۰ نفر

پیش بینی سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا / فوتبال ایران در سطح اول قرار گرفت + عکس

۹ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۴۰
کد خبر: 691753
پیش بینی سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا / فوتبال ایران در سطح اول قرار گرفت + عکس

یک سایت معتبر جهانی تعداد سهمیه‌های فوتبال ایران در مسابقات باشگاهی آسیا در فصل ۲۵-۲۰۲۴ پیش‌بینی کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در هفته‌های گذشته از تغییرات اساسی در مسابقات باشگاهی این قاره خبر داد. مطابق این تغییرات، ۷۶ تیم باشگاهی در سه سطح مختلف از رقابت‌های باشگاهی آسیا به جای دو تورنمنت فعلی (لیگ قهرمانان آسیا و AFC کاپ) شرکت می‌کنند. تورنمنت برتر یا سطح یک شامل ۲۴ تیم شرکت‌کننده خواهد بود که به دو گروه ۱۲ تیمی در مناطق غرب و شرق تقسیم می‌شوند و در فرمت لیگ با هم رقابت می‌کنند.

AFC در نظر دارد عملکرد هر کشور در هشت سال قبل را مبنای تعداد سهمیه آنها در مسابقات باشگاهی آسیا قرار دهد. سایت «فوتی‌رنکینگز» پیش‌تر بر همین مبنا، امتیازات تیم‌ها را بررسی کرده بود که مطابق آن، ایران با ۶۹.۷۶۸ امتیاز در جایگاه پنجم کشورهای قاره کهن می‌ایستد.

این سایت بر پایه همین امتیازات، تعداد سهمیه‌های کشورها را پیش‌بینی کرد که مطابق این رده‌بندی، ایران ۱+۲ سهمیه در سطح اول و یک سهمیه در سطح دوم رقابت‌های باشگاهی کسب خواهد کرد. به این ترتیب، کشورمان دو سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به دست می‌آورد و یک تیم ایرانی در سطح دوم بازی‌ها شرکت می‌کند.

این رقابت‌ها از فصل ۲۵-۲۰۲۴ برگزار می‌شود.

سهمیه ایران لیگ قهرمانان