۰ نفر

خوش بینی برانکو به تیم ملی؛

ایران پدیده جام جهانی خواهد بود

۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۵
کد خبر: 674995
ایران پدیده جام جهانی خواهد بود

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان نظر جالبی در خصوص حضور تیم ملی ایران در جام جهانی دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه ورزش دوشنبه شب اولین قسمت از ویژه برنامه جام جهانی خود را پخش کرد. این برنامه به شکل ویژه قرار است تا به جام جهانی فوتبال بپردازد و در برنامه اولش اعلام کرد یکی از کارشناسان ثابتش برانکو ایوانکوویچ است؛ سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ که قطعاً نظراتش در مورد تیم ملی در جام جهانی پیش رو می‌تواند جالب باشد. او در این برنامه اعلام کرد که ایران و دانمارک می‌توانند پدیده‌های جام جهانی باشند.

خلاصه مصاحبه او با این برنامه را در ادامه می‌خوانید:

نظر شما در مورد تیم ملی ایران چیست؟

برای اولین بار سه دوره پیاپی است که به جام جهانی رسیدیم و انتظارات زیادی از این تیم داریم.

نظر شما به عنوان مربی سابق تیم ملی درباره شرایط ایران در قطر چیست؟

اول از همه باید تبریک بگویم به اسکوچیچ که ایران را به جام جهانی برد. چون ایران در شرایط بسیار حساس و بحرانی قرار داشت و محکوم به برد عراق و بحرین بود. ایشان در چنین شرایطی هدایت تیم ملی را برعهده گرفت.من فکر می‌کنم ایران یک شانس کاملاً برابر با سایر هم‌گروهی‌هایش برای صعود دارد. ایران تیم بسیار بزرگی است و هواداران بسیار خونگرمی پشت سر خودش دارد.اگرچه ایران با تیم‌های انگلیس و امریکا و ولز همگروه شده و آن‌ها هم تیم‌های خوبی هستند، ولی ایران هم بازیکنان بزرگی دارد. آن‌ها در همه زمینه‌ها موفق به درخشش شده‌اند.

در سال ۲۰۰۶ که ما با شما در جام جهانی بودیم، شرایط خیلی خوب پیش نرفت، ولی آیا خاطره خوشی از آن دوره دارید؟

قبل از هر چیز باید بگویم این افتخار بسیار بزرگی بود که من توانستم به عنوان سرمربی تیم ایران را در آن جام همراهی کنم. ما در بازی‌های قبل از جام جهانی بسیار عالی کار کردیم. دور انتخابی خوبی داشتیم و تقریباً همه تیم‌ها را شکست دادیم. در جام جهانی افتخار این را داشتم که با بازیکنان کار کنم. اما چیزی که باعث تأسف بود این نکته است که ما تدارکات خوبی برای جام جهانی نداشتیم. در اردو‌های آمادگی کل بازیکنان را در اختیار نداشتیم. برخی از بازیکنان هم مصدوم بودند و با شرایط خوبی به جام جهانی نرسیدند. مثل وحید هاشمیان و علی کریمی. علی دایی و یحیی گل‌محمدی هم در جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا بودند و در تمرینات آخر حضور نداشتند.

چه تفاوتی بین تیم کرواسی ۱۹۹۸ که پدیده جام بود با تیم فعلی که فینالیست دوره قبل است وجود دارد؟
خوشحالم کرواسی در دور قبلی مقام نایب قهرمانی دنیا را کسب کند. اما با توجه به تغییراتی که در ۴ سال اخیر در بازیکنان وجود آمده در جام ۲۰۲۲ با تیم جدیدی از کرواسی روبه‌رو خواهیم شد. کواچیچ، مودریچ، لوورن و برزوویچ ساختار اصلی تیم را تشکیل می‌دهند، ولی بازیکنان جوان و مدرنی هم به تیم ملی راه یافتند. من انتظار دارم یک تیم مدرن و جوان راهی جام جهانی شود.

فکر می‌کنید موفقیت دوره پیش ممکن است تکرار بشود و کرواسی دوباره فینالیست شود؟

به نظرم کرواسی در لیگ ملت‌های فوتبال اروپا با حذف فرانسه و دانمارک و رسیدن به جمع ۴ تیم نهایی آن جام نشان داد می‌تواند بازهم شگفتی بیافریند. باز هم می‌تواند به فینال برسد و شاید این بار به قهرمانی جهان هم برسد.

به نظرتان ۳ شانس اصلی قهرمانی جام جهانی امسال کدام تیم‌ها هستند؟

در کنار کرواسی که امیدوارم قهرمان جام جهانی شود، آرژانتین با لیونل مسی مدعی است. برزیل بازیکنان اعجاب‌آوری دارد که قطعاً مدعی خواهند بود و فرانسه هم که مدافع عنوان قهرمانی است دیگر شانس بردن جام است. ولی فکر می‌کنم تیم‌هایی هم خواهند بود که ما را شگفت‌زده می‌کنند. قالب تیم‌ها بازیکنان‌شان تا ۷ روز قبل از جام جهانی درگیر مسابقات باشگاهی هستند و این یعنی پیش‌بینی این دوره بسیار سخت است.

می‌توانید از یکی از این پدیده‌ها به صورت مشخص نام ببرید.

یکی از آن‌ها به نظرم می‌تواند ایران باشد. می‌تواند همه را شگفت‌زده کند. آن‌ها طارمی، جهانبخش، آزمون و انصاری‌فرد را دارند. بسیار می‌شود به آن‌ها امیدوار بود. اگر اردوی تدارکاتی نهایی خوب پیش برود، به نظرم ایران پدیده خواهد بود. دیگر تیم هم به نظرم دانمارک خواهد بود. تیم جوانی دارند که کسی از آن‌ها انتظار ندارد، ولی در این چند وقت نشان داده‌اند که تیم فوق‌العاده‌ای هستند. آن‌ها می‌توانند دیگر پدیده قطر ۲۰۲۲ باشند.