۰ نفر

استقلال ۲ - تراکتور یک / صعود استقلال به مرحله یک هشتم نهایی

۲۲ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۳۱
کد خبر: 694747
استقلال ۲ - تراکتور یک / صعود استقلال به مرحله یک هشتم نهایی

استقلال با نتیجه ۲ بر یک تراکتور را شکست داد و به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی صعود کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، استقلال و تراکتور امروز (پنجشنبه) در چارچوب مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال از ساعت ۱۵ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان ۱۲۰ دقیقه با پیروزی ۲ بر یک استقلال همراه شد تا این تیم تهرانی ضمن انتقام باخت دیدار هفته گذشته در لیگ برتر، به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی هم صعود کند.

استقلال ۲ - تراکتور یک

گل: رضا اسدی (دقیقه ۹۳) برای تراکتور و کوین یامگا (دقیقه ۱۱۰ و ۱۱۹) برای استقلال

کارت زرد: صفا هادی (تراکتور، دقیقه ۵۹)، مهدی مهدی‌پور (استقلال، دقیقه ۷۰)، سعید مهری (استقلال، دقیقه ۸۱)، سیاوش یزدانی (استقلال، دقیقه ۸۳)، آرش قادری (تراکتور، دقیقه ۸۸)، روی ماتا (مربی استقلال، دقیقه ۸۹)، صالح حردانی (استقلال، دقیقه ۸۹)، کاوه رضایی (تراکتور، دقیقه ۱۰۶)

کارت قرمز: هادی محمدی (تراکتور، دقیقه ۱۱۹)

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، سیاوش یزدانی، صالح حردانی (محمد محبی، دقیقه ۹۱)، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، سعید مهری، مهدی مهدی‌پور (محمدحسین زواری، دقیقه ۱۰۶)، پیمان بابایی (مهدی قایدی، دقیقه ۷۴)، کوین یامگا و ارسلان مطهری (آرمان رمضانی، دقیقه ۱۰۶).

ترکیب تراکتور: محمدرضا اخباری، هادی محمدی، آرش قادری، محمد آقاجان‌پور، پوریا آریاکیا (ابوالفضل رزاق‌پور، دقیقه ۸۴)، صفا هادی (کاوه رضایی، دقیقه ۱۰۲)، گوستاوو (مهدی کیانی، دقیقه ۱۰۲)، ریکاردو آلوز، محمد قنبری (سید محمد حسینی، دقیقه ۱۰۲)، محمدرضا عباسی (مهدی هاشم‌نژاد، دقیقه ۸۴) و رضا اسدی.

موقعیت‌های خطرناک

نیمه نخست

دقیقه ۱: حضور پرتعداد مهاجمان استقلال، مدافعان تراکتور را به اشتباه انداخت تا ارسلان مطهری را با لو دادن توپ در موقعیت تک به تک با اخباری قرار دهند اما دروازه‌بان تراکتور هوشیار بود و اجازه نداد که مهاجم استقلال موفق به گل‌زنی شود.

دقیقه ۸: کوین یامگا با فرار از پشت مدافعان تراکتور در آستانه ورود به محوطه جریمه بود اما هادی محمدی با تنه زدن، او را سرنگون کرد تا مانع شوت‌زنی مهاجم استقلال شود. کوپال ناظمی در این صحنه اعتقادی به خطا نداشت.

دقیقه ۲۲: نفوذ یامگا از جناح راست محوطه جریمه تراکتور با پاس رو به بیرون او همراه شد اما ارسلان مطهری قدر این موقعیت را ندانست و شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۵: رضا اسدی از فضای بین مدافعان استقلال استفاده کرد تا به پاس عالی ریکاردو آلوز برسد اما حسینی خروج خوبی داشت و این توپ را دفع کرد.

دقیقه ۳۳: ریکاردو آلوز از جناح راست در نظر داشت که از روی ضربه ایستگاهی از زاویه‌ای بسته دروازه استقلال را باز کند اما شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲+۴۵: نفوذ ارسلان مطهری روی پاس کوین یامگا، با پاس بلند او به تیر دوم برای پیمان بابایی همراه شد اما بابایی با بی‌دقتی ضربه‌اش را از بالای دروازه به بیرون زد تا بهترین موقعیت نیمه نخست هم به گل تبدیل نشود.

دقیقه ۴+۴۵: رافائل سیلوا ارسال کرنر مهدی مهدی‌پور را در شلوغی محوطه جریمه به سمت دروازه تراکتور زد اما با وجود مهار دو ضرب اخباری، این ضربه گل نشد.

