۰ نفر

گلایه ساپینتو به حکم کمیته انضباطی

۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۲۰:۱۲
کد خبر: 673446
گلایه ساپینتو به حکم کمیته انضباطی

سرمربی استقلال می‌گوید حکم کمیته انضباطی برای اتفاقات بازی آبی‌های پایتخت مقابل گل‌گهر سیرجان منصفانه نبوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، ریکاردو ساپینتو سرمربی تیم فوتبال استقلال، درباره حضورش در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: برای توضیح در خصوص اتفاقات پس از بازی با گل‌گهر به کمیته انضباطی رفتم و در آنجا در رابطه با آن بازی صحبت کردم. با اعضای کمیته انضباطی صحبت کردم و همه مسائل را باهم مرور کردیم. صحنه‌های بازی را دوباره دیدیم و اعضای کمیته انضباطی پذیرفتند و به من گفتند هیچ سند و مدرک خاصی برای کارت قرمزی که من گرفتم، وجود ندارد و گفتند مشخص است شما با توجه به اتفاقات بازی، تحریک شدید. حتی گفتند که می‌توانیم تایید کنیم که در بازی اتفاقی نیافتاد که باعث عصبانیت شما شود. آن‌ها حتی به من گفتند که قبل از ملاقات با شما تصور دیگری از من داشتند. اما حالا که رودررو صحبت می‌کنیم، متوجه شدیم که شما انسانی احساسی، صادق و منطقی هستید. حتی در خصوص دستیاران سایر تیم‌ها کمیته انضباطی دنبال راهکاری جهت جلوگیری از تحریک و ایجاد مشکل از سوی آنهاست. آن‌ها دوباره به من گفتند مدرکی که ثابت کند من مستحق دریافت کارت قرمز بوده‌ام، وجود ندارد. با این‌حال این را هم گفتند که بهتر است نسبت به عوامل تحریک و مشکل سازی تیم‌های دیگر بیشتر آرام باشم.

وی افزود: باید این را بگویم که در بعضی مسابقات ما مقابل یک تیم نجنگیدیم بلکه مقابل چند حریف قرار داریم. روز اولی که به استقلال آمدم، گفتم که هدفم موفقیت و کسب قهرمانی است. اما جدا از حریف مستقیم در زمین، به نظر می‌رسد رقبای دیگری هم داریم که روی آن‌ها کنترلی نداریم اما به جنگیدن و مبارزه ادامه می‌دهیم. به دلیل توانایی‌ها، مهارت‌ها و کار سختی که انجام می‌دهیم، و همین طور به خاطر باشگاه و هوادارانمان مبارزه می‌کنیم.

ساپینتو در پاسخ به سوالی درباره حکم صادر شده از سوی کمیته انضباطی هم گفت: حکمی که علیه من صادر شده منصفانه نیست. هیچ سند و مدرکی برای دلیل کارت قرمز من وجود ندارد و تنها دلیل، گزارش داور و آن هم به خاطر حرف نادرست مربی گل‌گهر است. قبل از کارت قرمز من بسیار آرام بودم و هیچ کاری انجام ندادم. حتی در آن جلسه فهمیدم که اعضای کمیته انضباطی هم نمی‌دانند چرا اخراج شدم. نه در فیلم و نه در عکس‌ها هیچ سندی مبنی بر اخراج من وجود ندارد.

وی در پایان اضافه کرد: آنچه که بارها در تصاویر مشخص بود و در کمیته انضباطی هم دیدند، نیمکت‌نشینان تیم گل‌گهر از آن سر زمین به این سمت زمین آمدند و مقابل محوطه فنی ما تجمع کردند و به داور و کمک داور اعتراض کردند و باعث تحریک من و نیمکت استقلال شدند. چرا من باید اعتراض کنم وقتی در خانه حریف و در دقیقه ۹۰ تیمم صاحب پنالتی شده است؟ در این شرایط من باید لبخند بزنم و خوشحال باشم و دلیلی برای اعتراض و عصبی شدن وجود ندارد. امیدوارم در آینده کمیته انضباطی راهکاری برای مقابله با دستیارانی که از نظر فنی توانایی ندارند و اگر به نیمکت مربیگری رسیده‌اند به دلیل توانایی آن‌ها نیست و به دنبال تحریک دیگران هستند، پیدا کند. کمیته انضباطی باید بتواند به این بازی های خارج از زمین و ناسالم پایان دهد.