۰ نفر

لقب ویژه فیلا به حسن یزدانی

۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۴۶
کد خبر: 694215
لقب ویژه فیلا به حسن یزدانی

حسن یزدانی چهره نام آشنای کشتی آزاد ایران این روز‌ها مهیای حضور دوباره روی تشک کشتی می‌شود. او بعد از آخرین شکستی که برابر دیوید تیلور آمریکایی داشت از حضور در رقابت‌های جهانی با صلاحدید فدراسیون کشتی سرباز زد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو، آمادگی دوباره او برای حضور در رقابت‌های جهانی کشتی، بهانه‌ای برای پیج اینستاگرام اتحادیه جهانی این رشته داده تا با انتشار فیلمی از استقبال باشکوه مردم از حسن یزدانی در بازگشت از مسابقات و کسب مدال طلا، نوشت: «چیز‌های بزرگ زیادی وجود دارد، اما فقط یک بزرگترین داریم».

«The Greatest» لقبی است که اتحادیه جهانی کشتی در چند سال اخیر به حسن یزدانی قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو داده است. این لقب اگرچه ممکن است شایسته حسن یزدانی باشد، ولی کپی‌ای ناشیانه از لقب محمدعلی، قهرمان نام آوازه و تاثیرگذار دنیای بوکس است. او در بین ورزشی‌های دنیا در زمره افراد معدودی است که به این عنوان رسیده و بسیاری هنوز هم وقتی می‌خواهند بزرگترین ورزشکار تاریخ را انتخاب کنند بی درنگ از محمد علی نام می‌برند.

البته که حسن یزدانی با دو مدال طلا و نقره المپیک و ۶ مدال جهانی اکنون رکورددار تعداد مدال در بین قهرمانان ایرانی است. او با کسب مدال نقره جهان در سال ۲۰۲۲ رکورد جهان پهلوان تختی را شکست، ولی همچنان در تقابل‌هایش با دیوید تیلور آمریکایی کارنامه بدی دارد به طوری که ۴ بار شکست خورده و تنها یکبار توانسته برنده شود.