نیمه دوم

دقیقه ۴۸: پیمان بابایی پس از نفوذ از بین مدافعان میانی تراکتور به داخل محوطه جریمه این تیم، سعی کرد با ضربه‌ای فنی دروازه اخباری را باز کند اما شوت او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۹: شوت مهدی مهدی‌پور از روی ضربه ایستگاهی از کنار دروازه تراکتور به بیرون رفت.

دقیقه ۷۱: شوت گوستاوو از پشت محوطه جریمه درست به جایی رفت که حسین حسینی قرار داشت تا دروازه‌بان استقلال این توپ را به راحتی در اختیار بگیرد.

دقیقه ۷۷: ارسال ضربه ایستگاهی توسط ریکاردو آلوز روی سر صفا هادی فرود آمد که ضربه سر این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۸: شوت محکم ارسلان مطهری از پشت محوطه جریمه به قادری برخورد کرد که بازیکنان استقلال در این صحنه اعتقاد داشتند که توپ به دست بازیکن تراکتور خورده و باید یک ضربه پنالتی به سود آبی‌پوشان اعلام شود.

دقیقه ۸۰: یکی دیگر از پاس‌های زیبای ریکاردو آلوز به رضا اسدی رسید اما او در موقعیتی تقریبا تک به تک با حسینی نتوانست دروازه استقلال را باز کند و شوتش با اختلاف زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت.

وقت اول اضافه

دقیقه ۹۳ (گل تراکتور): نفوذ آقاجان‌پور از جناح راست به داخل محوطه جریمه استقلال و پاس رو به بیرون او به رضا اسدی رسید و این بازیکن در موقعیتی تک به تک با حسینی، دروازه استقلال را باز کرد.

دقیقه ۹۶: جعفر سلمانی پس از صاحب توپ شدن در جناح چپ محوطه جریمه روی پاس مهدی قایدی، ارسالی به تیر مقابل تراکتور داشت جایی که ارسلان مطهری حضور داشت اما مطهری با بدشانسی ضربه سرش به تیرک دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۱۱۰ (گل استقلال): مهدی قایدی با فراری تند و تیز از پشت مدافعان تراکتور در آستانه تک به تک شدن با محمدرضا اخباری بود که هادی محمدی بلافاصله پس از ورود قایدی به داخل محوطه جریمه، او را با تکلی بلند سرنگون کرد تا یک ضربه پنالتی به سود استقلال اعلام شود. کوین یامگا پشت این توپ ایستاد و با وجود این که محمدرضا اخباری جهت شوت بازیکن استقلال را درست تشخیص داده بود، توانست دروازه تراکتور را باز کند تا بازی به تساوی کشیده شود.

دقیقه ۱۱۹ (گل استقلال): مهدی قایدی این بار هم در داخل محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد و در حالی که در تصاویر تلویزیونی مشخص نشد چه اتفاقی رخ داده، قایدی به زمین افتاد و ناظمی یک ضربه پنالتی دیگر برای استقلال اعلام کرد.

این بار هم کوین یامگا پشت ضربه پنالتی ایستاد و این بار هم اخباری جهت ضربه را به درستی تشخیص داد، تنها تفاوت این ضربه با ضربه قبلی این بود که اخباری ضربه یامگا را مهار کرد اما پس از مهار ضربه پنالتی، کمک داور اعلام کرد که پای اخباری هنگام زده شدن ضربه پنالتی روی خط دروازه نبوده و در نتیجه باید این ضربه پنالتی تکرار شود.

تصمیم درست کمک‌داور با اعتراض شدید تراکتوری‌ها مواجه شد و در جریان این اعتراض‌ها هادی محمدی از زمین بازی اخراج شد. پس از پایان درگیری‌ها، یامگا دوباره پشت توپ ایستاد و این بار هم اخباری جهت ضربه را درست تشخیص داد اما ضربه یامگا که به همان سمت پنالتی مهار شده زده شده بود، گل شد. با این حال کوپال ناظمی به دلیل ورود زود هنگام بازیکنان دو تیم به داخل محوطه جریمه، یک بار دیگر دستور تکرار پنالتی را داد.

دوباره یامگا پشت توپ ایستاد و باز هم اخباری جهت توپ را درست تشخیص داد اما نتوانست به توپ برسد تا بالاخره دروازه تراکتور باز شود.