۰ نفر

پیشنهاد رقم سنگین برای خرید منچستریونایتد / قطری ها رقیب ثروتمندترین فرد انگلیس شدند

۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۳۰
کد خبر: 700497
پیشنهاد رقم سنگین برای خرید منچستریونایتد / قطری ها رقیب ثروتمندترین فرد انگلیس شدند

روزنامه انگلیسی نوشته مذاکرات میان سرمایه‌گذاران قطری و مالکان باشگاه منچستریونایتد بر سر خرید این باشگاه آغاز شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، در حالی که فرمانروایی خانواده پرحاشیه «گلیزر» در باشگاه منچستریونایتد به پایان خود نزدیک می‌شود، روزنامه انگلیسی نوشته سرمایه‌گذاران قطری پیشنهاد مالی چشمگیری برای خریداری شیاطین سرخ ارائه کرده‌اند.

روزنامه «دیلی میل» در خبری اختصاصی نوشته پیشنهاد مالی سنگین قطری‌ها به صورت رسمی به گلیزرها ارائه شده و آن‌ها مطمئن هستند که می‌توانند مالکان جدید منچستریونایتد شوند.

قطری‌ها همچنین در نظر دارند منابع مالی بزرگی در اختیار «اریک تن‌هاگ» سرمربی منچستریونایتد قرار دهند تا با جذب ستارگان بیشتر، قرمزهای اولدترافورد را بار دیگر به جمع بزرگان فوتبال اروپا بازگرداند.

مالکان فعلی منچستریونایتد درخواست ۶ میلیون پوندی برای فروش باشگاه ارائه داده‌اند و گفته می‌‌شود بازسازی اولدترافورد هم دو میلیارد پوند هزینه در برخواهد داشت. با این‌حال، گلیزرها نمی‌توانند با مبلغ ۶ تا هشت میلیارد پوند باشگاه را به فروش برسانند و مبلغی در حدود ۴.۱ تا ۴.۵ میلیارد پوند، معقولانه خواهد بود.

البته اصلی‌ترین رقیب قطر در این راه، «جیم راتکلیف» ثروتمندترین فرد بریتانیاست که گفته برای خرید باشگاه محبوب خود، پا پیش خواهد گذاشت. رسانه‌ها می‌گویند افراد و طرف‌های دیگری نیز ار جمله اپل و کنسرسیوم تحت ریاست «دیوید بکهام» ستاره سابق  منچستریونایتد برای خرید این باشگاه ابراز علاقه کرده‌اند.

در صورت خریداری منچستریونایتد توسط قطری‌ها، یک رقابت دوحه-ابوظبی میان دو باشگاه شهر منچستر صورت خواهد گرفت چراکه باشگاه منچسترسیتی نیز توسط اماراتی‌ها خریداری شده است.