۰ نفر

خداحافظی انگلیس با جام جهانی / فرانسه حریف مراکش در نیمه نهایی شد

۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۰:۳۷
کد خبر: 687483
خداحافظی انگلیس با جام جهانی / فرانسه حریف مراکش در نیمه نهایی شد

دیدار انگلیس و فرانسه در یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ با پیروزی ۲ بر یک فرانسه در جریان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در دیدار آخر مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی قطر، دو تیم انگلیس و فرانسه برابر هم به میدان رفتند که گزارش این دیدار را در زیر می‌خوانید:

انگلیس یک - فرانسه ۲

داور: ویلتون سمپایو (برزیل)

ورزشگاه: البیت

گل: اورلین شوامنی و اولیویه ژیرو برای فرانسه، هری کین برای انگلیس

کارت زرد: آنتوان گریزمان، عثمان دمبله و تئو ارناندز از فرانسه، هری مگوآیر از انگلیس

کارت قرمز: -

ترکیب انگلیس: جوردن پیکفورد (دروازه‌بان)، جان استونز (۹۰- جک گریلیش)، هری مگوایر، کایل واکر، لوک شاو، جوردن هندرسون (۷۹- میسون مونت)، دکلان رایس، جود بلینگام، بوکایو ساکا (۷۹- رحیم استرلینگ)، فیل فودن (۸۵- رشفورد) و هری کین.

ترکیب فرانسه: هوگو لوریس (دروازه‌بان)، تئو هرناندز، دایوت اوپامکانو، رافائل واران، ژول کونده، اورلین شوامنی، آدرین ربیو، عثمان دمبله (۷۹- کینگزلی کومان)، آنتوان گریزمان، کیلیان ام‌باپه و اولیویه ژیرو.

نیمه نخست

ساعت ۲۲:۳۰ بازی با سوت داور برزیلی آغاز شد.

فرانسه بازی را هجومی‌تر از انگلیس آغاز کرد و در ۱۰ دقیقه ابتدایی به دنبال باز کردن دروازه پیکفورد بود.

در دقیقه ۱۷، توپ‌گیری اوپامکانو از ساکا باعث ایجاد ضدحمله شد و ام‌باپه توپ را به دمبله رساند و سپس او به گریزمان پاس داد و وی هم در پشت محوطه جریمه شوامنی را صاحب توپ کرد تا او با ضربه‌ای محکم دروازه انگلیس را برای بار نخست باز کند.

در دقیقه ۲۲، حرکت بازیکنان انگلیس سبب شد تا کین با لوریس تک به تک شود اما دروازه‌بان فرانسه توپ را از او گرفت و در برگشت هم بازیکنان انگلیس نتوانستند گل تساوی را به ثمر برسانند.

در دقیقه ۲۹، شوت محکم هری کین از پشت محوطه جریمه را لوریس به خوبی به کرنر فرستاد.

در ۱۵ دقیقه پایانی نیمه نخست، انگلیس سعی در به تساوی کشاندن بازی داشت اما نتوانست موقعیت جدی روی دروازه لوریس ایجاد کند و در نهایت بازنده به رختکن رفت.

نیمه دوم

انگلیس بازی را هجومی‌تر آغاز کرد و در دقیقه ۴۷ هم می‌توانست به گل برسد اما شوت سرکش و محکم بلینگام را لوریس به زیبایی به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۵۲، حرکت ترکیبی بازیکنان انگلیس با حرکت ساکا و خطای شوامنی، داور را وادار به گرفتن پنالتی کرد. هری کین پشت این توپ قرار گرفت و آن را تبدیل به گل کرد و بازی را به تساوی کشاند.

در دقیقه ۵۵، فرانسه می‌توانست دوباره پیش بیافتد اما ضربه پای چپ محکم ربیو را پیکفورد مهار کرد.

در دقیقه ۷۰، ارسال هندرسون با ضربه سر مگوایر همراه شد که توپ پس از ساییده شدن به تیر دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۷۸، ارسال از سمت راست با دفع ناقص به ژیرو رسید و ضربه او را پیکفورد به کرنر فرستاد.

ثانیه‌هایی بعد، ارسال گریزمان از سمت راست با ضربه سر ژیرو همراه شد تا توپ با برخورد به مگوایر وارد دروازه انگلیس شود و گل دوم فرانسه به ثمر برسد.

در دقیقه ۸۱، ارسال پشت مدافعان برای مونت با خطای تئو ارناندس روی مونت همراه شد تا داور برزیلی با بررسی VAR دوباره اعلام پنالتی کند. هری کین پشت توپ قرار گرفت و آن را به آسمان زد تا بازی به تساوی کشیده نشود.

داور ۸ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد که تلاش‌های انگلیس برای به رسیدن به گل تساوی کافی نبود تا فرانسه برای دومین دوره پیاپی به جمع ۴ تیم برتر صعود کند و حریف مراکش در فینال شود.