۰ نفر

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال مطرح کرد؛

رنار جزو گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی / با امیر قلعه نویی مذاکره شد؟

۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۲۳
کد خبر: 701776
رنار جزو گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی / با امیر قلعه نویی مذاکره شد؟

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال توضیحاتی درخصوص آخرین وضعیت مذاکرات مسئولان این فدراسیون با گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی ایران ارائه کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، امیرمهدی علوی درباره انتخاب سرمربی جدید برای تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: مربیان پُرافتخار ایرانی داشتیم که برای تیم ملی صاحب مقام شدند و مربیان خارجی خوبی نیز در تیم ملی فعالیت کردند. فدراسیون در این زمینه نگاهی اساسی دارد تا روند به گونه‌ای طی شود که از تجربیات گذشته استفاده کنیم. چالش اصلی برای انتخاب مربی خارجی، بحث دو ماه است که اگر پول او را ظرف این مدت پرداخت نکنیم، موضوع به چه سویی می‌رود.

وی در مورد مذاکره با امیر قلعه‌نویی تصریح کرد: امیر قلعه‌نویی پُرافتخارترین مربی عرصه باشگاهی ایران است و تجربه حضور در تیم ملی را دارد، اما بهتر است به اسامی نپردازیم. فدراسیون تلاش می‌کند سرمربی جدید به‌زودی اعلام شود تا فعالیت خود را در فیفادی فروردین آغاز کند.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال که با برنامه «ورزشگاه» شبکه پنج سیما گفت‌وگو می‌کرد، در مورد برنامه تیم ملی کشورمان در فروردین ۱۴۰۲ خاطر نشان کرد: اردوی تیم ملی از ۲۹ اسفند تا ۷ فروردین برگزار می‌شود و در این بازه، در تهران با تیم‌های عراق و روسیه بازی خواهیم کرد.

علوی در پاسخ به این پرسش که آیا اروی رنار در صورت فسخ قرارداد با فدراسیون فوتبال عربستان، در میان گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی خواهد بود یا خیر، گفت: او در این صورت می‌تواند در میان گزینه‌ها باشد. رنار تحت قرارداد فدراسیون عربستان است و اگر یک مربی قصد فسخ داشته باشد، آینده او باید پس از آن اعلام شود. رنار سه سال پیش گزینه قطعی فدراسیون بود و مذاکرات در آستانه نهایی شدن بود، اما به‌خاطر شرایط جسمانی پدرش نتوانست خارج از اسپانیا باشد.

وی با اشاره به شاخصه‌های موردنظر فدراسیون فوتبال برای سپردن سکان هدایت تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: مسئله شناخت از فوتبال ایران و آسیا، نکات انگیزشی و هدایت بازیکنان بزرگی که در فوتبال ملی کشورمان حضور دارند، مدنظر فدراسیون است.