۰ نفر

واکنش نکونام به خبر سرمربی شدنش در تیم ملی

۲۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۱۴
کد خبر: 688790
واکنش نکونام به خبر سرمربی شدنش در تیم ملی

جواد نکونام می‌گوید هیچ پیشنهادی برای سرمربیگری در تیم ملی به دستش نرسیده و کسی نباید به جای او در این زمینه مصاحبه، تایید یا تکذیب کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ورزش سه، جواد نکونام امروز در حاشیه تمرین فولاد، در جمع خبرنگاران حاضر شد و پاسخگوی سوالات آنها در خصوص حواشی ایجاد شده پیرامون فولاد، تنبیه آیاندا پاتوسی و تیم ملی بود. او در مهمترین بخش‌‌های این مصاحبه از در نظر گرفتن جریمه سنگین برای پاتوسی به علت بی احترامی به فولاد گفت و همچنین صحبت‌های صورت گرفته در خصوص سرمربیگری او در تیم ملی را بی اساس دانست. صحبت‌های جواد نکونام را می‌خوانید:

او در خصوص شرایط فولاد گفت: ما تمرینات‌مان را بعد از استراحتی که برای تیم در نظر گرفته بودیم شروع کردیم. یک بازی دوستانه خوب داشتیم و بچه‌ها را خیلی زود توانستیم به شرایط روحی روانی مدنظرمان برسانیم. واقعیت این است که این تعطیلات اگر به نفع همه تیم‌ها شد، تا قبل از اردوی امارات خیلی برای‌مان حواشی و مشکلات به وجود آورد و شرایط برای‌مان خیلی سخت بود و تنها بودیم. غیبت بازیکنان به ما ضربه زد که من گلایه داشتم.

نکونام راجع به اردوی امارات گفت: اردوی امارات خیلی به ما کمک کرد و دو بازی خوب با دو تیم قوی امارات داشتیم و الان تیم‌مان شرایط خوبی دارد. کماکان مشکل بازیکنانی که در اردو نبودند را داریم. در اردویی که رفتیم چند بازیکن‌مان نیامدند و چند مصدوم روی برخوردهای عادی فوتبال داشتیم و نهایتا با ۱۵ بازیکن و امیدهای‌مان به اردو رفتیم. ما باید در باشگاه کار درست‌مان را انجام دهیم. ما باید برای منافع فولاد فکر کنیم نه منافع بازیکنان.

او راجع به غیبت پاتوسی و جریمه‌ای که برایش در نظر دارد گفت: بزرگترین مشکل قطعا از من شروع می‌شود چون ما در قرارداد بستن‌مان اشتباهاتی داشتیم. اینکه بازیکن اول فصل و الان به تمرینات نمی‌آید ما مشکل داریم. مهمتر اینکه وقتی یک بازیکن اشتباه می‌کند چرا روی کارش سرپوش می‌گذاریم؟ اشتباه کرده و باید تنبیه شود و فرقی ندارد چه کسی باشد. پاتوسی گفت تصادف کردم و عکس‌هاش را نشان داد ولی وقتی عکس‌ها را می‌بینید خنده‌تان می‌گیرد! دست و سرش زخم شده ولی بازیکن پاهایش سالم بوده و می‌توانست بیاید. بازیکن اجازه ندارد از خودش مراقبت نکند که این اتفاقات بیفتد. من یادم است در اسپانیا وقتی یکی از بازیکنان بزرگ بارسلونا تفریح خطرناکی انجام داده بود جریمه‌اش کردند. متاسفانه یک سری اشتباهات صورت می‌گیرد که اصلا درست نیست. اجازه نمی‌دهم با تیم تمرین کند چون این بچه‌ها یک ماه دور از خانواده بودند و این بی احترامی به تیم است. اگر تصمیمات سخت انضباطی گرفته می‌شد این اتفاقات تکرار نمی‌شد. مجبورم خودم اقدام کنم چون کم‌لطفی‌هایی صورت گرفت که کار را زیر سوال برد.

سرمربی فولاد در مورد بازی‌های آینده شان و حواشی ایجاد شده گفت: همه بازی‌ها برای‌مان مهم است. شرایط و حواشی امسال تیم‌مان را کسی نمی‌تواند انکار کند. پاسپورت بازیکن‌مان را گرفتند و او را در اختیار نداشتیم. یک بازیکن نیامد، هیچکس کنارمان نبود و کسی هم نبود حواشی را مدیریت کند. ما اگر یک تیم بودیم این اتفاقات نمی‌افتاد. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که ۴بازی تا نیم فصل بهترین نتیجه را بگیریم. یک‌سری بچه‌ها که نتوانستند خواسته ما را برآورده کنند از تیم جدا خواهند شد و بازیکنان جدید می‌گیریم و شرایط‌مان در نیم فصل دوم بهتر خواهد شد. اتفاقاتی که افتاد خیلی‌هایش از دست ما و باشگاه خارج است و یک‌سری‌هایش به ما مربوط است که سعی کردیم در تعطیلات درست کنیم. در نیم فصل دوم، فولادِ مدنظر هواداران را خواهیم داشت. برای من اسم بازیکن مهم نیست و فقط اسم فولاد مهم است.

او راجع به بازی‌های دوستانه‌شان اضافه کرد: این بازی‌های دوستانه است که به بازیکنان امید ما کمک می‌کند. بازی‌هایی که انجام دادیم با دو تیم بود که گرانقیمت ترین تیم‌های امارات هستند. ما یاد گرفتیم باید در فوتبال فقط برنامه‌ریزی کنیم که بتوانیم بهترین بازیکن، شرایط و امکانات را داشته باشیم تا به موفقیت برسیم.

او در پایان حاضر به پاسخگویی راجع به عملکرد ایران در جام جهانی نشد اما در خصوص شایعات پیرامونش و مطرح شدن احتمال سرمربیگری در تیم ملی توضیح داد؛ نکونام گفت: در مورد تیم ملی هیچ صحبتی ندارم چون درست نیست که در مورد تیم ملی صحبت کنم و فقط امیدوارم تیم ملی موفق باشد. کسی جای من مصاحبه نکند چون پیشنهادی به من نرسیده و فدراسیون فوتبال برنامه‌ای روی من ندارد. برنامه‌ای نبود که بخواهد قاطعیت داشته باشد؛ دوستان الکی، صحبت‌هایی انجام دادند که نکونام به تیم ملی برود یا نه؛ اصلا پیشنهادی به من ندادند. هر موقع اتفاقی افتاد خودم رسما صحبت می‌کنم و اگر نیاز به بیانیه و جواب باشد می‌دهیم ولی یک‌سری دوستان صحبت می‌کنند. اصلا نیاز به تایید و تکذیب نیست چون صحبتی نبوده است. کسی با من صحبت نکرده و مسئولین باید تصمیم بگیرند. آرزوی هر کسی است که سرمربی تیم ملی شود ولی وقتی صحبتی نیست، ما یکسری صحبت‌های بیخود و بی جهت انجام می‌دهیم.