۰ نفر

سجادی:

وزارت ورزش «رنگی» نیست

۱۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۰۵
کد خبر: 699633
وزارت ورزش «رنگی» نیست

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش همیشه حامی تمام ورزش کشور است و ما تلاش کردیم از رنگی شدن وزارت پرهیز کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، حمید سجادی پس از پایان مسابقات کشتی پهلوانی قهرمانی کشور که عصر امروز (شنبه) در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد، اظهار داشت: ایام بسیار مبارک ماه رجب، دهه فجر و روز ولادت مولا امیرالمومنین را به مردم و به ویژه جامعه ورزش و پهلوانان تبریک می‌گویم. از فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و ورزش‌های پهلوانی هم تشکر می‌کنم که مسابقات خوبی داشتند و برای این رقابت‌ها برنامه‌ریزی کرده بودند. خیلی کشتی با کیفیتی هم در فینال برگزار شد. خوشبختانه پهلوان کشور انتخاب شد و به آقای میرزاپور تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: آقای میرزاپور رسالت مهمی دارند و ان‌شاءالله موفق باشند و یک روز لقب پهلوان باشی را بگیرند. از همه عزیزان  ومهمانان تشکر می‌کنم. کار سنگینی را فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای انجام داد و نزدیک به 700 میهمان داشتند. در بخش فنی و عمرانی هم خدا قوت می‌گویم به دوستان‌مان در این قسمت که در این ایام قرار است 600 هزار متر مربع به فضای ورزشی کشور اضافه شود. در دولت مردمی سیزدهم تاکنون توفیق داشتیم 2 میلیون متر مربع با حمایت دولت و حمایت آقای رئیسی و مخبر اضافه کنیم و در این ایام هم 600 هزار متر مربع  به فضای ورزشی کشور اضافه کردیم که در مجموع رقم 2 میلیون و 600 هزار متر مربع  شد. ما رویدادهای مختلفی به مناسبت گرامیداشت این ایام در حال اجرا داریم.

وزیر ورزش و جوانان در واکنش به سوالی درباره انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال تصریح کرد: من از آقای تاج و همینطور آقای نبی خواهش کردم با همکاری هیئت رئیسه و کسانی که قرار است تصمیم‌گیری کنند و احتمالاً نشست فنی و گزینه‌هایی روی میز دارند، زودتر به نتیجه برسند, چون ما هر چقدر زودتر تعیین و تکلیف کنیم می‌توانیم بهتر و زودتر کمک کنیم تا تکلیف کادرفنی تیم امید هم روشن شود. همه ما خیلی علاقه‌مندیم که پس از پیروزی انقلاب یک بار تیم امید به المپیک راه پیدا کند؛ این خوب نیست که فوتبال ما بعد از انقلاب به المپیک نرفته است. باید سعی کنیم اتفاقات خوبی بیفتد و امیدوارم زودتر تعیین و تکلیف شود.

وی در مورد اظهارات یحیی گل‌محمدی که گفته بود از بالا نمی‌خواهند پرسپولیس قهرمان شود و اینکه آیا وزارت ورزش چنین برنامه‌ای در دستور کار دارد یا خیر، گفت: نمی‌توانم فرمایش ایشان را قضاوت کنم، اما وزارت ورزش همیشه حامی تمام ورزش کشور است و ما تلاش کردیم از رنگی شدن وزارت پرهیز کنیم. هر کسی که مسئول وزارت ورزش یا سازمان تربیت بدنی بوده، او را به شوخی به یک رنگ منتسب کردند.

وزیر ورزش و جوانان، دولت سیزدهم را مردمی و عدالت‌محور خواند و تصریح کرد: هر کسی می‌تواند نظرات خود را عنوان کند، اما ما تلاش می‌کنیم عدالت برقرار شود. صحبت‌های گل‌محمدی را نشنیدم، اما در وزارت ورزش سعی می‌کنیم ورزش کشور همه‌جانبه در توسعه باشد و آنچه در توان داریم، برای رونق ورزش کمک می‌کنیم. (تیم‌ها) برای ما فرقی نمی‌کند و سعی می‌کنیم شرایط برای همه یکسان باشد.

سجادی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم پیرامون بودجه در نظر گرفته شده برای ورزش کشور در سال 1402 بیان کرد: بودجه ناامیدکننده نیست، اما در جلسات طولانی‌مدتی که در هیئت دولت برای بودجه داشتیم، پیشنهادهایی مطرح کردیم. دولت در حد بضاعت خود، برنامه‌ای تنظیم و بودجه‌ای پیشنهاد کرده که مراحل تلفیق باید طی شود. کمیسیون فرهنگی مجلس از ما دعوت کردند و توضیحاتی در مورد نیاز ورزش کشور منعکس کردیم.

وی با اشاره به رویدادهای پیش‌روی ورزش ایران عنوان کرد: ما مسابقات آسیایی، پارا آسیایی، مراحل انتخابی المپیک و برنامه‌هایی را پیش رو داریم که فدراسیون‌ها در آن، خودشان را برای استانداردهای حضور در المپیک آماده می‌کنند. دو سال مهم پیش رو داریم که المپیک 2024 در سال دوم است و تمام دورخیز مناسب ما، در سال 1402 خواهد بود. یک اردوی ساده هزینه‌های خاصی چون رفت‌وآمد، تغذیه، اسکان و نیز دستمزدهای ورزشکاران را دارد که همه این‌ها در بُعد قهرمانی است.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه خاطرنشان کرد: ترویج ورزش همگانی، ورزش باشگاهی، برنامه‌های استعدادیابی و عمرانی هم متحمل توجه بودجه‌ای است. بودجه مراحل پایانی خود را در مجلس طی می‌کند که امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد. دولت دوست دارد کمک کند و دکتر رئیسی و دکتر مخبر، دستورات لازم برای کمک در بودجه را داده بودند. با این حال به نظر سازمان برنامه و بودجه کل کشور هم احترام می‌گذاریم.

«ما ورزشی‌ها دوست داریم وضعیت بودجه بهتر باشد و اتفاقات بهتری در برخی مواد بیفتد.»، سجادی ضمن بیان این جمله اظهار داشت: مدیران این سازمان، جمیع جهات را در نظر گرفتند و بودجه‌ای پیشنهاد کردند. دولت هم بضاعت خود را در نظر گرفته و به نظرش احترام می‌گذاریم. امیدوارم با حضور نمایندگان دولت و سازمان برنامه و بودجه، تصمیمات کامل‌تری در مجلس گرفته و در صحن علنی مجلس بررسی شود. در این شرایط می‌توانیم قضاوت کنیم چه اتفاقی برای بودجه ورزش کشور می‌افتد.