۰ نفر

جزییات بازی های مرحله نیمه نهایی جام جهانی

۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۸:۵۵
کد خبر: 688020
جزییات بازی های مرحله نیمه نهایی جام جهانی

مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در حالی آغاز می‌شود که در بازی اولین بازی این مرحله نایب قهرمانان دو دوره این تورنمنت برابر یکدیگر قرار می‌گیرند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، در اولین بازی از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امشب (سه‌شنبه) از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه لوسیل تیم‌های ملی آرژانتین و کرواسی به مصاف یکدیگر می‌روند.

این تقابل دو تیمی است که عناوین نایب قهرمانی دو دوره قبلی جام جهانی را به خود اختصاص داده‌اند. کروات‌ها چهار سال قبل در روسیه با قبول شکست برابر فرانسه در فینال و آرژانتینی‌ها هشت سال پیش با باخت مقابل آلمان در فینال جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به نایب قهرمانی بسنده کردند. به این ترتیب برای سومین دوره متوالی یکی از این دو تیم فینالیست جام جهانی خواهد بود.

شیوه صعود هر کدام از آنها به مرحله نیمه نهایی به گونه‌ای بوده که اجازه نمی‌دهد با قاطعیت یکی از آنها را بخت اول راهیابی به فینال دانست. هر دو تیم در پیروزی در ضربات پنالتی بازی‌هایشان در مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند اما بدون شک کاری که کرواسی با غلبه بر برزیل به عنوان یکی از مدعیان اصلی جام انجام داد در قیاس با پیروزی آلبی‌سلسته برابر هلند، غیرمنتظره‌تر بود.

این سومین تقابل تیم‌های ملی آرژانتین و کرواسی در جام‌های جهانی و اولین رویارویی آنها در مرحله حذفی این رقابت‌هاست. سهم هر کدام از آنها از دو تقابل قبلی یک پیروزی بوده است. آرژانتینی‌ها سال ۱۹۹۸ با نتیجه یک بر صفر پیروز شدند و کرواسی در دوره قبلی جام جهانی نماینده آمریکای جنوبی را ۳ بر صفر شکست داد.

آرژانتین تلاش می‌کند برای ششمین بار به فینال جام جهانی راه پیدا کند، آماری که فقط در کارنامه ژرمن‌ها می‌توان بهتر از آن را پیدا کرد (۸ دوره). ضمن اینکه آرژانتینی‌ها پیش از این هرگز در مرحله نیمه نهایی حذف نشده‌اند. آخرین حضور آنها در این مرحله سال ۲۰۱۴ بود که هلند را شکست دادند. در طرف مقابل اگر کرواسی بتواند دومین غول آمریکای لاتین را از سر راه کنار بزند، به چهارمین تیم اروپایی تاریخ تبدیل می‌شود که دو دوره متوالی به فینال جام جهانی می‌رسد. ایتالیا (۱۹۳۴، ۱۹۳۸)، هلند (۱۹۷۴ و ۱۹۷۸) و آلمان (۱۹۸۲، ۱۹۸۶ و ۱۹۹۰) سه تیم اروپایی دیگر بوده‌اند.

با این کار کروات‌ها همچنین تنها دومین تیم تاریخ خواهند شد که برزیل و آرژانتین را در مراحل حذفی جام جهانی شکست داده‌اند. پیش از این آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ موفق به انجام این کار شده بود. آرژانتین در ۷ بازی قبلی‌اش در جام جهانی برابر رقبای اروپایی تنها یکی را در وقت‌های معمول برده و در ۶ بازی دیگر ۳ مساوی و ۳ پیروزی داشته است. تنها پیروزی آلبی‌سلسته در این ۷ بازی برد ۲ بر صفرش در مرحله گروهی همین دوره از رقابت‌ها مقابل لهستان. البته در دو مورد از سه تساوی تیم آمریکای جنوبی مقابل رقبای اروپایی، این تیم در ضربات پنالتی پیروز شده است.

برنده بازی امشب به مصاف برنده بازی فردا شب میان تیم‌های ملی فرانسه و مراکش خواهد رفت، دیداری که از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه البیت آغاز می‌شود.

جزییات پخش بازی های مرحله نیمه نهایی جام جهانی

برنامه ادامه بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به شرح زیر است:

مرحله نیمه‌نهایی

سه‌شنبه ۲۲ آذر

بازی شماره ۶۱: آرژانتین - کرواسی، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه لوسیل

چهارشنبه ۲۳ آذر

بازی شماره ۶۲: فرانسه - مراکش، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه البیت

رده‌بندی

شنبه ۲۶ آذر

بازی شماره ۶۳: بازنده دیدارهای ۶۱ و ۶۲، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه بین‌المللی خلیفه

فینال

یکشنبه ۲۷ آذر

بازی شماره ۶۴: برنده دیدارهای ۶۱ و ۶۲؛ ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه لوسیل