۰ نفر

استفاده فیفا و اینفانتینو از نام جعلی برای خلیج فارس + عکس

۱۷ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۲۶
کد خبر: 693490
 استفاده فیفا و اینفانتینو از نام جعلی برای خلیج فارس + عکس

صفحه رسمی فیفا و اینفانتینو در حاشیه افتتاحیه مسابقات در عراق، از واژه خلیج عربی بجای خلیج فارس استفاده کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، ۸ کشور عراق، عربستان سعودی، عمان، یمن، بحرین، کویت، قطر و امارات در تورنمنتی به میزبانی عراق یک رقابت را آغاز کرده اند. تورنومنتی که افتتاحیه آن در بصره با صرف هزینه های هنگفتی برای مانور و تبلیغات بیشتر روی نام جعلی این رقابت برگزار شد. افتتاحیه ای که حتی رییس فیفا هم در آن حضور داشت و متاسفانه سایت فیفا هم با اشاره به نام جعلی این تورنمنت افتتاحیه آن را پوشش خبری داده است.

 فدراسیون فوتبال ایران در این زمینه اعلام کرد: در پی استفاده از واژه‌ای مجعول به جای عنوان تاریخی خلیج همیشه فارس در رقابت‌های جام ملت‌های کشورهای عربی، فدراسیون فوتبال ضمن تاکید بر مفاهیم عمیق خلیج فارس، این عنوان برجای مانده از کهن ترین منابع تاریخی، اعتراض رسمی جامعه فوتبال و ملت ایران را به این موضوع به فدراسیون جهانی فوتبال ابراز می دارد.

روشن است که خلیج فارس، نامی اصیل و تاریخی است که از سالیان دور و به صورت مستمر در همه زبان‌ها و ادبیات جهانی استفاده شده‌ و در اطلس‌های دربردارنده نقشه‌های کهن و نقشه‌های تاریخی هم به صورت کامل با این عنوان از آن یاد شده است.

 بر این اساس، سوابق متقن و استوار اسناد مربوطه جهت تصحیح روندهای ناصواب خلاف عرف بین‌المللی در سال‌های آتی، توسط فدراسیون فوتبال ایران به فیفا ارسال خواهد شد.

 استفاده فیفا و اینفانتینو از نام جعلی برای خلیج فارس / فدارسیون فوتبال اعتراض کرد