۰ نفر

دبیر: نگاه ضدکشتی در بدنه وزارت ورزش وجود دارد / حاضرم ماهی یک‌بار با روس‌ها اردو برگزار کنیم

۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۲۳
کد خبر: 701973
دبیر: نگاه ضدکشتی در بدنه وزارت ورزش وجود دارد / حاضرم ماهی یک‌بار با روس‌ها اردو برگزار کنیم

رییس فدراسیون کشتی گفت: یک نگاه ضد ورزش در بدنه وزارت ورزش وجود دارد که ما را اذیت می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی پس از قهرمانی نماینده ایران در رقابت‌های کشتی آزاد باشگاه‌های جهان و توصیه‌های فنی او به برخی ملی‌پوشان ایران از روی سکو، اظهار کرد: یک بحث حساسیت مسابقات است و یکی هم بحث نتایج است. من یک به یک بچه‌ها را آنالیز می‌کردم. از نظر آنالیز به هر حال خیلی از چیزها برای ما رو می‌شود چرا که به احتمال زیاد روس‌ها شهریورماه به مسابقات جهانی می‌آیند و کشتی می‌گیرند. حالا این که با پرچم بخواهند بیایند یا نه را ما نمی‌دانیم.

او افزود: این تیم نفرات اول و دوم روسیه بودند و همین شرایط را ما هم داشتیم. این هیجان من بیش‌تر برای شهریورماه است که خیلی برای ما مهم است اما نتیجه بانک شهر هم برای ما مهم بود. تیم خودمان است فرقی نمی‌کند هر تیمی که نماینده کشورمان باشد برای ما مهم است. بچه‌های اصلی ما کشتی گرفتند و حساسیت مسابقات بالا بود و ما هم لذت بردیم.

دبیر درباره توصیه‌های فنی خود به چند کشتی‌گیر ایران از جمله کامران قاسمپور در حین مبارزه فینال گفت:‌ به اندازه‌ای من با این بچه‌ها در اردوها هستم که در مسابقات ناخواسته از خودم درمی‌آیم(با خنده).

دبیر در پاسخ به این سؤال که آیا او نیز قصد سرمربیگری تیم ملی را دارد؟ گفت: نه مربیگری یک حرفه است و من هیچی از آن بلد نیستم. آن‌هایی که در آن حرفه زحمت کشیده‌اند باید باشند و کار کنند. هر قهرمان المپیک و جهان نمی‌تواند مربی خوبی هم باشد. من هم جزو آن‌هایی هستم که در مربیگری خوب نیستم.

وی درباره گلایه‌های خود از وزارت ورزش و جوانان و این که آیا مشکلات مالی حل شده است یا خیر؟ گفت: گلایه‌های ما که همیشه است و بحث مالی را ما همیشه با دوستان‌مان داریم اما در مجموع سیدحمید سجادی را دوست دارم. سجادی آدم زحمت‌کشی است، اما در بدنه وزارت ما را اذیت می‌کنند. من همیشه گفته‌ام یک نگاه ضد کشتی در وزارت ورزش وجود دارد و از سال‌های پیش هم به این شکل بود. ان‌شاءالله این جریانات جمع شود. در مجموع سجادی آدم خوبی است و می‌خواهد به ورزش کمک کند اما در بعضی مواقع دستورهایش به بدنه می‌رود و یک شکل دیگری می‌شود.

دبیر در پاسخ به این سؤال که حضور روس‌ها در بازی‌های آسیایی آیا به سود کشتی ما است یا خیر؟ گفت:‌ هر چه باعث شود که ما رقابت کنیم من لذت می‌برم. ما حاضریم ماهی یک‌بار روس‌ها بیایند با ما اردو برگزار کنند. مخصوصا در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان، ما واقعا از حضور آن‌ها خیلی استقبال می‌کنیم. هر چیزی که باعث رقابت شود و ما رشد کنیم را من دوست دارم. روس‌ها به آسیا بیایند ما که اول نمی‌شویم اما در کشتی دنیا یک فرصت داریم و با این‌ها روبه‌رو نمی‌شویم. در سال ۲ یا ۳ بار با روس‌ها روبه‌رو می‌شویم و این به نفع کشتی ما است. شما نگاه کنید سال گذشته که روس‌ها در مسابقات جهانی نبودند ما بیش‌ترین ضربه را خوردیم. ما و آمریکا ۲ تیم شدیم. نمی‌گویم که با آن‌ها راحت‌تر نیستیم اما برد و باخت سه تیم با هم خیلی راحت‌تر است.