه مرحله یک هشتم نهایی، تیم پرسپولیس بر اساس قرعه کشی که امروز انجام شد، میزبان است. به این ترتیب پرسپولیس در هرصورت در بازی مرحله یک چهارم نهایی میزبان خواهد بود.

* اسماعیل حلالی در پایان مراسم قرعه کشی اظهار داشت: سخت ترین قرعه به پرسپولیس افتاد ولی تیمی که با یک تیم سخت بازی دارد و یک رقیب را حذف کرده در مراحل بالاتر کار راحت تری دارد. پرسپولیس هم نشان داده با تیم های قوی تر بهتر بازی می کند. امیدوارم تیمی که شایسته قهرمانی است به این مقام برسد. برای همه آرزوی موفقیت دارم.

* ستار همدانی نیز گفت: این جام واقعا جام شگفتی هاست. همه تیم ها بزرگ هستند و هوادار دارند. این جام برای تیم هایی است که می‌خواهند دیده شوند، خودشان را محک بزنند و امتحانی پس بدهند. تیم هایی مانند پارس جنوبی و استقلال ملاثانی انگیزه خیلی بیشتری دارند. این را در ادوار گذشته هم دیده‌ایم. امیدوارم اتفاقات خوبی برای تیم های لیگ یکی بیفتد. من طرفدار این دو تیم هستم و امیدوارم بتوانند خودشان را نشان بدهند. استقلال و پرسپولیس دیده شده‌اند و همه آن ها را می‌شناسند.

بازی های مرحله یک چهارم نهایی بین روزهای ۷ تا ۹ اردیبهشت ماه پس از هفته بیست و هفتم لیگ برتر برگزار می شود.

دیدار فینال هم اوایل خردادماه خواهد بود.